Κυριακή, 3 Απριλίου 2016

Fiat 500L Beats Edition 1.6 ΜultiJet II: Ο ήχος της πόλης

Fiat 500L Beats Edition 1.6 ΜultiJet II: Ο ήχος της πόλης

Δύο χρόνια πριν, το καλοκαίρι του 2012, η Fiat αποφάσισε να εξαργυρώσει την επιτυχία που γνώρισε από την πρώτη στιγμή το σύγχρονο Cinquecento, δημιουργώντας την "οικογενειακή" εκδοχή του δημοφιλέστερου -ακόμα και σήμερα- αυτοκινήτου πόλης της ευρωπαϊκής αγοράς,.
Με πέντε πόρτες και μήκος 4,1 μέτρων, το Fiat 500L διαφοροποιήθηκε από το παράδειγμα του ανταγωνισμού, ενσωματώνοντας αρκετά από τα σχεδιαστικά και μη στοιχεία του μικρότερου αδερφού του. Σύντομα ακολούθησε η έκδοση Trekking, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, Mud&Snow ελαστικά και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Traction+) για τους μπροστινούς-κινητήριους τροχούς. Αν στα παραπάνω χαρακτηριστικά προσθέσουμε τα ιδιαίτερα στιλιστικά στοιχεία, τον ακόμη πλουσιότερο εξοπλισμό και την… ηχητική υπογραφή του Dr. Dre, τότε καταλήγουμε στην κορυφαία πρόταση της γκάμας του πολυμορφικού Fiat.
To 500L Beats Edition, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ξεχωρίζει πρώτα απ’ όλα για τις χρωματικές επιλογές του αμαξώματός του.
H ματ απόχρωση του γκρι είναι μία από αυτές και ίσως η πιο χαρακτηριστική, καθώς συνδυάζεται αριστοτεχνικά με τη μαύρη οροφή και τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος.
Στην ίδια… χρωματική λογική κινούνται οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και οι εξωτερικοί καθρέπτες, δύο σημεία που εμπλουτίζονται με κόκκινες λεπτομέρειες, υπερασπιζόμενα την ιδιαιτερότητα της εν λόγω έκδοσης. Ο συνδυασμός γκρι και μαύρου κυριαρχεί και στον θάλαμο επιβατών του Fiat 500L Beats Edition, διαμορφώνοντας ένα εξίσου ελκυστικό αποτέλεσμα.
Οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και ύφασμα ξεχωρίζουν, ωστόσο το ραμμένο λογότυπο του Fiat 500 στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων είναι εκείνο που κάνει τη διαφορά.
Την προσοχή σου θα διεκδικήσει και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με την έγχρωμη οθόνη αφής που δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Χαμηλότερα συναντάς τα χειριστήρια του διζωνικού εξοπλισμού, τις θύρες USB και Aux-in, τον μακρύ επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου και το αεροπορικού τύπου χειρόφρενο.
Οι ποτηροθήκες και οι εσοχές που δημιουργούνται στην κεντρική κονσόλα και το ταμπλό αναλαμβάνουν να καλύψουν την απουσία υποδοχών για μικροαντικείμενα, ωστόσο, αποθηκευτικές λύσεις μπορούν να προσφέρουν και τα δύο ντουλαπάκια, στην πλευρά του συνοδηγού, το ένα εκ των οποίων, μάλιστα, ψύχεται. Στις πολυχρηστικές ιδιότητες του αυτοκινήτου οφείλει να προσθέσει κανείς τα πίσω συρόμενα καθίσματα, καθώς και την ικανότητα του χώρου αποσκευών να χωρίζεται σε δύο μέρη, προσφέροντας πρόσθετες δυνατότητες αποθήκευσης.
Ο όγκος του διαμερίσματος που προορίζεται για τις αποσκευές ξεκινά από τα 412 λίτρα και μπορεί να φτάσει με την κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων έως και τα 1.480, πλήρως αξιοποιήσιμα, λίτρα. Έχοντας διαπιστώσει και στην πράξη τις μεταφορικές δυνατότητες του 500L, ο λόγος περνά στα επτά ηχεία συνολικής ισχύος 520W που υπογράφει η Beats Αudio και χαρακτηρίζουν, ποικιλοτρόπως, την… ομώνυμη έκδοση του πολυμορφικού Fiat. Μια έκδοση που συνδυάζεται αποκλειστικά με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 105 ίππων, σε μια προσπάθεια να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες επιδόσεις αλλά και η καθοριστική, στις ημέρες μας, οικονομία καυσίμου.
Με τη μέγιστη τιμή της ροπής (320 Nm) να αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ., η αίσθηση που αποκομίζεις από το βάρους 1.365 κιλών Fiat 500L είναι ότι επιταχύνει ταχύτερα απ’ ότι τα νούμερα του κατασκευαστή μαρτυρούν (0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δευτερόλεπτα).
Αντιστοίχως, σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση καυσίμου πολύ δύσκολα θα περιοριστεί κάτω από τα 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή αρκετή για να πιστοποιήσει την αποδοτικότητα του ιταλικού πετρελαιοκινητήρα. Κατά τ’ άλλα, η μέτρια αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης αντισταθμίζεται από την αμεσότητα και την ακρίβειά του, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος πρόκειται να σε απασχολήσουν μόνο σε οριακές καταστάσεις.
Ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, πάντως, θα πρέπει να προσπαθήσεις για να προκαλέσεις την αμήχανη αντίδραση του πλαισίου, καθώς τα γενναιόδωρα περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών, σε συνδυασμό με τα "ηλεκτρονικά" βοηθήματα του αυτοκινήτου, συγχωρούν το λάθος.
Την ισορροπημένη παρουσία του 500L Beats Edition στην άσφαλτο, συμπληρώνει η δυνατότητα του να κινείται με ευκολία σε ήπιες, εκτός δρόμου διαδρομές.
Η μεγαλύτερη κατά 13 χιλιοστά, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του 500L, απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζει πρόσβαση στο "πατημένο" χώμα, με τη λειτουργία Traction+ και τα μικτής χρήσης ελαστικά της GoodYear να ενισχύουν την πρόσφυση των κινητήριων τροχών σε απαιτητικότερα τερέν, όπως η λάσπη και το χιόνι.
Αν τα 22.220 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης και πρόσθετη έκπτωση) δεν υπερβαίνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό, τότε δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Fiat 500L Beats Edition, μπορεί να συνδυάσει με έναν μοναδικό τρόπο θέαμα και ουσία.
Σε αντίθετη περίπτωση η γκάμα του πολυμορφικού Fiat προσφέρει σαφώς πιο προσιτές εκδόσεις, ικανές να ανταποκριθούν με ανάλογη… πληθωρικότητα και αποτελεσματικότητα στις απαιτήσεις σου.http://auto.in.gr/