Δευτέρα, 4 Απριλίου 2016

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2014: Ευ ζην

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC 2014: Ευ ζην

Σχεδόν έναν χρόνο πριν, οι station wagon εκδόσεις αποτελούσαν αποκλειστικό προνόμιο του αδικημένου στην ελληνική αγορά Accord και οι κινητήρες diesel μικρού κυβισμού άγνωστη λέξη για την Honda με τη μακρά παράδοση στην εξέλιξη και την παραγωγή ιδιαίτερα αποδοτικών κινητήριων συνόλων. Στην πραγματικότητα χρειάστηκε να περάσουν 40 ολόκληρα χρόνια ώστε η γκάμα των μικρομεσαίων προτάσεων της Honda να αποκτήσει την πρώτη έκδοση Tourer και ακόμα περισσότερα ώστε από τις γραμμές παραγωγής της ιαπωνικής φίρμας να βγει ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, έχουμε να κάνουμε με δύο αμιγώς ευρωπαϊκά προϊόντα, που εξελίχθηκαν και σχεδιάστηκαν για τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού της γηραιάς ηπείρου. Για του λόγου το αληθές, τόσο το Civic Tourer όσο και ο i-DTEC κινητήρας των 1,6 λίτρων, παράγονται στις εγκαταστάσεις που διατηρεί η Honda στο Swindon της Μ. Βρετανίας. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δεν γίνεται απολύτως αντιληπτό με την πρώτη ματιά, καθώς σε μεγάλο βαθμό το Civic Tourer έχει ακολουθήσει τις σχεδιαστικές πρακτικές του μέχρι σήμερα γνωστού πεντάθυρου αμαξώματος. Αν δεν καταφέρεις να διακρίνεις τη σημαντική αύξηση στο συνολικό μήκος του αμαξώματος, θα πρέπει να φτάσεις έως το πίσω τμήμα ώστε να… πειστείς για τη διαφορετικότητα της εν λόγω έκδοσης. Μιλώντας με αριθμούς, στο συνολικό μήκος του Civic Tourer έχουν προστεθεί 23,5 εκατοστά, την ίδια στιγμή που οι υπόλοιπες διαστάσεις του αμαξώματος (πλάτος, ύψος και μεταξόνιο) έχουν διατηρηθεί στα επίπεδα της πεντάθυρης έκδοσης.
Η συνολική εικόνα, πάντως, αποπνέει τον απαραίτητο δυναμισμό, χρυσώνοντας το χάπι σε όσους θα απέρριπταν χωρίς δεύτερη σκέψη το ενδεχόμενο απόκτησης ενός παραδοσιακού station wagon.
Άλλωστε, δεν είναι μυστικό ότι o συγκεκριμένος τύπος αμαξώματος απευθύνεται σε εκείνους που θα θέσουν την πρακτικότητα, την ευρυχωρία και την άνεση ψηλότερα από οποιαδήποτε πρόθεση επίδειξης ή εντυπωσιασμού. Αφήνοντας τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος για χάρη του φιλόξενου θαλάμου επιβατών, οι αλλαγές στις οποίες αξίζει να εστιάσεις την προσοχή του δεν έχουν προκύψει από την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του αμαξώματος αλλά από την προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να εμπλουτίσει τον εξοπλισμό, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας.
Όχι τυχαία, λοιπόν, το Civic Tourer αποτελεί το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας που συνοδεύεται από μια σειρά εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας που συνθέτουν το "ADAS Safety".
Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν το City Brake Active System με δυνατότητα λειτουργίας έως και τα 32 χλμ./ώρα, το Forward Collision Warning, καθώς και τα συστήματα που παρακολουθούν τη διαγράμμιση της ασφάλτου και τα "τυφλά" σημεία των εξωτερικών καθρεπτών.
Το "ADAS Safety", μαζί με τον διζωνικό κλιματισμό, την κάμερα οπισθοπορείας, τις ζάντες ελαφρού κράματος μεγέθους 17 ιντσών και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του πίσω άξονα, αποτελούν χαρακτηριστικό της πλουσιότερης εξοπλιστικής έκδοσης "Sport", χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το αμέσως προηγούμενο επίπεδο εξοπλισμού παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις.
Από εκεί και πέρα, οι διακριτικές παρεμβάσεις στο φινίρισμα συγκεκριμένων τμημάτων του εσωτερικού δεν έχουν σταθεί ικανές να μεταβάλλουν τη συνολική του εικόνα, η οποία εξακολουθεί να διαφοροποιείται από τις αντίστοιχες προτάσεις του ευρωπαϊκού, κατά κύριο λόγο, ανταγωνισμού.
