Σάββατο, 9 Απριλίου 2016

Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S tronic: Ελεύθερο πνεύμα

Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI S tronic: Ελεύθερο πνεύμα

Αρκεί ένα κομμάτι υφάσματος -αντί της σταθερής, μεταλλικής οροφής- για να αλλάξει την εικόνα ενός αυτοκινήτου, τον αρχικό του προσανατολισμό ή ακόμα και τη διάθεση εκείνων που θα ταξιδέψουν στο εσωτερικό του; Η απάντηση φαντάζει εύκολη, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι η ιδέα απόκτησης ενός λιγότερο ή περισσότερο εντυπωσιακού cabrio βρίσκεται πάντα εκεί -στο μυαλό κάθε συνειδητοποιημένου οδηγού- έστω και αν για πρακτικούς ή μη λόγους σπανίως υλοποιείται.
Όπως και να έχει, το νέο Audi A3 Cabriolet του 2014 αποτελεί μια εξαιρετική αφορμή ώστε η συζήτηση για την ανταποδοτικότητα ενός αυθεντικού soft top cabrio να ανοίξει ξανά.
Έχοντας ήδη γνωρίσει το A3 Sedan, η εικόνα του μικρομεσαίου Audi με τη διακριτική "ουρά" δεν προκαλεί έκπληξη. Βέβαια στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε πίσω πόρτες, γεγονός που επιτρέπει στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος να διατηρήσουν με μεγαλύτερη ευκολία τη σχεδιαστική συνοχή τους. Ένα ακόμη στοιχείο που μαρτυρά τη "συγγένεια" ανάμεσα στους δύο τύπους αμαξώματος του μικρομεσαίου Audi αποτελεί η ταύτιση των εξωτερικών διαστάσεών τους.
Έχοντας "κερδίσει" 18 εκατοστά σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, το νέο A3 Cabriolet έχει φτάσει πλέον στα 4,42 μέτρα, όταν το μήκος του τρίθυρου A3 δεν ξεπερνά τα 4,24 μέτρα.
Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους διαθέσιμους χώρους στο εσωτερικό; Ο αυξημένος, κατά 60 λίτρα, όγκος του χώρου αποσκευών αποτελεί μια πρώτη ένδειξη της γενικότερης… αύξησης των μεγεθών, ωστόσο, το στενό άνοιγμα εξακολουθεί να καθιστά δύσκολη την πλήρη αξιοποίηση των συνολικά 320 λίτρων. Αντιστοίχως, με την υφασμάτινη οροφή στην αρχική της θέση, το πέρασμα στην πίσω σειρά καθισμάτων εξελίσσεται σε πραγματική δοκιμασία, ακόμη και για μικρόσωμους επιβάτες. Από τη στιγμή, πάντως, που θα βρεθείς σε μία από τις τέσσερις θέσεις του εσωτερικού, δεν θα αργήσεις να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα της έκδοσης. Άλλωστε, ακόμα και σε επίπεδο σχεδιασμού ή εξοπλισμού το Α3 Cabriolet δεν διαφοροποιείται απ’ ότι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα το μικρομεσαίο Audi. Ο διακόπτης που ενεργοποιεί τον μηχανισμό αναδίπλωσης της οροφής φιλοξενείται δίπλα σε αυτόν του ηλεκτρικού χειρόφρενου, ενώ οι μπάρες προστασίας σε ενδεχόμενη ανατροπή παραμένουν μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, καθώς διαθέτουν τη δυνατότητα να αναπτύσσονται την κρίσιμη στιγμή. Διαφοροποιημένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά διαθέτουν τόσο τα καθίσματα όσο και το τριάκτινο τιμόνι, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται η συνολική εικόνα του εσωτερικού. Εντύπωση προκαλεί, αντιθέτως, ότι παρά την παρουσία του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων S tronic, τα γνωστά σε όλους paddles δεν ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Ολοκληρώνοντας τη σύντομη περιήγησή σου στον θάλαμο επιβατών του Α3 Cabriolet, οφείλεις να αναφερθείς στον διακόπτη Drive Select, μέσω του οποίου μπορείς να προσαρμόσεις τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του ημι-αυτόματου κιβωτίου, όπως άλλωστε και στην έγχρωμη οθόνη, η οποία αναδύεται με το γύρισμα του διακόπτη της μίζας. Αν και το νέο A3 Cabriolet είναι ελαφρύτερο κατά 50 κιλά σε σύγκριση με την προγενέστερη εκδοχή του, το συνολικό βάρος υπερβαίνει και μάλιστα σημαντικά αυτό του A3 Sedan.
