Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Οδηγούμε στην Ιταλία Alfa Romeo Giuletta & MiΤo MY 2014: Rock αλά ιταλικά!

Οδηγούμε στην Ιταλία

Alfa Romeo Giuletta & MiΤo MY 2014: Rock αλά ιταλικά!

Το Gavi είναι ένα τουριστικό θέρετρο που βρίσκεται περίπου 100 χλμ. νοτιοδυτικά του Μιλάνου και φημίζεται για το εξαιρετικό λευκό κρασί που παράγει. Οι περιποιημένοι αμπελώνες της περιοχής καλύπτουν κάθε πιθανή και... απίθανη επιφάνεια. Ακόμη και στους κυκλικούς κόμβους του οδικού δικτύου, φυτρώνουν αμπέλια! Αυτή την περιοχή, "δίπλα" στην γενέτειρά της, επέλεξε η Alfa Romeo για να παρουσιάσει τις ανανεωμένες εκδόσεις (Μodel Υear 2014) των δύο πιο εμπορικών της μοντέλων: της Giulietta και της ΜiΤo. Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν αποδείξει ήδη την αξία τους σε δύο από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς (B και C) και έχουν κερδίσει περίοπτη θέση στην καρδιά των Alfisti και όχι μόνο. Και όταν μιλάμε για Alfisti, είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι υπάρχουν περισσότερα από 350 κλαμπ Alfa Romeo αλλά και περισσότεροι από ένα εκατομμύριο "οπαδοί" που έχουν εγγραφεί στις επίσημες σελίδες της Alfa Romeo στο Facebook. Κάπως έτσι, η μιλανέζικη φίρμα παραμένει "φετίχ" για τους λάτρεις της αυτοκίνησης, παρά την "ισοπέδωση" κάποιων ιδιαιτεροτήτων της για χάρη του ανταγωνισμού αλλά και του εκσυγχρονισμού της βιομηχανικής παραγωγής.
Επιστρέφοντας στο θέμα μας, MiTo και Giulietta αναβαθμίστηκαν σε στιλ, εξοπλισμό και κινητήρες ώστε να είναι πιο οικονομικά, περισσότερο άνετα και πιο ολοκληρωμένα τεχνολογικά.
Παράλληλα, πέρα από τις μικρές αισθητικές αλλαγές στο εξωτερικό τους, σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό και στα multimedia συστήματα των δύο μοντέλων.
Alfa Romeo Giulietta MY 2014
Από το 2010 που λανσαρίστηκε η σύγχρονη γενιά της, πάλαι ποτέ θρυλικής, Giulietta το premium μικρομεσαίο της Alfa Romeo απέσπασε συνολικά 22 βραβεία σε διάφορους τομείς (κυρίως σχεδίασης) ενώ οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 224.000 μονάδες.
Τόσο οι επιδόσεις της όσο και η σπορτίφ συμπεριφορά της στο δρόμο σε συνδυασμό με τα αναβαθμισμένα ποσοστά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ανέδειξαν την Giulietta σε "αντικείμενο του πόθου" για εκείνους που επιμένουν να αντλούν πέρα από οδηγική και αισθητική απόλαυση από το αυτοκίνητό τους. Η σύγχρονη Giulietta δείχνει ότι μπορεί πια να ικανοποιήσει ακόμη και τους οπαδούς του γερμανικού "στησίματος". Με τις τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις του συστήματος DNA (Dynamic, Natural και All Weather) και το ηλεκτρονικό "μπλοκέ" διαφορικό Q2, η Giulietta κρατάει σταθερά την τροχιά της ακόμη και υπό έντονη πίεση ενώ η απόκριση στο γκάζι παρέχει άμεσες επιταχύνσεις που διευκολύνουν τα προσπεράσματα και τα "παιχνίδια".
Διατηρώντας λοιπόν τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά της, παρουσιάζεται βελτιωμένη σε θέματα διαχείρισης χώρων και ηχομόνωσης. Διαθέτει νέο σύστημα πλοήγησης Uconnect με οθόνη αφής 5 ή 6,5 ιντσών, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και φωνητικές εντολές, νέα εμπρός γρίλια, ολοκαίνουργιες ζάντες 16, 17 και 18 ιντσών και τρία νέα χρώματα αμαξώματος. Ανανεωμένο πλήρως είναι και το εσωτερικό της με καινούργια καθίσματα, τιμόνι, επενδύσεις στις πόρτες και προσθήκες στην κονσόλα και το ταμπλό ενώ αριστερά από τον οδηγό έχει δημιουργηθεί ένας μικρός χώρος τοποθέτησης μικροαντικειμένων. Το σύστημα Uconnect στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει την πρόσβαση σε όλες τις multimedia πηγές (media player, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω θύρας USB ή της υποδοχής Aux-in. Διαθέτει επίσης έξτρα λειτουργίες μέσω bluetooth, (όπως τη διαχείριση μιας κλήσης ή την ανάγνωση ενός SMS), Audio Streaming και web radio απευθείας από το έξυπνο κινητό τηλέφωνο.
H Giulietta MY 2014 διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού -Progression, Distinctive και QV- τα οποία διαθέτουν το σύστημα Alfa DNA αλλά και σύστημα Start-Stop (εκτός από την έκδοση QV).
Σε ότι αφορά τα μηχανικά της σύνολα, η ανανεωμένη Giulietta ακολουθεί την ίδια λογική με την προηγούμενη σειρά και θα διατίθεται με τους βενζινοκινητήρες 1.4 ΤΒ των 105 ίππων, των 120 ίππων και των 170 ίππων και τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 JTDM-2 των 105 ίππων.
Το πρώτο τρίμηνο του 2014 αναμένεται να λανσαριστεί και η νέα έκδοση βενζίνης 1.75 TBi 235 ίππων QV αλλά και η νέα Giulietta με τον κινητήρα πετρελαίου 2.0 JTDM-2 170 ίππων Distinctive. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με το τελευταίας γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Alfa TCT. Στην ελληνική αγορά, η τιμή της ανανεωμένης Giulietta ξεκινά από 19.500 ευρώ (τιμή τιμοκαταλόγου χωρίς το όφελος απόσυρσης και την προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας) και αφορά την έκδοση 1.4 ΤΒ 105 ίππων Progression.
