Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

Opel Cascada 1.6 SIDI Auto: Κόντρα στο ρεύμα

Opel Cascada 1.6 SIDI Auto: Κόντρα στο ρεύμα

Κόντρα στη γενικότερη τάση συρρίκνωσης των μεγεθών, κόντρα στον σταδιακό αφανισμό των παραδοσιακών soft top cabrio, κόντρα στη μίζερη ευρωπαϊκή πραγματικότητα, το Opel Cascada μάς θυμίζει πώς είναι να δημιουργείς με συναίσθημα, παραμερίζοντας τη λογική.
Στις προδιαγραφές του δεν θα διακρίνεις την υπερβολή. Ο σχεδιασμός των μεταλλικών επιφανειών "κρύβει" με μαεστρία τις επιβλητικές του διαστάσεις και την όποια συγγένεια με το ταπεινότερο Insignia, χωρίς παρόλα αυτά να προκαλεί. To ύφασμα της οροφής, το μήκος των 4,7 μέτρων και οι τέσσερις πραγματικές θέσεις στο εσωτερικό του, υπογραμμίζουν όχι μόνο τη διαφορετικότητά του αλλά και την πρόθεση της Opel να δραστηριοποιηθεί σε μια άγνωστη, για εκείνη, κατηγορία.
Αν θα έπρεπε να το τοποθετήσεις απέναντι στον ανταγωνισμό βασιζόμενος στις εξωτερικές του διαστάσεις, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι στον δρόμο σου θα συναντούσες προτάσεις με premium χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικά που λείπουν από το soft top cabrio της Opel, και συνεπώς δεν "βαραίνουν" δυσανάλογα, όπως στις υπόλοιπες περιπτώσεις, το κόστος απόκτησής του.
Προσπερνώντας το στοιχείο του εντυπωσιασμού αλλά και το γεγονός ότι το Cascada "πατάει" στο δάπεδο του μέχρι σήμερα γνωστού Insignia, η απουσία σταθερής οροφής και ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα.
Το Cascada δεν δημιουργήθηκε για να εκπληρώσει τις πιο… σκοτεινές επιθυμίες σου αλλά για να αποτελέσει ένα παντός καιρού cabrio με δυνατότητα φιλοξενίας τεσσάρων επιβατών
Σύμφωνα με την ίδια την Opel, οι ενισχύσεις που έχει δεχτεί το πλαίσιο και έχουν οδηγήσει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου πάνω από τα 1.700 κιλά, αποδείχθηκαν αρκετές ώστε η στρεπτική ακαμψία να αυξηθεί, σε σχέση με το Astra TwinTop, κατά 41%.
Οι κραδασμοί, πάντως, υπάρχουν από τη στιγμή που οι τροχοί των 18 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ κληθούν να αντιμετωπίσουν τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου.
Από την άλλη, η ανάρτηση δείχνει καλορυθμισμένη, υποστηρίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν από τους 170 ίππους και τα 280 Nm ροπής του 1.600άρη βενζινοκινητήρα αλλά και την… chill out διάθεση που πηγάζει από την απουσία σταθερής οροφής.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, τη διαφορά κάνουν τα HyperStrut γόνατα του μπροστινού άξονα, τα οποία προέρχονται από τις προτάσεις υψηλών επιδόσεων της Opel (Astra και Insignia OPC), φροντίζοντας ότι ακόμα και σε οριακές συνθήκες, η γεωμετρία των κινητήριων τροχών και συνεπώς η επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα θα παραμείνει αμετάβλητη.
Η αλήθεια είναι ότι από τη στιγμή που θα εξοικειωθείς με τους κραδασμούς που καταλήγουν στο πλαίσιο αλλά και με τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων (προαιρετικός εξοπλισμός),το Cascada δεν αργεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη σου.
Τη μέτρια αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης αντισταθμίζει η ακρίβεια με την οποία μεταφέρει τις εντολές σου στην άσφαλτο. Επίσης, το γεγονός ότι οι μπροστινοί τροχοί διαχειρίζονται με ευκολία τους 170 ίππους και 280 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα σού επιτρέπει να εξαντλείς, χωρίς δισταγμό, τη διαδρομή του γκαζιού. Στην πραγματικότητα θα πρέπει να υπερβάλλεις για να προκαλέσεις την αμηχανία του πλαισίου και σε δεύτερο επίπεδο την παρέμβαση του, μερικώς απενεργοποιούμενου, ESP.
Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι παρά την απόδοση του κινητήρα και τις όποιες δυνατότητες του αυτοκινήτου, το Cascada δεν δημιουργήθηκε για να εκπληρώσει τις πιο… σκοτεινές επιθυμίες σου αλλά για να αποτελέσει ένα παντός καιρού cabrio με δυνατότητα φιλοξενίας τεσσάρων επιβατών. Πόσο μάλλον όταν στα χέρια σου δεν βρίσκεται ο παραδοσιακός επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων αλλά εκείνος του αυτόματου κιβωτίου με τον ίδιο αριθμό σχέσεων.
Οι επιδόσεις ικανοποιούν, το ίδιο και η συμπεριφορά, ωστόσο, παρατηρώντας τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να φλερτάρει με διψήφιους αριθμούς, τα ερωτηματικά για την απουσία του συστήματος start&stop πολλαπλασιάζονται. Κατά τ’ άλλα, ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου στην έκδοση Cosmo δεν παρουσιάζει ελλείψεις, δημιουργώντας τις απαραίτητες αποστάσεις από τις υπόλοιπες προτάσεις που διαθέτει αυτή τη στιγμή η γκάμα της Opel. Οι διαθέσιμοι χώροι αποτελούν έναν ακόμη κρίσιμο παράγοντα για το πλασάρισμα του Cascada στην κατηγορία του, καθώς οι γενναιόδωρες εξωτερικές διαστάσεις χαρίζουν στο εσωτερικό την ικανότητα φιλοξενίας τεσσάρων επιβατών. Αντιστοίχως, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών (280 λίτρα σε περίπτωση αναδίπλωσης της οροφής) κρίνονται ικανοποιητικά, έστω και αν το μικρό άνοιγμα του πορτμπαγκάζ δυσκολεύει την πλήρη αξιοποίησή τους. Κλείνοντας με το εσωτερικό τμήμα του Cascada οφείλεις να αναφερθείς στη φιλότιμη προσπάθεια της Opel να διαφοροποιηθεί από το μέτριο ποιοτικό παράδειγμα των Astra και Insignia, αλλά και στην αποτελεσματική ηχομόνωση της υφασμάτινης οροφής.
Όντας μάλιστα ελαφρύτερη κατά 65%, σε σχέση με μια μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή, αποθηκεύεται στον χώρο αποσκευών μέσα σε 17 δευτερόλεπτα, διαδικασία που είναι εφικτή μέχρι η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 50 χλμ./ώρα. Στο "δια ταύτα", το Cascada δεν υπόσχεται τη συναρπαστικότερη εμπειρία οδήγησης, καθώς το αυξημένο βάρος του αλλά και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων μετριάζουν την εκρηκτικότητα του νέου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού. Παρόλα αυτά το πλαίσιο, χάρη στα HyperStrut γόνατα του μπροστινού άξονα, ανταποκρίνεται στην πίεση την ίδια στιγμή που οι χορταστικές διαστάσεις του αμαξώματος και ο εξίσου εντυπωσιακός σχεδιασμός του αποτελούν ένα ακόμη κίνητρο για να παραβλέψεις το αξιοσέβαστο, για τα σημερινά δεδομένα, κόστος απόκτησής του.http://auto.in.gr