Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οδηγούμε στην Ιαπωνία Honda Civic Type R 2015: Σοκ και δέος

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Οδηγούμε στην Ιαπωνία

Honda Civic Type R 2015: Σοκ και δέος

Για το Civic Type R του 2015 η Honda επέλεξε ένα διαφορετικό μονοπάτι σε σχέση με τις προγενέστερες, υψηλόστροφες και ατμοσφαιρικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.
Το νέο Type R έχει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, παράγοντας μεγαλύτερη, κατά 40%, ισχύ σε σύγκριση με τον 200 ίππων προκάτοχό του και εμείς ταξιδέψαμε στο Tochigi της Ιαπωνίας για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την πρωτότυπη εκδοχή του. Σύμφωνα με τη Honda, το δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού αποδίδει τουλάχιστον 280 ίππους. Πληροφορίες εκ των έσω ανεβάζουν τον αριθμό των ίππων, αλλά δεν τον προσδιορίζουν ακριβώς. Αξιοσημείωτη επίσης είναι και η ροπή των 400 Nm (αντί για τα 196 Nm ροπής του ατμοσφαιρικού κινητήρα), πόσο μάλλον όταν η μέγιστη τιμή της αποδίδεται πολύ χαμηλότερα, μόλις από τις 2.300 σ.α.λ.
Το νέο Type R είναι ταχύτερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, καταναλώνοντας λιγότερο καύσιμο και εκπέμποντας λιγότερα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. H Honda δηλώνει επισήμως ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι, ως προς την απόδοση του κινητήρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων, χωρίς ωστόσο να τους ανακοινώνει. Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου έχει αλλάξει σε βαθμό, μάλιστα, που δυσκολεύεσαι να το αναγνωρίσεις. Με το προγενέστερο Type R έπρεπε να "καρφώσεις" το δεξί σου πόδι στο πάτωμα, μέχρι ο κινητήρας να ξεπεράσει το όριο των 5.000 σ.α.λ. και να συμβεί αυτό το… εξαιρετικό.
Στις κατάλληλες συνθήκες κάτι τέτοιο μπορούσε να αποδειχθεί… εθιστικό, ιδιαίτερα όταν συνοδευόταν από το μεταλλικό… γρύλισμα του κινητήρα, που έκανε το αυτοκίνητο να θυμίζει τετράτροχο αγωνιστικών προδιαγραφών . Το νέο Type R τα καταφέρνει καλύτερα στις μεσαίες στροφές. Σχεδόν από τις 2.000 σ.α.λ. έως και πάνω από τις 5.000 σ.α.λ. επιταχύνει με αυτοπεποίθηση – τόση ώστε να κάνει τους μπροστινούς τροχούς να σπινιάρουν, έχοντας επιλέξει μία από τις πρώτες σχέσεις μετάδοσης του εξατάχυτου κιβωτίου. Το γεγονός ότι η παρουσία του υπερτροφοδότη δεν έχει "φιμώσει" τον κινητήρα είναι ενθαρρυντικό, έστω και αν ο ήχος είναι πλέον περισσότερο μπάσος.
Μπορείς να εντοπίσεις μια μικρή υστέρηση τη στιγμή που πατάς το πεντάλ του γκαζιού, χωρίς ωστόσο κάτι τέτοιο να δείχνει ικανό να σε προβληματίσει.
Με το νέο Type R η Honda στοχεύει σε ένα νέο ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring, για την κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, συνεπώς η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα έχουν ρυθμιστεί αναλόγως.
Η διαδρομή υψηλής ταχύτητας στην πίστα που διατηρεί η Honda στο Tochigi δεν αποτελεί το κατάλληλο μέρος για να πάρεις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που θα μπορούσες να θέσεις, ειδικά αν έχεις τη δυνατότητα να ολοκληρώσεις μόνο λίγους γύρους.
Ωστόσο, αυτοί οι γύροι ήταν αρκετοί για να αποκαλύψουν ότι το αυτοκίνητο διαθέτει ένα σωστά ζυγισμένο τιμόνι το οποίο εξασφαλίζει τις απαραίτητες πληροφορίες, ότι στρίβει χωρίς το αμάξωμα να παρουσιάζει κλίσεις, ότι παραμένει εξαιρετικά σταθερό ακόμη και στα 201 χλμ./ώρα (μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα κίνησης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας) και ότι επιβραδύνει εξίσου αποτελεσματικά. Σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης, ας αφήσουμε τους ευρωπαϊκούς δρόμους να αποτελέσουν τον κριτή, ωστόσο, στην καλύτερη των περιπτώσεων το νέο Type R θα είναι αρκετά σφικτό. Οπτικά, το νέο Type R δείχνει πολύ πιο επιθετικό σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο, με επεκτάσεις στους θόλους των μπροστινών τροχών και μια καλοσχεδιασμένη πίσω αεροτομή. Το αυξημένα σε πλάτος "τόξα" των πίσω τροχών τα οποία συναντούν αμήχανα τις πίσω πόρτες, τα πρόσθετα αεροδυναμικά βοηθήματα, οι τροχοί των 19 ιντσών και το ματ, μαύρο χρώμα συμπλήρωναν την εικόνα του "δικού μας" Type R. Τα καθίσματα, ο επιλογέας ταχυτήτων και το φινίρισμα στο εσωτερικό των θυρών διαφοροποιούνται σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Civic, χωρίς ωστόσο οι παρεμβάσεις αυτές να διαθέτουν την… εξωστρέφεια των σχεδιαστικών αλλαγών του εξωτερικού τμήματος. Συνεπώς, γιατί θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2015; Απλώς διότι η Honda έχει αποφασίσει να περάσει πρώτο στη γραμμή παραγωγής το Civic Tourer, έστω και αν υπάρχουν ορισμένοι στο εσωτερικό της ιαπωνικής φίρμας που πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο θα αποδειχθεί λάθος.http://auto.in.gr/