Alfa Romeo MiΤo MY 2014
Η MiTo γαλουχεί τη νέα γενιά των Alfisti, αναπαράγοντας τo στιλ και την σπορτίφ συμπεριφορά μεγαλύτερων μοντέλων της Alfa Romeo και συνδυάζοντας σύγχρονη τεχνολογία και premium ποιότητα κατασκευής σε προσιτή τιμή. Για το 2014, η MiTo εμφανίζεται ανανεωμένη διαθέτοντας γρίλια με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό, σύστημα Uconnect με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης εξελιγμένο από την ΤοmTom.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες της, η MiTo εφοδιάζεται πλέον με το νέο μοτέρ 0.9 Turbo TwinAir των 875 κ.εκ. που αποδίδει 105 ίππους και 145 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. στην επιλογή Dynamic.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 11,4 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητά του, φτάνει τα 184 χλμ./ώρα ενώ εναρμονίζεται με τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Πέρα από τους αριθμούς, μπορεί, βεβαίως, να σας ενοχλήσει ο θόρυβος του ισχυρού δικύλινδρου κινητήρα -o oποίος με έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο είναι σαφώς πιο "ήσυχος" από ό,τι στα Fiat 500 και Panda- αλλά, εντάξει, τι να κάνει κι αυτός. Δικύλινδρος είναι!
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν υπήρχε λόγος να τοποθετηθεί ένα τέτοιο μοτέρ σε ένα premium supermini, όταν μάλιστα απαιτεί… αυτοσυγκράτηση στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του και «ειδική» μεταχείριση από την πλευρά του οδηγού προκειμένου να κρατηθεί χαμηλά η κατανάλωση καυσίμου. Ο λόγος υπάρχει και έχει να κάνει με το marketing. Το downsizing, υπό την πίεση της διεθνούς κρίσης, από τάση δείχνει να εξελίσσεται σε δόγμα. Και ο ακραίος ανταγωνισμός στον οποίο δεν έχουν σταματήσει να επιδίδονται οι κατασκευαστές θέτει ασφυκτικές προθεσμίες για την υλοποίηση των σχεδίων τους. Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με την ανάγκη για την διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, ενδέχεται να πριμοδοτήσει "άγουρες" επιλογές δίχως ουσιαστικό περιεχόμενο.
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, ο δικύλινδρος κινητήρας ίσως να μην ήταν απαραίτητο να εφοδιάσει τη MiΤo, τουλάχιστον όχι ακόμη. Ωστόσο από την στιγμή που υπάρχει, κάνει μια χαρά την δουλειά του σε επίπεδο επιδόσεων, αναδεικνύοντας την σπορτίφ συμπεριφορά της.
Γι αυτό και το τμήμα marketing της AR αποφάσισε να μετατρέψει το… ελάττωμα του θορύβου και των κραδασμών που παράγει ο κινητήρας, σε πλεονέκτημα , πλασάροντας τη MiΤo (η οποία ούτως ή άλλως απευθύνεται στο νεανικό κοινό) ως rock star.
Εννοείται ότι η μικρή Alfa (ειδικά σε μαύρο χρώμα) μπορεί να υποστηρίξει άνετα αυτό τον χαρακτήρα: είναι όμορφη, δυναμική και θορυβώδης. Και το rock παίζεται δυνατά!
Στην ελληνική αγορά η τιμή της MiTo MY 2014 ξεκινά από 14.700 ευρώ και αφορά την έκδοση 1.4 78 ίππων Progression. Αυτό είναι και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, καθώς ακολουθούν οι εκδόσεις Distinictive, SBK και QV, με διαφοροποιήσεις στα επιμέρους στοιχεία τους.
Προσφέρονται επίσης τα πακέτα εξοπλισμού Sport 17’’ και Comfort. Το πρώτο περιλαμβάνει πίσω σκούρα κρύσταλλα, προβολείς ομίχλης, πίσω σπορ προφυλακτήρα, πίνακα οργάνων με λευκό φωτισμό και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και όλα αυτά με προτεινόμενη λιανική τιμή 785 ευρώ.
Το πακέτο Comfort περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, υποβραχιόνιο καθίσματος οδηγού, πίσω αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης με οπτική ένδειξη, οσφυϊκή ρύθμιση εμπρός καθισμάτων και παροχή 12V στο χώρο αποσκευών.
Τέλος, η έκδοση με το νέο κινητήρα ξεκινά από 15.800 ευρώ (με όφελος απόσυρσης και προσφορά).
Η Alfa Romeo Giuletta 1.4TB 170 TCT με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4.350/1.800/1.465
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.368
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 170/5.500
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 230/2.250
Βάρος (κιλά): 1.310
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,1
Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 119
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 7,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 218
Τιμή: από 24.120 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά)
Η Alfa Romeo MiTo MY 2014 0.9 TwinAir 105 με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4.063/1.720/1.446
Κινητήρας (κ.εκ.): 875
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 105/5.500
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 145/2.000
Βάρος (κιλά): 1.130
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 4,2
Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 99
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 184
Τιμή: από 15.800 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά)http://auto.in.gr