Κυριακή, 10 Απριλίου 2016

Peugeot 308 1.6 e-HDi: Στον δρόμο για την κορυφή

Peugeot 308 1.6 e-HDi: Στον δρόμο για την κορυφή

Ευτυχής συγκυρία το πολλά υποσχόμενο relaunch της γαλλικής φίρμας στη χώρα μας, το οποίο αποκατέστησε την τάξη, φέρνοντας τις δύο φίρμες του PSA Group κάτω από την ίδια στέγη.
Μιλώντας για τον όμιλο Peugeot-Citroen, οφείλεις να αναφερθείς στη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία EMP2, στην οποία άλλωστε το μικρομεσαίο Peugeot οφείλει τα περισσότερα από τα επαναστατικά χαρακτηριστικά του. Η αλλαγή στον προσανατολισμό του νέου Peugeot 308 γίνεται άμεσα αντιληπτή από τις σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος.
Δύσκολα θα καταφέρεις να συνδέσεις τη σημερινή γενιά του αυτοκινήτου με την αμέσως προηγούμενη, καθώς δεν υπάρχει η σχεδιαστική συνέχεια που παρατηρούσε κανείς ανάμεσα στο 307 και στο πρώτης γενιάς 308. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές, λοιπόν, ότι οι πιο "αυστηρές" σχεδιαστικές γραμμές του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος επενδύουν περισσότερο στη λογική και λιγότερο στο συναίσθημα, υπηρετώντας στις περισσότερες των περιπτώσεων πολύ συγκεκριμένους σκοπούς.
Το αποτέλεσμα θα ικανοποιήσει όσους μέχρι σήμερα αρέσκονταν στα συντηρητικά πρότυπα του γερμανόφωνου ανταγωνισμού, αλλά ίσως απογοητεύσει εκείνους που περίμεναν από τη γαλλική φίρμα κάτι διαφορετικό. Το διαφορετικό δεν θα το βρεις ούτε στις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος, καθώς οι όποιες μεταβολές στο μήκος, το πλάτος ή το ύψος του νέου 308 μετά βίας γίνονται αντιληπτές. Από την άλλη, η βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων, σε συνδυασμό με τον περιορισμό του συνολικού βάρους και την ενίσχυση της ευρυχωρίας στο εσωτερικό, αρκεί ώστε να περιγράψεις ως απόλυτα επιτυχημένη την… αναδιατύπωση των σχεδιαστικών και μη χαρακτηριστικών του μικρομεσαίου Peugeot. Πριν ακόμη καταπιαστείς με τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές ή την ποιότητα της κατασκευής στο εσωτερικό του νέου 308, εκείνο που θα κερδίσει την προσοχή σου είναι οι επιφάνειες του ταμπλό, το ελλειπτικού σχήματος τριάκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων και η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών.
Εντύπωση προκαλεί η απουσία των… παραδοσιακών διακοπτών από την κεντρική κονσόλα -το σύνολο των εφαρμογών άνεσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ελέγχονται με ιδιαίτερη ευκολία μέσω της οθόνης αφής, όπου αυτή διατίθεται- όπως άλλωστε και η επιλογή της γαλλικής φίρμας να τοποθετήσει τον πίνακα οργάνων στην κορυφή του ταμπλό, στα πρότυπα του 208.
Σε ό,τι αφορά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του γαλλικού μικρομεσαίου, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στον θάλαμο επιβατών δεν αφήνουν περιθώρια κριτικής, έστω και αν στις λιγότερο… προβεβλημένες επιφάνειες του ταμπλό τα πλαστικά είναι σκληρά και το φινίρισμα αυτών υποδεέστερο. Αντιστοίχως, η πληρότητα του εξοπλισμού δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από την απουσία cd player και αισθητήρων υποβοήθησης στάθμευσης, στοιχεία που έρχονται να προστεθούν στην πλουσιότερη έκδοση του αυτοκινήτου. Καταβάλλοντας 18.820 ευρώ (τιμή με όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση), δεν έχεις αποκτήσει απλώς ένα καλοβαλμένο μικρομεσαίο hatchback που θα σου προσφέρει τους χώρους ώστε αντεπεξέλθεις στις οικογενειακές σου υποχρεώσεις -ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 420 λίτρα- αλλά και έναν από τους αποδοτικότερους πετρελαιοκίνητους συνδυασμούς της εν λόγω κατηγορίας.
Με αφετηρία τον περιορισμό του συνολικού βάρους στα μόλις 1.160 κιλά, ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων, συνοδευόμενος από ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα start&stop και ένα απολύτως επαρκές μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Ο θόρυβος και πολύ περισσότερο ο κραδασμός παραμένουν μακριά από τον θάλαμο επιβατών. Ακόμη και στο ρελαντί, λοιπόν, πολύ δύσκολα θα αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με ένα πετρελαιοκίνητο μοτέρ. Το ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για τον τρόπο με τον οποίο αποδίδονται οι 115 ίπποι και τα 270 Nm ροπής, καθώς η συνήθης -για έναν κινητήρα diesel- υστέρηση απουσιάζει από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του. Εκείνη που δεν απουσιάζει είναι η ιδιαίτερα ενθαρρυντική ένδειξη της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και με τον κλιματισμό να έχει προστεθεί στην εξίσωση, το 308 e-HDi δεν απαίτησε περισσότερα από 6 λίτρα καυσίμου ώστε να καλύψει, ακόμα και μέσα στην πόλη, την απόσταση των 100 χιλιομέτρων. Αξιοποιώντας το πλεόνασμα ροπής αλλά και τις "μαζεμένες" διαστάσεις του μικρομεσαίου Peugeot, η κίνηση εντός ή εκτός πόλης πραγματοποιείται με χαρακτηριστική ευκολία.
Ο πίσω, ημι-άκαμπτος άξονας αποτελεί τη μοναδική αιτία για να νιώσεις άβολα, καθώς υπό συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες) δεν καταφέρνει να απορροφήσει το σύνολο των κραδασμών. Υπό πίεση, πάντως, το πλαίσιο συμπεριφέρεται υποδειγματικά, χωρίς να ξαφνιάζει δυσάρεστα τον οδηγό και χωρίς να τον περιορίζει, μιας και το μη απενεργοποιούμενο ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας παρεμβαίνει με μεγαλύτερη διακριτικότητα.
Σαφώς βελτιωμένη, σε σχέση με ό,τι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα το μικρομεσαίο Peugeot, είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης.
Οι πληροφορίες που αποκομίζεις από το μικρό, σε μέγεθος τριάκτινο, τιμόνι δεν διαθέτουν τη λεπτομέρεια που θα σου επέτρεπε να το κατάξεις στα κορυφαία του είδους του,  ωστόσο, οφείλεις να αναγνωρίσεις τη συνέπειά του στον τρόπο με τον οποία συμπεριφέρεται ακόμα και στα δύσκολα.
Αν και δεν είναι λίγα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ουσιαστικά μεταφέρονται, σχεδόν αυτούσια, από την αμέσως προηγούμενη γενιά του 308, το νέο και ελαφρύτερο πλαίσιο τα αναδεικνύει, διαμορφώνοντας μια από τις πλέον ανταγωνιστικές και ολοκληρωμένες πετρελαιοκίνητες προτάσεις στην ούτως ή άλλως δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks.http://auto.in.gr/