Μάλιστα, η χαμηλή ανάλυση της έγχρωμης οθόνης που φιλοξενεί τις ενδείξεις των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό συγκεκριμένων διακοπτών, δίνει την αίσθηση ότι δεν έχεις να κάνεις με την τελευταία, χρονικά, προσθήκη στην γκάμα του Civic.
Είναι παραπάνω από προφανές ότι το ιαπωνικό estate επενδύει στην ουσία των πραγμάτων, αναζητώντας τον τρόπο που θα κάνει τη ζωή σου ακόμα πιο εύκολη, κάτι που με τον επίπεδο χώρο αποσκευών των 624 λίτρων, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τις… μαγικές δυνατότητες αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, δεν δυσκολεύεται να το πετύχει.
  Επιτυχία, πάντως, θα πρέπει να θεωρείται και το γεγονός ότι Civic Tourer "παντρεύει" τα πληθωρικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων με τον γνώριμο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του πλαισίου και τις… οικογενειακές προεκτάσεις ενός τυπικού estate.
Σε πρώτη ανάγνωση όλα δείχνουν να ξεκινούν και να τελειώνουν στον αναγνωρισμένης αξίας i-DTEC κινητήρα των 1,6 λίτρων, καθώς με ένα λιγότερο αποδοτικό μοτέρ η παρουσία του Civic Tourer στην άσφαλτο θα ήταν πολύ διαφορετική.
Με εξαίρεση την υστέρηση που παρουσιάζει κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ο εξολοκλήρου αλουμινένιος κινητήρας diesel την Honda δεν σου δίνει το δικαίωμα να ασκήσεις κριτική. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και τηρουμένων των αναλογιών γραμμική, καθώς δεν υπάρχουν κενά στην απόδοσή του ή σημάδια που να μαρτυρούν κόπωση προσεγγίζοντας το όριο περιστροφής του.
Με τη σειρά του, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά, όπως άλλωστε και το εξαιρετικά άμεσο και ακριβές τιμόνι με τις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη και το αναβαθμισμένο λογισμικό του ηλεκτρικού μηχανισμού υποβοήθησης.
Αλλαγές που ακολουθούν και την πρόσφατα ανανεωμένη έκδοση του πεντάθυρου Civic έχει να παρουσιάσει και η ανάρτηση. Στον μπροστινό και τον πίσω άξονα έχουν τοποθετηθεί νέα ελατήρια και αμορτισέρ, όπως νέα είναι και η αντιστρεπτική ράβδος.
Στα παραπάνω, αν πρόκειται για την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Sport, θα πρέπει να προσθέσουμε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα οποία προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ανάλογα με τη ρύθμιση που θα επιλέξει ο οδηγός (Comfort, Normal ή Dynamic) μέσω του αντίστοιχου διακόπτη.
Όπως και να έχει, το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τις προσπάθειες των ανθρώπων της Honda, μιας και το Civic Tourer δεν επιβάλλει υποχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης ή ασφάλειας, φροντίζοντας παράλληλα ώστε να παραμείνει ελκυστικό στα μάτια ή για την ακρίβεια στα… χέρια ενός περισσότερο απαιτητικού οδηγού.
Σημαντικό προσόν, πέρα από την ισορροπία των χαρακτηριστικών κίνησης του ιαπωνικού estate, αποτελούν οι κατά κανόνα περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις του, όπως άλλωστε και οι καθ’ όλα αξιοπρεπείς επιδόσεις. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 99 γραμμ./χλμ., την ίδια στιγμή που με το πόδι στο πάτωμα η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δευτερόλεπτα. Χωρίς να μπορείς να αμφισβητήσεις την πρακτικότητά του αλλά και την αρτιότητα των υπόλοιπων χαρακτηριστικών του, το Civic Tourer με τον κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων αποτελεί μία από τις πληρέστερες προτάσεις που έχει να επιδείξει η ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks.
Μπορεί, λοιπόν, η τιμή των 22.770 ευρώ -τιμή βασικής έκδοσης συνυπολογίζοντας και το όφελος απόσυρσης- να το φέρνει αντιμέτωπο με τους ικανότερους εκπροσώπους του συγκεκριμένου segment, ωστόσο, το ιαπωνικό station wagon διαθέτει τον τρόπο για να ξεχωρίσει ανάμεσα τους.http://auto.in.gr