Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Οδηγούμε στην Ολλανδία BMW i3: Ανακαλύπτοντας το αυτοκίνητο

Οδηγούμε στην Ολλανδία

BMW i3: Ανακαλύπτοντας το αυτοκίνητο

Δεν θα το αγαπήσεις για τον εξεζητημένο σχεδιασμό του, για τις αμήχανες αναλογίες του αμαξώματός του ή για τον πολλά υποσχόμενο "έλικα" που θα συναντήσεις στις συνθετικές του επιφάνειες. Μετά από μια σύντομη αλλά εξαιρετικά ισχυρή καταιγίδα, το Άμστερνταμ προσπαθεί να επιστρέψει στους φυσιολογικούς του ρυθμούς. Το πυκνό σκοτάδι, η συνεχής βροχόπτωση και οι ατρόμητοι -με όλη τη σημασία της λέξεως- ποδηλάτες αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τις όποιες ιδιαιτερότητες μπορεί να κρύβει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όχι ένα οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά το πρώτο που περνά στην ευρεία παραγωγή από την BMW. Η διαδρομή των περίπου είκοσι χιλιομέτρων καταλήγει σε έναν υπόγειο χώρο στάθμευσης. Εκεί δηλαδή που το i3 θα περάσει το βράδυ του, συνδεδεμένο σε έναν κοινό σταθμό φόρτισης. Λίγες ώρες αργότερα η διαδικασία της φόρτισης έχει ολοκληρωθεί, κάτι το οποίο μπορείς να διαπιστώσεις "τρέχοντας" την αντίστοιχη εφαρμογή (BMW i Remote app) που έχει εξελίξει η βαυαρική φίρμα για συσκευές iOS και Android. Μέσα από την ίδια εφαρμογή έχεις τη δυνατότητα να μελετήσεις-συγκρίνεις τα στατιστικά στοιχεία της τελευταίας διαδρομής, να αναζητήσεις νέους σταθμούς φόρτισης και εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης (π.χ. δημόσια μέσα μεταφοράς) ή ακόμη και να ενεργοποιήσεις το σύστημα κλιματισμού πριν επιστρέψεις στο αυτοκίνητο. Το i3 μοιάζει περισσότερο με… gadget και λιγότερο με αυτοκίνητο. Ένα gadget που παρόλα αυτά υπόσχεται μια πολύ διαφορετική εμπειρία οδήγησης. Χαλαρωτική θα την περιγράφαμε εμείς, καθώς η απουσία θορύβου, σε συνδυασμό με την άνεση και την οικειότητα που νιώθεις από την πρώτη στιγμή στο τετραθέσιο εσωτερικό του, δίνει την αίσθηση ότι… αιωρείσαι.
Το βάρος των 1.195 κιλών δεν βάζει δύσκολα στην ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης με τις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη διαθέτει χαρακτηριστικά που σπάνια συναντάς ακόμη και σε συμβατικές προτάσεις της κατηγορίας, οι χρόνοι των επιδόσεων παραπέμπουν σε hot hatch (0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα), ενώ η αυτονομία των 160 χιλιομέτρων που εξασφαλίζουν οι βάρους 230 κιλών μπαταρίες ιόντων λιθίου φτάνει και περισσεύει για τις αστικές περιπλανήσεις σου.
Η… αυθόρμητη επιβράδυνση του αυτοκινήτου από τη στιγμή που θα απομακρύνεις το πόδι σου από το γκάζι, αποτελεί τη μοναδική ιδιαιτερότητα του i3, χάρη στην οποία, ωστόσο, η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας πραγματοποιείται αποδοτικότερα.
Οι πίσω πόρτες αντίθετης φοράς, οι δύο ψηφιακές οθόνες του εσωτερικού καθώς και η χρήση φυσικών ή ανακυκλωμένων υλικών στον θάλαμο επιβατών, επιβεβαιώνουν πως δεν έχεις να κάνεις με ένα ακόμη ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά με κάτι πολύ περισσότερο.
Με μια απολύτως ισορροπημένη κατασκευή χαμηλού βάρους, η οποία έχει προκύψει από τoν συνδυασμό αλουμινίου (πλαίσιο συστήματος κίνησης-μετάδοσης και μπαταριών), ενισχυμένου με ανθρακονήματα πλαστικού (κλωβός θαλάμου επιβατών) και θερμοπλαστικού (επιφάνειες αμαξώματος). Με έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει χωρίς ιδιαίτερο κόπο 170 ίππους και 250 Nm ροπής. Με μια σειρά προηγμένων εφαρμογών και υποστηρικτικών υπηρεσιών. Με ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού, βάζοντας για τα καλά στη ζωή μας την ηλεκτροκίνηση και όλα τα περιβαλλοντικά ή μη οφέλη που προκύπτουν από αυτή. Προαιρετικά, το BMW i3 προσφέρεται με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, το οποίο αποτελείται από έναν δικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 650 κ.εκ. Ο τελευταίος τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια το ηλεκτρικό μοτέρ του αυτοκινήτου, αυξάνοντας τη μέγιστη αυτονομία του έως τα 300 χιλιόμετρα.
Η διάθεση του BMW i3 στη χώρα μας θα ξεκινήσει στα μέσα του επόμενου μήνα, με τιμή αφετηρίας τα 36.100 ευρώ.

Το BMW i3 με μία ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,999/ 1,775/ 1,578
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,570
Iσχύς (Ίπποι): 170
Ροπή m):  250
Βάρος (κιλά): Aπό 1.195
Κατανάλωση (kWh/100 χλμ.): 12,9
Μέγιστη αυτονομία (χλμ.): 160
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 7,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 150 (περιορίζεται ηλεκτρονικά)http://auto.in.gr/