Πέμπτη, 2 Απριλίου 2015

Οδηγούμε στη Γερμανία Ford Tourneo Connect 2014: Πρακτικότητα με άποψη

Οδηγούμε στη Γερμανία

Ford Tourneo Connect 2014: Πρακτικότητα με άποψη

Όταν το ζητούμενο είναι ένα αυτοκίνητο με αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, θεωρητικά, τα πράγματα είναι εύκολα. Ωστόσο, για την Ford η ανανέωση του Tourneo Connect ήταν ένα πολύπλοκο project, καθώς ήθελε να συνδυάσει ολόκληρο το "πακέτο" χώρων και πρακτικότητας, με στυλ, ενδιαφέρουσα οδηγική αίσθηση και οικονομικό χαρακτήρα.
Το Tourneo Connect είναι η εναλλακτική πρόταση της Ford στα πιο "επιβατικού" προφίλ, C-Max και Galaxy. Είτε πρόκειται για το πενταθέσιο αμάξωμα, είτε για το κατά 40 εκατοστά μακρύτερο επταθέσιο, οι χώροι για τους επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς.
Και στις δύο περιπτώσεις, η μεσαία σειρά καθισμάτων έχει δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης ή και αφαίρεσης σε αναλογία 60/40. Στο επταθέσιο Grand Tourneo Connect υπάρχει και η τρίτη σειρά με δύο ξεχωριστά, συρόμενα εμπρός-πίσω καθίσματα που μπορούν να διπλωθούν και να αποθηκευτούν στο δάπεδο.
Ο χώρος που έχουν στη διάθεσή τους όλοι οι επιβάτες είναι πολύ μεγάλος και στις τρεις διαστάσεις. Σε συνδυασμό με τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, η καμπίνα προσφέρει μια εξαιρετική αίσθηση ευρυχωρίας, καθιστώντας ξεκούραστες τις καθημερινές μετακινήσεις ή τα πολύωρα ταξίδια. Η μοναδική ένσταση αφορά στο μέτριο πλάτος των καθισμάτων της τρίτης σειράς.
Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της πρακτικότητας. Εκτός από τις πολυάριθμες θήκες περιμετρικά των επιβατών, υπάρχουν και δύο πολύ πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι στην οροφή.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους ένα ράφι οροφής πλήρους πλάτους στο εμπρός τμήμα, ενώ οι επιβάτες στις πιο πίσω σειρές θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τα ντουλαπάκια οροφής αεροπορικού τύπου πάνω από τα πίσω καθίσματα και το χώρο αποσκευών.
Όλα αυτά δεν περιορίζουν στο ελάχιστο το εσωτερικό ύψος για το κεφάλι των επιβατών.
Στο Grand Tourneo Connect, με τις τρεις σειρές καθισμάτων σε πλήρη ανάπτυξη, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 322 λίτρα.
Σε πενταθέσια διάταξη, η μεταφορική δυνατότητά του είναι ανάλογη με εκείνη ενός διπλοκάμπινου pick-up, ενώ αν διπλωθεί και η μεσαία σειρά καθισμάτων, το Grand Tourneo Connect γίνεται πολύτιμο "εργαλείο" για... μετακομίσεις. Τέλος, ρίχνοντας και το κάθισμα του συνοδηγού έχεις στην διάθεσή σου χώρο μήκους 3 μέτρων. Όταν στην εξίσωση μπουν και οι πολύ πρακτικές, συρόμενες πίσω πόρτες, είναι πολύ δύσκολο να υπάρξουν περιθώρια για κάθε είδους κριτική. Ο οδηγός έχει ένα εργονομικό περιβάλλον γύρω του, με όλα τα χειριστήρια σε εμφανείς θέσεις και σε λογική απόσταση από τα χέρια του. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και φαρδιά με καλή πλευρική στήριξη. Η καμπίνα είναι ντυμένη με σκληρά υλικά ικανοποιητικής ποιότητας σε όψη και υφή. Το πιο σημαντικό είναι ότι η επιμέρους συναρμογή των τμημάτων είναι προσεγμένη, εξασφαλίζοντας έτσι την απουσία τριγμών στο εσωτερικό.
Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, οι επιλογές κινητήρων είναι τρεις. Στη βάση βρίσκεται ο 1.0 EcoBoost βενζίνης, που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αν το ζητούμενο είναι περισσότερη οικονομία, την απάντηση έχει ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDCi με 95 ή 115 ίππους (η έκδοση των 75 ίππων δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα). Στην πρώτη περίπτωση το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 5άρι και στη δεύτερη 6άρι, μηχανικό και για τους δύο.
Ο 1.0 λίτρου τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας δεν διατίθεται στο επταθέσιο Grand Tourneo Connect.
Αργότερα, θα υπάρξει και η επιλογή του 1.6 EcoBoost των 150 ίππων που θα συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στην πράξη, ο 1000άρης βενζινοκινητήρας αποδεικνύεται υπερεπαρκής για τα δεδομένα του αμαξώματος. Απλώνει ομαλά τη ροπή του, ενώ με τη βοήθεια του turbo προσφέρει μεστό τράβηγμα σε μεγάλο εύρος στροφών και το κυριότερο, γρήγορα και ασφαλή προσπεράσματα.
Ο 1.6 TDCi και στις δύο εκδόσεις του ταιριάζει πολύ στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Με μεγάλο απόθεμα ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές, κινεί σβέλτα και τους δύο τύπους αμαξώματος, ανεξάρτητα από το φορτίο ή την κλίση του δρόμου. Στην περίπτωση της έκδοσης με τους 115 ίππους, η κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων εκμεταλλεύεται καλύτερα τις δυνατότητες του κινητήρα.
Η πραγματική μέση κατανάλωση παραμένει χαμηλή και πολύ κοντά στις εργαστηριακές μετρήσεις της Ford. Οδηγικά, το Tourneo Connect είναι ευχάριστο με δεδομένο τον όγκο και το χαρακτήρα του. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.
Η κλίση του αμαξώματος στις στροφές δεν φοβίζει τους επιβάτες, ενώ η ανάρτηση αντιδρά πολύ θετικά, τουλάχιστον στη γερμανική άσφαλτο όπου είχαμε την δυνατότητα να αποκομίσουμε την πρώτη εικόνα. Προσοχή δόθηκε και στον τομέα της ηχομόνωσης, έτσι ώστε ο θόρυβος από τον κινητήρα και την κύλιση να γίνεται αισθητός, χωρίς όμως να κουράζει.
Στην περίπτωση του Grand Tourneo Connect, η οδηγική αίσθηση δεν αλλάζει ουσιαστικά και τα 40 επιπλέον εκατοστά μήκους γίνονται αντιληπτά μόνο σε αστικό περιβάλλον.
Τα Tourneo Connect και Grand Tourneo Connect κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ford στην Ισπανία και στην ελληνική αγορά αναμένονται τον Ιανουάριο, σε τιμή που ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί.
 Aναμένεται και η πιο compact έκδοση, με τα διακριτικά Tourneo Courier.
Το νέο Ford Tourneo Connect με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:     Tourneo Connect 4,418 x 2,137 x 1,852
                                                  Grand Tourneo 4,818 x 2,137 x 1,845

Κινητήρας (κ.εκ.):                      999 (1.0 EcoBoost), 1.560 (1.6 TDCi)
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):                100/6.000 (1.0), 95/115/3.600 (1.6 TDCi)
Ροπή (Νm/σ.α.λ.):                     170/4.000 (1.0 EcoBoost), 230/270/2.000
Βάρος (κιλά):                             από 1.420
Κατανάλωση (λίτρα100 χλμ.):  5,6 (1.0 EcoBoost), 4,6/4,9 (1.6 TDCi)
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):      129 (1.0 EcoBoost), 120/130 (1.6 TDCi)
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 10,9 (1.0 EcoBoost), 14,7/13,8 (1.6 TDCi)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):    173 (1.0 EcoBoost), 160/165 (1.6 TDCi)http://auto.in.gr/