Κυριακή, 26 Απριλίου 2015

H... εναλλακτική πρόταση στα πολυτελή μεσαία οικογενειακά Δοκιμάζουμε το υβριδικό Lexus IS 300h

H... εναλλακτική πρόταση στα πολυτελή μεσαία οικογενειακά

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Lexus IS 300h

Με άγριες διαθέσεις και πλέον ιδιαίτερα… αρματωμένος, ο Ιάπωνας πολεμιστής της μεσαίας πολυτελούς κατηγορίας απειλεί τους δυνατούς ανταγωνιστές του με ένα ισχυρό όπλο: τον υβριδισμό!

Η BMW Σειρά 3 ξεκίνησε τον χορό των ανανεώσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ακολούθησε πριν από λίγους μήνες το Volvo S60, τώρα έρχεται το Lexus IS, ενώ ακολουθούν, σε δύο μήνες, η νέα Mercedes C-Class και μετά το καλοκαίρι το νέο A4 της Audi.
Όπως καταλαβαίνετε, αναφερόμαστε σε μια κατηγορία-φωτιά, με πανίσχυρους εκπροσώπους από την πολυτελή πεντάδα της αυτοκίνησης, οι οποίοι ερίζουν σχεδόν με τις ίδιες πιθανότητες να κατακτήσουν τον θώκο της κατηγορίας. Καθένας από τους εκπροσώπους προβάλλει το βασικό του πλεονέκτημα: η BMW 3άρα, μεταξύ άλλων, τον καλό 1.6 βενζινοκινητήρα με το πολύ καλό 8τάχυτο κιβώτιο. Το S60, δε, τόσο τον δυναμικό και μοναδικό στην κατηγορία αυτή 1.6 diesel κινητήρα όσο και την τιμή του.
Το Lexus IS έχει να προτάξει απέναντι στον ανταγωνισμό το υβριδικό του σύστημα, όντας το μοναδικό στην κατηγορία με το εν λόγω σύστημα. Οι Ιάπωνες αποφάσισαν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά με αυτό τον τρόπο έναντι των πετρελαιοκινητήρων των αντιπάλων. Βέβαια, για την Ελλάδα ο 2,5 lt κινητήρας βενζίνης του IS μπορεί να ακούγεται απαγορευτικός, ωστόσο, πέρα του τεκμηρίου διαβίωσης, η χαμηλή κατανάλωση, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας κ.λπ. το φέρνουν σχεδόν στην ίδια φορολογική λογική με τον ανταγωνισμό. Ο συγκεκριμένος ιαπωνικός κινητήρας αποδίδει 181 PS και ο ιδιαιτέρα ισχυρός ηλεκτροκινητήρας 143 PS. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 223 PS, ενώ η μέγιστη ροπή υπολογίζεται σε περίπου 30,6 kgm. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσω του κιβωτίου E-CVT. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 7,5 lt/100 km, με τους Ιάπωνες να δίνουν 4,3 lt/100 km. Το εντυπωσιακό για το IS300h είναι ότι οι εκπομπές ρύπων είναι στα επίπεδα των 99 g/km! Παρότι το ηλεκτρικό μοτέρ είναι αρκετά ισχυρό, ο ρόλος του είναι να συνδράμει τον βενζινοκινητήρα διατηρώντας ταυτόχρονα την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Η κίνηση του IS αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είναι εφικτή για απόσταση μόλις 2 km και εφόσον η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 50 km/h. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις και το μακρύ μεταξόνιο των 2,8 m, στα πίσω καθίσματα θα χωρέσουν μόνο δύο ενήλικες επιβάτες, ενώ και οι χώροι του οδηγού – συνοδηγού δεν είναι και οι πιο άνετοι που έχουμε συναντήσει στην κατηγορία, κάτι που οφείλεται στο ιδιαίτερα μεγάλο τούνελ της μετάδοσης. Στο ταξίδι που κάναμε στη Βιέννη στην πρώτη οδηγική γνωριμία με το αυτοκίνητο, οι άνθρωποι της Lexus απάντησαν στο σχετικό μας ερώτημα ότι επέλεξαν τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα γιατί ήθελαν να δημιουργήσουν και πάλι ένα sport sedan.
Στον δρόμο το Lexus IS300h έχει την ποιότητα κύλισης που θα περίμενες από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Είναι ένα… ταξιδιάρικο αυτοκίνητο που με το στήσιμό του σε προκαλεί να πιέσεις και άλλο το δεξί πεντάλ, με τον κίνδυνο η κατανάλωση να αυξηθεί αρκετά. Μακάρι να βοηθούσε λίγο περισσότερο το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχών μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Εν κατακλείδι, το νέο Lexus IS300h αναμφίβολα μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό του στα ίσα. Με τεχνολογική αιχμή του δόρατος το υβριδικό σύστημα, ο υποψήφιος αγοραστής που είναι έτοιμος να διαθέσει περίπου 40.000 έχει πλέον σοβαρό λόγο να επισκεφτεί και την έκθεση της Lexus…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2.494 cc
Ισχύς: 181 PS/6.000 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 223 PS
Ροπή: 22,5 kgm/4.200-5.400 rpm
Συνδυαστική ροπή: 30,6 kgm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: E-CVT 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Βάρος: 1.620 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.665/1.810/1.430 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 38.800 ευρώ

http://www.protothema.gr/