Πένθος: Τι να κάνω για να απαλύνω τον πόνο;

Πένθος: Τι να κάνω για να απαλύνω τον πόνο;

Αναγνώστριά μας ζητά τη βοήθεια των ειδικών μας:
Εδώ και 18 μέρες εχω χάσει την θεία μου η οποία ήταν και μητέρα μου διότι αυτή με μεγάλωσε. Δεν είχα προλάβει να γνωρίσω την βιολογική μου μητέρα διότι πέθανε όταν ήμουν 4 χρονών. Την θεία μου την αγαπούσα πολύ. Τον τελευταίο 15 χρόνο ήταν κατάκοιτη με καλπάζουσα άνοια και κατακλίσεις. Δυστυχώς πρίν πεθάνει είχε πολλά ακροαστικά και οι κατακλίσεις είχαν πολλαπλασιαστεί και χειροτέρευαν.Τελικά έπαθε πνευμινικό και την έχασα ξαφνικά. Μου στοίχισε πολύ.Προσπαθώ να βοηθήσω τον εαυτό μου είτε με την γυμναστική είτε με τον περίπατο. Υπάρχουν μέρες που είμαι καλά. Ομως υπάρχουν και μέρες που είμαι πολύ χάλια. Κλαίω συνέχεια και δεν έχω διάθεση για τίποτα. Μου λείπει πολύ. Βέβαια ο συζυγος μου και ο γιός μου προσπαθούν να με βοηθήσουν. Ομως εγώ δεν μπορώ. Θα ήθελα την συμβουλή σας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. 
Αγαπητή αναγνώστρια. Στο ερώτημά σας απαντά ο ψυχολόγος- ομαδικός θεραπευτής, Δημήτρης Κατσαρός. 
Η διαδικασία που βιώνετε ονομάζεται πένθος. Είναι πολύ πρόσφατο το γεγονός του θανάτου της θείας σας και είναι φυσικό να λυπάστε. Είναι πολύ δύσκολη η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου και πόσο μάλλον τόσο κοντινού όπως για εσάς η θεία-μητέρα σας. Αφεθείτε στη λύπη σας. Βιώστε την. Είναι σημαντικό για σας και κατ' επέκταση αν ανησυχείτε, και για τον οργανισμό σας σε πολλά επίπεδα. Μη φοβάστε τα συναισθήματά σας και αφεθείτε σ'αυτά. Δεν υπάρχει λόγος να νιώθετε ενοχές για το σύζυγο και το παιδί σας σε τέτοιες στιγμές πένθους. Δεν μπορούν να σας "βοηθήσουν" γιατί ένας θάνατος μας φέρνει όλους στην ίδια αμηχανία: Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Μπορούν και είναι όμως εκεί για σας, να σας σταθούν και να συμπαρασταθούν. Μη φοβάστε ότι θα τους αφομοιώσει το πένθος. Εμπιστευθείτε την ικανότητά τους να προστατευτούν απ'την υπερβολή του όπως κι εσείς κάνετε το ίδιο μέσα από τις δραστηριότητες που μας αναφέρετε. Είναι σημαντικό τώρα για σας να φροντίζετε τον εαυτό σας αποφεύγοντας τις υπερβολές, να κοιμάστε καλά (περίπου 6-7 ώρες κατ' ελάχιστο) και τρώγοντας κανονικά γεύματα για να έχετε γερό σώμα. Βοηθάει πολύ στην εξωτερίκευση του συναισθήματος χωρίς φόβο ότι θα σωματοποιηθεί. Επίσης θα σας βοηθούσε να κοιτάξετε τα στάδια του πένθους αλλά μόνο για να βάλετε σε λέξεις τι σας συμβαίνει εκείνη τη στιγμή. Όχι για να συγκρίνετε το τι σας συμβαίνει με το "τι λένε τα στάδια". Άλλωστε όπως είπαμε είναι αρκετά νωρίς ακόμα. Εύχομαι ζωή σε σας. http://www.boro.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου