Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

VW Golf TGI BlueMotion 2014: Το εναλλακτικό Golf

VW Golf TGI BlueMotion : Το εναλλακτικό Golf

Έχοντας ήδη παρακολουθήσει τα VW Passat και up! να προσαρμόζουν με επιτυχία τις προδιαγραφές του στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός εναλλακτικού καυσίμου, ήρθε η σειρά και του αειθαλούς Golf να προσφέρει τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση του φυσικού αερίου στις καθημερινές μετακινήσεις μας Το VW Golf TGI BlueMotion, όπως είναι η πλήρης ονομασία της έκδοσης φυσικού αερίου, εφοδιάζεται με τον γνώριμο, από τη μέχρι σήμερα παρουσία του στις συμβατικές εκδόσεις του γερμανικού best seller, TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων.
Παρεμβάσεις, που δεν περιορίζονται στα επιμέρους τμήματα του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα αλλά επεκτείνονται και στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης, έχει περιορίσει την ονομαστική τιμή της ισχύος του από τους 125 στους 110 ίππους.
Αντιθέτως, η μέγιστη τιμή της ροπής έχει διατηρηθεί στα 200 Nm, την ίδια στιγμή που η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και την επτατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη, απαντά σε εκείνους που βιάστηκαν να μιλήσουν για συμβιβασμούς.
Στην πραγματικότητα δεν είναι και πολλά εκείνα που αλλάζουν σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Golf. Τα διακριτικά BlueMotion κουβαλούν μαζί τους πολύ συγκεκριμένες σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες, οι οποίες έχουν σκοπό να βελτιώσουν τις αεροδυναμικές επιδόσεις του αμαξώματος.
Γνώριμη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς η ύπαρξη ενός δεύτερου δείκτη καυσίμου στον πίνακα οργάνων δεν αρκεί ώστε να μεταβάλλει τις σχεδιαστικές ισορροπίες του θαλάμου επιβατών. Ο εξοπλισμός ακολουθεί την έκδοση που θα επιλέξει κανείς (Design ή Generation) χωρίς, παρόλα αυτά, να παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις στην πρώτη.
Σε περίπτωση, πάντως, που οι ατσάλινες ζάντες των 15 ιντσών και ο ημι-αυτόματος κλιματισμός, δεν ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις σας, τότε η πλουσιότερη έκδοση "Generation" αποτελεί μονόδρομο.
Μονόδρομο αποτελεί και η συμβίωση με το κιτ επισκευής ελαστικών, μιας και η τοποθέτηση των δύο δεξαμενών φυσικού αερίου στη θέση της παραδοσιακής ρεζέρβας δεν αφήνει περιθώριο επιλογής. Μάλιστα, η παρουσία των δεξαμενών φυσικού αερίου στο δάπεδο του χώρου αποσκευών έχει περιορίσει τον όγκο του τελευταίου από τα 380 στα 291 λίτρα, οριοθετώντας τις μεταφορικές δυνατότητες της εν λόγω έκδοσης.
Αυτός είναι και ο μοναδικός συμβιβασμός που επιβάλλει η διπλή… φύση του Golf TGI και ειδικότερα η ικανότητά του να κινείται τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη.
Δυστυχώς το σύστημα φυσικού αερίου με το οποίο εφοδιάζει ο γερμανικός όμιλος τις αντίστοιχες προτάσεις του δεν προσφέρει τη δυνατότητα να επιλέξεις χειροκίνητα τον τύπο καυσίμου.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι θα πρέπει να εξαντλήσεις τα 15 κιλά φυσικού αερίου, ώστε, ο TSI κινητήρας των 1,4 λίτρων να επιστρέψει στις παλιές συνήθειές του καταναλώνοντας βενζίνη.
Πάντως η μετάβαση από τον έναν τύπο καυσίμου στον άλλον πολύ δύσκολα θα γίνει αντιληπτή και φυσικά δεν απαιτεί την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου ή την διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα. Στην περίπτωση της έκδοσης με το ημι-αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων, η μέση τιμή της κατανάλωσης φυσικού αερίου, σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα, δεν ξεπερνά τα 3,4 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα. Σε πραγματικές συνθήκες το νούμερο αυτό δύσκολα θα επιβεβαιωθεί, ακόμα και έτσι πάντως το κόστος κίνησης σε μεικτές συνθήκες και με την τιμή του φυσικού αερίου να διαμορφώνεται λίγο κάτω από το 1 ευρώ/κιλό δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.
Οφέλη προκύπτουν και από τις εξίσου περιορισμένες εκπομπές ρύπων, μιας και η έκκληση 92 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο οδηγεί στη μη καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Στο περιθώριο των χαρακτηριστικών που προκύπτουν από τη χρήση του φυσικού αερίου, το VW Golf αναδεικνύει για μία ακόμα φορά την ανωτερότητά του απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού, θυμίζοντας πως δεν αποτελεί τυχαία σημείο αναφοράς για την ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks.
Μπορεί να μην… ξεσηκώνει τα πλήθη με το οδηγικό ταμπεραμέντο και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται την παρουσία του στην άσφαλτο να μην προσφέρει το έξτρα κίνητρο για να αυξήσεις τον ρυθμό σου, ωστόσο, η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η ασφάλεια που απολαμβάνεις δεν πρόκειται να σε αφήσουν ασυγκίνητο.http://auto.in.gr