Τετάρτη, 8 Απριλίου 2015

Το νέο Ford Mondeo στην Ευρώπη

Το νέο Ford Mondeo στην Ευρώπη

Πέμπτη γενιά του Ford Mondeo, η οποία μεταξύ άλλων θα εντάξει στην γκάμα της  τους νέους Ecoboost κινητήρες, με την γκάμα να ξεκινά πλέον απο το 1,0 λίτρο, πολυτελέστερες και πολυπληθέστερες επιλογές εξατομίκευσης αλλά και τετρακίνηση. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από τον επικεφαλής της Ford στη γηραιά αλβιώνα, Mark Ovenden, το νέο Mondeo αναμένεται να έχει χαμηλότερη αρχική τιμή από την μέχρι σήμερα γνωστή έκδοχή του, ενώ, στην κορυφή της γκάμας, θα προστεθούν οι εκδόσεις Vignale με τις αυξημένες επιλογές εξατομίκευσης όπως είχε ήδη προαναγγείλει η φίρμα από την έκθεση του Παρισιού το 2012. Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς του Mondeo, στην γκάμα του θα ενταχθεί ένας νέος EcoBoost 1,5 λίτρου με απόδοση 150 ίππων και 240 Nm ροπής και ο οποίος θα προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα σε επίπεδο οικονομίας καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έναντι του γνωστού 1.600άρη. Το παρών στην γκάμα του νέου Mondeo θα δώσει και ο EcoBoost του 1,0 λίτρου ο οποίος θα εξασφαλίσει στη νέα γενιά του οικογενειακού μοντέλου της "μπλε οβάλ" φίρμας, τη δυνατότητα να εμφανίζει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 130 γραμμ./χλμ. μέγεθος ιδιαιτέρως χαμηλό για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Αν και τα σαφή στοιχεία για τις εκδόσεις κινητήρα του Mondeo αναμένεται να διευκρινιστούν πιο κοντά στην εποχή έλευσής του, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία των βενζινοκινητήρων 1,6 και 2,0 λίτρων τεχνολογίας EcoBoost, ενώ δεν θα λείπουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με μοτέρ TDCi χωρητικότητας 1,5 και 2,0 λίτρων. Οι κινητήρες θα συνδυάζονται "de facto" με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με το Powershift διπλού συμπλέκτη να αποτελεί προαιρετική επιλογή, ενώ, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Mondeo θα διαθέτει και μια έκδοση με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και αυτόματο κιβώτιο η οποία θα είναι πετρελαιοκίνητη. Παράλληλα, την γκάμα αναμένεται να συμπληρώσουν μια plug-in υβριδική (Mondeo Energi) και μια απλή υβριδική έκδοση (Hybrid). Και οι δύο παραπάνω εκδόσεις αναμένεται να αξιοποιήσουν δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Στην περίπτωση της Energi, οι μπαταρίες θα είναι μεγαλύτερες, και, ως αποτέλεσμα, η συγκεκριμένη έκδοση αναμένεται να μπορεί να κινηθεί, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 32 χλμ. ενώ, θα εμφανίζει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα λιγότερες από 99 γραμμ.χλμ. και κατανάλωση καυσίμου 2,8 λίτρων/100 χλμ. Στην περίπτωση της Hybrid το μέγεθος κατανάλωσης καυσίμου αναμένεται να ανέλθει σε 4,7 λίτρα/100 χλμ. ενώ, η ηλεκτρική της αυτονομία θα περιορίζεται σε μερικά χλμ.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η συνδυαστική ισχύς και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις αναμένεται να αγγίξει τους 188 ίππους, ενώ η διαδικασία από 0-100 χλμ./ώρα τόσο στην Energi όσο και στην Hybrid αναμένεται να απαιτεί περίπου 8,5 δευτερόλεπτα.Auto Express