Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα Audi Q3 1.4 TFSI: Αστικοποίηση

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Audi Q3 1.4 TFSI: Αστικοποίηση

Οι στιγμές δόξας που έζησαν τα πολυδιαφημισμένα SUV ανήκουν, πλέον, στο παρελθόν. Περιβαλλοντικοί -και μη- λόγοι οδήγησαν τους κατασκευαστές στην υιοθέτηση αποδοτικότερων πρακτικών, η οποίοι στην πράξη αποδόθηκαν ως βίαιη συρρίκνωση των μεγεθών.
Κάπως έτσι, λοιπόν, από το Audi Q7 περάσαμε στο πιο… γήινο Q5 και εσχάτως, το 2011, στο ακόμη μικρότερο Q3. Σε αυτή τη διαδρομή "χάθηκαν" σχεδόν 70 εκατοστά μετάλλου -από τα 5,1 μέτρα του Q7 φτάσαμε στα 4,4 μέτρα του Q3- αλλά και βάρος αντίστοιχο ενός αυτοκινήτου πόλης.
Βέβαια, η εντυπωσιακή, ομολογουμένως, συρρίκνωση δεν εντοπίζεται μόνο στις εξωτερικές διαστάσεις ή στο βάρος των σύγχρονων SUV αλλά και στον κυβισμό των κινητήρων τους, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την ελληνική αγορά με τα… προαιώνια φορολογικά ταμπού και τις στρεβλώσεις που αυτά προκαλούν. Επιστρέφοντας στις προδιαγραφές του Q3, ενός SUV που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και σύστημα τετρακίνησης, αυτό που σήμερα κάνει τη διαφορά δεν αφορά τις συμπαγείς διαστάσεις του ή ενδεχομένως τα premium χαρακτηριστικά του, αλλά την παρουσία ενός πολύ μικρότερου, σε κυβισμό, κινητήρα βενζίνης.
Ο λόγος για τον TFSI των 1,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αλλά και της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού 150 ίππους και 240 Nm ροπής.
Τις προδιαγραφές του αποκλειστικά δικίνητου Q3 συμπληρώνει το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων (προαιρετικά προσφέρεται και το S tronic των επτά σχέσεων), διαμορφώνοντας την πιο προσιτή επιλογή στην γκάμα του αυτοκινήτου.
Μία επιλογή που δείχνει να μην υστερεί σε κανένα απολύτως επίπεδο, καθώς τόσο τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος, όσο και τα εξοπλιστικά στοιχεία του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών δεν διαφοροποιούνται από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του Q3.
To Q3 των 1,4 λίτρων και των 25.740 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης) "στέκεται" σε τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, διαθέτει ράγες οροφής, προβολείς ομίχλης και φυσικά το πειστικό λογότυπο TFSI.
Στον θάλαμο επιβατών, η αρχή γίνεται με την ψηφιακή οθόνη στην κορυφή του ταμπλό. Η συνέχεια ανήκει στο επενδυμένο με δέρμα τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και στο ηχοσύστημα, ενώ στην βάση της κεντρικής κονσόλας συναντάς τους διακόπτες του ηλεκτρονικού κλιματισμού.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Q3 εξοπλίζεται με ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπως άλλωστε και με τις απαιτούμενες εφαρμογές ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (έξι αερόσακοι και ESP).
Παρά την προσιτή -τηρουμένων των αναλογιών- τιμή, λοιπόν, στο Q3 των 1,4 λίτρων δεν έχουν πραγματοποιηθεί εκπτώσεις -εξοπλιστικές ή ποιοτικές- που ενδεχομένως θα στερούσαν κάτι από την εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα αυθεντικά premium προϊόν.
