Τετάρτη, 4 Μαΐου 2016

Alfa Romeo Mito QV 2014: Με οδηγό το παρελθόν

Alfa Romeo Mito QV 2014: Με οδηγό το παρελθόν

Δεν είναι η πρώτη φορά που το θρυλικό "Quadrifoglio Verde" της Alfa Romeo βρίσκει θέση πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες της MiTo, δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο πως έχεις να κάνεις με την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του ιταλικού super mini. Όπως το 2008, έτσι και σήμερα το τετράφυλλο τριφύλλι στη MiTo συνδέεται με τους 170 ίππους ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1,4 λίτρων, αλλά και με τα εξοπλιστικά -κατά κύριο λόγο- χαρακτηριστικά που αναλαμβάνουν να υποστηρίξουν τον τίτλο της κορυφαίας έκδοσης.
Βέβαια, η "γενιά" του 2014 πραγματοποιεί ένα ακόμα βήμα στην προσπάθειά της να διαφοροποιηθεί, τόσο από τις συμβατικότερες επιλογές που προσφέρει η εξαιρετικά πλούσια γκάμα της MiTo όσο και από τις προτάσεις που έχει να παρουσιάσει ο ανταγωνισμός της.
To ματ, γκρι χρώμα του αμαξώματος (Magnesium Grey στη γλώσσα των Ιταλών) αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά που σου επιτρέπουν να διακρίνεις τη MiTo QV από απόσταση, παρά το γεγονός ότι θα το συναντήσεις στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού ταπεινότερων εκδόσεων.
Το ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για τις ζάντες των 17 ιντσών, όχι όμως και για τις κόκκινες δαγκάνες που διακρίνονται στο εσωτερικό τους. Βάζοντας μια άνω τελεία στην απαρίθμηση των ιδιαίτερων στιλιστικών χαρακτηριστικών που κοσμούν τις εξωτερικές επιφάνειες του αμαξώματος, οφείλεις να αναφερθείς στο τετράφυλλο τριφύλλι, το οποίο απολαμβάνει την φιλοξενία των δύο μπροστινών φτερών.
Στο εσωτερικό της ισχυρότερης MiTo, οι μαύρες δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων σε βάζουν από νωρίς στο κλίμα, την ίδια στιγμή που ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας επιχειρεί να δικαιολογήσει το υψηλό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, κόστος απόκτησης της εν λόγω έκδοσης.
Το γνωστό, πλέον, "mannettino" -στη βάση της κεντρικής κονσόλας- εξακολουθεί να προσφέρει τη δυνατότητα παραμετροποίησης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, ενώ πρόσβαση στις εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εξασφαλίζει, λίγα εκατοστά ψηλότερα, η έγχρωμη οθόνη αφής των 5 ιντσών.
Είναι σαφές ότι τα εξοπλιστικά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της MiTo QV δεν παραπέμπουν σε αυτοκίνητο πόλης, ωστόσο, τα 270 λίτρα του χώρου αποσκευών και πολύ περισσότερο το στενό άνοιγμα το οποίο καλείσαι να… διασχίσεις ώστε να βρεθείς στην πίσω σειρά καθισμάτων, υπενθυμίζουν την αφετηρία αλλά και τον προορισμό του αυτοκινήτου.
Η Quatrifoglio Verde ήταν και παραμένει η ταχύτερη έκδοση στην γκάμα της MiTo καθώς η παρουσία του ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στον βασικό εξοπλισμό δεν θα μπορούσε να αλλάξει σημαντικά τα αριθμητικά δεδομένα και κατά συνέπεια τις ισορροπίες.
Μάλιστα, από την προσθήκη του εξατάχυτου TCT στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου μόνο οφέλη έχουν προκύψει, παρατηρώντας τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου-εκπομπών ρύπων να περιορίζονται και τον χρόνο που απαιτείται για την τυπική διαδικασία του "0-100 χλμ./ώρα" να ακολουθεί ανάλογη πορεία (7,3 αντί για 7,5 δευτερόλεπτα). Xωρίς να σου στερεί τις υπηρεσίες του start&stop, το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη μέσα στην πόλη, γεγονός που σου επιτρέπει να παραβλέψεις το μικρό κόμπιασμα που χαρακτηρίζει τις αλλαγές στην πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία του.
Αναλαμβάνοντας εσύ να επιλέξεις τη σχέση μετάδοσης, είτε μέσω των paddles είτε μέσω του παραδοσιακού επιλογέα, ο χρόνος αντίδρασης του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου περιορίζεται, τα περιθώρια βελτίωσης, ωστόσο, παραμένουν. Από τη δική του πλευρά, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,4 λίτρων τεχνολογίας MultiAir, κινείται μάλλον διστακτικά μέχρι η βελόνα του στροφόμετρου να βρεθεί πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. και εσύ να απαιτήσεις με το αποφασιστικό βύθισμα του δεξιού πεντάλ την πλήρη ισχύ του.
Ο ήχος θα σε αποζημιώσει, το ίδιο και ο ρυθμός με τον οποίο θα εξαντλήσεις τα μέτρα της ευθείας που ακολουθεί. Σε περίπτωση, πάντως, που δεν επιλέξεις εσύ την επόμενη σχέση μετάδοσης, τότε λίγο πριν τον κόφτη το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κιβωτίου θα το κάνει, κάτι που ως πληροφορία ενδέχεται να αποδειχθεί χρήσιμη για τη συνέχεια.
Mε το Alfa DNA στη θέση Dynamic, η μέγιστη τιμή της ροπής αυξάνεται από τα 230 στα 250 Nm, ο βαθμός της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης περιορίζεται και το σημαντικότερο, ο χρόνος αλλά και ο τρόπος παρέμβασης του ηλεκτρονικού συστήματος δυναμικής ευστάθειας μεταβάλλεται.
Ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, η πρόσφυση που εξασφαλίζουν τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά των 17 ιντσών είναι αρκετή για να "συναντήσουν" ή ακόμα και να υπερκαλύψουν τις δυνατότητες του μέσου οδηγού. Αναζητώντας το κάτι παραπάνω, πολύ σύντομα συνειδητοποιείς ότι η ποιότητα των πληροφοριών που μεταφέρει στα χέρια σου το άμεσο κατά τ’ άλλα τιμόνι δεν επαρκεί, γεγονός που σε συνδυασμό με την βαριά αίσθηση που αποκομίζεις από τις αντιδράσεις του πλαισίου, μετριάζει την ακρίβεια τοποθέτησης των τροχών σου στην άσφαλτο. Και παρά το γεγονός ότι για την εμφάνιση της υποστροφής θα πρέπει να προσπαθήσεις, η αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα θα έρθει με μεγαλύτερη ένταση, παραμένοντας παρ’ όλα αυτά ελεγχόμενη με τη βοήθεια του διακριτικού μεν, αποτελεσματικού δε VDC.http://auto.in.gr