Τρίτη, 28 Απριλίου 2015

Ευέλικτο και οικονομικό

Ευέλικτο και οικονομικό

Ο πρωταγωνιστής της νέας εποχής της Renault στην Ελλάδα είναι το Clio, ένα εντυπωσιακής σχεδίασης supermini με πολλά θετικά στοιχεία και ζηλευτή κλιμάκωση κινητήρων.
Χωρίς να υποτιμήσω την αξία και την οικονομική λειτουργία των δημοφιλών ντιζελοκίνητων μονάδων 1.5 με ισχύ 75 είτε 90 ίππους, θέλω να τονίσω την υπεροχή του βενζινοκινητήρα 900 κ.εκ. Energy TCe, κυρίως στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον.
Η βενζινοκίνητη υπερτροφοδοτούμενη μονάδα διαθέτει τρεις κυλίνδρους και στάνταρ Stop&Start. Τα τεχνικά στοιχεία είναι εξαιρετικά για την κατηγορία. Η απόδοση αγγίζει τους 90 ίππους, ενώ τα 13,8 χλγμ. ροπής είναι διαθέσιμα στις 2.500 σ.α.λ. (το 90% εμφανίζεται μόλις στις 1.650 σ.α.λ.).
Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ. και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (99 γραμ.CO2/χλμ.) στην έκδοση Ecoleader.
Οπως διαπίστωσα, λειτουργεί ομαλά παρά την έλλειψη ενός κυλίνδρου και είναι ελαστικός. Αποδίδει ικανοποιητικά από χαμηλά, επιτυγχάνει ικανοποιητικές ρεπρίζ και ανταποκρίνεται πλήρως στις αστικές ανάγκες. Το δοκίμασα όμως και στον αυτοκινητόδρομο, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Λουτράκι. Οταν το επέτρεψαν οι συνθήκες, ανέπτυξα σχετικά υψηλές ταχύτητες. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Οι σχέσεις είναι μακριές και συμβάλλουν στην οικονομία καυσίμου. Στη δοκιμή έκαψε 5 λίτρα/100 χλμ. Το κερασάκι στη γαλλική τούρτα είναι η αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά. Το νέο πλαίσιο με επιτυχημένες ρυθμίσεις, οι μαλακές προοδευτικές αναρτήσεις και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης του δίνουν το προβάδισμα στην κατηγορία. Εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο την αυθεντική γαλλική σχολή οδήγησης. Ανετος χώρος για τέσσερα άτομα και 300 λίτρα αποθηκευτική ικανότητα. Στο κόστος χρήσης, εκτός από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, να προτάξω την πολύ καλή τιμή πώλησης, η οποία καθορίστηκε στα 12.750 ευρώ. Πλούσιο βασικό πακέτο, αναβαθμισμένα συστήματα ασφάλειας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7’’, 4 ηχεία, Bluetooth, USB & AUX και ευρωπαϊκή χαρτογράφηση, διακόπτης Eco για ενεργοποίηση οικολογικού προφίλ λειτουργίας του κινητήρα, Cruise control με speed limiter, πίσω διαιρούμενα καθίσματα κ.ά. Να θυμίσω ότι αν δεν διανύονται τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο, η οικονομική πλάστιγγα κλίνει προς τα βενζινοκίνητα. Η νέα αντιπροσωπεία Teoren Motors του επιχειρηματικού ομίλου Β. Ν. Θεοχαράκη αναβάθμισε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα την παρουσία της Renault στην Ελλάδα.http://www.real.gr