Από εκεί και πέρα, οι διαθέσιμοι χώροι παραμένουν στα επίπεδα των ισχυρότερων και τετρακίνητων εκδόσεων του γερμανικού SUV, από τη στιγμή μάλιστα που το τούνελ μετάδοσης εξακολουθεί να "χωρίζει" το δάπεδο της πίσω σειράς καθισμάτων σε δύο τμήματα (αριστερό και δεξί), δυσχεραίνοντας ελαφρώς τη φιλοξενία τρίτου επιβάτη. Στα 460 λίτρα ανέρχεται ο όγκος του χώρου αποσκευών, ωστόσο, με την "κατάργηση" της πίσω σειράς καθισμάτων, αγγίζει τα 1.365 λίτρα.
Από τη θέση του οδηγού, το Q3 των 1,4 λίτρων δείχνει με το "καλημέρα" ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητές του. Με το συνολικό βάρος να μην ξεπερνά, πλέον, τα 1.385 κιλά (στη δίλιτρη, τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 1.510 κιλά) και με τα 240 Nm ροπής να κάνουν από νωρίς την εμφάνισή τους -από τις 1.750 σ.α.λ. σύμφωνα με τον Γερμανό κατασκευαστή- επιταχύνεις, είτε από στάση είτε εν κινήσει, με χαρακτηριστική ευκολία. Οι ανταγωνιστικές επιδόσεις (η διαδικασία "0-100 χλμ./ώρα" ολοκληρώνεται σε μόλις 9,2 δευτερόλεπτα) δεν αποτελούν, ωστόσο, το μοναδικό πλεονέκτημα του περιορισμού του βάρους.
Το Q3 "πατάει" πιο ανάλαφρα στους τροχούς του, χωρίς να ταλαιπωρεί με τα περιττά κιλά του δίλιτρου κινητήρα και του συστήματος τετρακίνησης αναρτήσεις και πλαίσιο.
Στη διαμόρφωση της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης συμβάλλει και το… γενναιόδωρο προφίλ των ελαστικών της Dunlop που "ντύνουν" τους τροχούς αλουμινίου των 17 ιντσών.
Ένα ακόμη προτέρημα του "μικρού" Q3 είναι η κατανάλωση καυσίμου. Λιγότερα κιλά σημαίνουν λιγότερο καύσιμο, πόσο μάλλον αν στην παραπάνω εξίσωση βάλεις τον χαμηλότερο κυβισμό του κινητήρα ή την απουσία του συστήματος τετρακίνησης και των απωλειών που προκύπτουν από τη λειτουργία του. Υπό κανονικές συνθήκες και με το start&stop να λειτουργεί υποδειγματικά μέσα στην πόλη, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν πρόκειται να ξεπεράσει, κατά πολύ τουλάχιστον, τα 7 λίτρα/100 χλμ. Αν πάλι υποτιμήσεις τις δυνατότητες του κινητήρα των 1.395 κ.εκ. και εξαντλήσεις με λαιμαργία τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, τότε το μόνο που θα καταφέρεις είναι να θέσεις σε λειτουργία τα απαραίτητα για κάθε σύγχρονο τετράτροχο ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Αντιστοίχως, θα πρέπει να σεβαστείς τον χαρακτήρα ενός SUV και συνεπώς το υψηλό κέντρο βάρους, αποφεύγοντας τους άτσαλους χειρισμούς, οι οποίοι σε υψηλές ταχύτητες κίνησης οδηγούν στη μεταφορά του βάρους και στη στιγμιαία αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.
Ακόμα και σε οριακές συνθήκες, πάντως, το δικίνητο Q3 δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των αυτοκινήτων που θα σε ξαφνιάσουν δυσάρεστα με τη συμπεριφορά τους στην άσφαλτο.
Όπως άλλωστε δεν ανήκει και σε εκείνη την κατηγορία των SUV που θα σε ταξιδέψουν παντού, καθώς ο πάγος, το χιόνι  και η λάσπη οριοθετούν τις δυνατότητές του, όπως ακριβώς οριοθετούν τις δυνατότητες ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.http://auto.in.gr