Στην πράξη, πάντως, τα 150 κιλά που έχουν προστεθεί λόγω των απαραίτητων ενισχύσεων του πλαισίου, δεν δείχνουν να δυσκολεύουν ιδιαίτερα το έργο του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1.395 κ.εκ. με τους 125 ίππους και τα 200 Νm ροπής. Η πυκνή κλιμάκωση του επτατάχυτου S tronic βοηθά στη διατήρηση του επιθυμητού ρυθμού, συντηρώντας ταυτόχρονα τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου σε απολύτως αποδεκτά επίπεδα.
Ενδεχομένως, τα 5,1 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει η γερμανική φίρμα να μην επιβεβαιωθούν ακόμα και στις ιδανικότερες συνθήκες, ωστόσο αν αποφύγεις τις υπερβολές με το γκάζι και δώσεις την ευκαιρία στις εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το σύστημα start&stop και η λειτουργία coasting του S tronic, να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους, τότε δύσκολα θα καταφέρεις να υπερβείς τα 7 λίτρα/100 χλμ. Μένοντας στα νούμερα του κατασκευαστή, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,2 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 211 χλμ./ώρα.
Το ζητούμενο, βέβαια, για τη μικρότερη σε ισχύ έκδοση του A3 Cabriolet δεν θα μπορούσε να είναι οι επιδόσεις, αλλά ο τρόπος με τον οποίο η κορυφαία μικρομεσαία πρόταση με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς έχει διαχειριστεί την απουσία σταθερής οροφής.
Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει "ζυγισμένο", διαθέτοντας το απαιτούμενο βάρος αλλά και την επιθυμητή αίσθηση. Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για την ανάρτηση, με τα γόνατα Mac Pherson στον μπροστινό άξονα και τους τέσσερις συνδέσμους στον πίσω. Κάπως έτσι, λοιπόν, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο "αδυνατισμένο", λόγω της υφασμάτινης οροφής, πλαίσιο.
Σε καλής ή μέτριας ποιότητας άσφαλτο, οι κραδασμοί που ενδεχομένως καταλήξουν στο εσωτερικό δεν διαθέτουν την ένταση και τη διάρκεια για να αμφισβητήσουν την ακαμψία του πλαισίου.
Βέβαια, όταν οι συνθήκες στο οδόστρωμα χειροτερέψουν δεν θα δυσκολευτείς να διακρίνεις τις διαφορές ανάμεσα στο "κλειστό" Audi A3 και σε ένα περισσότερο… ευάλωτο soft top cabrio.
Το πρόσθετο βάρος των 150 κιλών γέρνει οριστικά τη ζυγαριά προς τη μεριά των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων του μικρομεσαίου Audi.
Υπό πίεση η υποστροφή κάνει πιο εύκολα την εμφάνισή της, γεγονός που μετριάζει σημαντικά την ακρίβεια τοποθέτησης του ρύγχους στο εσωτερικό της στροφής.
Μιλώντας, μάλιστα, για την κατά κανόνα ολισθηρή ελληνική άσφαλτο, το πλήθος των επιλογών που σου δίνει το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων μπορεί να σε οδηγήσει ακόμη πιο εύκολα στο λάθος. Όπως και να έχει, τα ηλεκρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης βρίσκονται πάντα εκεί ώστε να επαναπροσδιορίσουν τα όρια, προλαμβάνοντας ή ακόμα και διορθώνοντας λάθη ή παραλήψεις.
Το συμπέρασμα; Η απουσία σταθερής οροφής προφανώς και έχει επηρεάσει τα χαρακτηριστικά κίνησης του Audi, όχι όμως σε τέτοιο βαθμό που να περιορίσει την άνεση ή την ασφάλεια που θα αισθανθείς στο εσωτερικό του. Τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν από το στενό άνοιγμα του χώρου αποσκευών και τη δυσκολία εισόδου στην πίσω σειρά καθισμάτων δεν σπανίζουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, χαρακτηριστικό της οποίας μπορεί να θεωρήσει κανείς και τις... σταθερά υψηλές τιμές (το Α3 Cabriolet ξεκινά από τα 28.540 ευρώ, ενώ η τρίθυρη έκδοση του μικρομεσαίου Audi από τα 22.100 ευρώ).http://auto.in.gr