Ψυχολογικές συμβουλές: Πώς ξεπερνάμε μια μεγάλη αρρώστια;

Αναγνώστριά μας ρωτά:
Καλησπέρα σας το όνομα μου είναι Αμαλία και το πρόβλημα μου είναι ότι δεν μπορώ να διαχειριστώ το χρόνο αποκατάστασής μου μετά από ένα πρόβλημα υγείας που υπήρχε έχω πάθει σε βαθιά θλίψη και κλαίω όλη μέρα…
Αγαπητή αναγνώστρια. Στο ερώτημά σας απαντά ο ομαδικός θεραπευτής, ψυχολόγος, Δημήτρης Κατσαρός
Δεν μας λέει πολλά η αναγνώστρια για την αρρώστια. Είναι αναμενόμενο να νιώθουμε έτσι σε αυτές τις περιπτώσεις. Θέλει χρόνο να συνηθίσουμε τη νέα κατάσταση και να την αποδεχτούμε. Αυτό που κάνει ο οργανισμός μας βιολογικά είναι να βρει νέες άμυνες ώστε να ενσωματώσει τη νέα κατάσταση με τρόπο λειτουργικό και να μπορέσει να ανακάμψει. Αυτό πρέπει να κάνει και η ψυχολογία. Όλοι έχουμε τη δύναμη να προσαρμοστούμε στη νέα κατάσταση. Μήπως αυτό που έζησε πυροδότησε κάποιο παλαιό ψυχικό τραύμα, της θύμισε κάτι που είχε συμβεί και παλιά και της είναι πολύ δύσκολο να το ξεπεράσει; Υπάρχει και αυτό το ενδεχόμενο. Αλλά ας θυμάται ότι τίποτα δεν είναι μόνιμο. Αν το δει κατάματα και αποδεχτεί το πρόβλημα και αναζητήσει τρόπους να ενσωματώσει την πραγματικότητα τη νέα στη ζωή της με τρόπο λειτουργικό το πιθανότερο είναι ότι θα ξαναβρεί τη χαρά μέσα της. Και πρέπει βέβαια να μιλήσει για την αρρώστια στο οικείο της περιβάλλον . Να αναζητήσει τη βοήθεια των κοντινών της ανθρώπων, να εκφράσει αυτό που της συμβαίνει. Ίσως και σε κάποιο πρόσωπο που να έχει αντιμετωπίσει ανάλογο πρόβλημα και κατάφερε να είναι και πάλι καλά.  http://www.boro.gr

Η λίστα ιστολογίων μου