Τρίτη, 3 Μαΐου 2016

Nissan X-Trail 1.6 Diesel 4x4 2014: Με απλότητα που εντυπωσιάζει

Nissan X-Trail 1.6 Diesel 4x4 2014: Με απλότητα που εντυπωσιάζει

Η τετράγωνη λογική της σχεδίασής του -σήμα κατατεθέν για δύο ολόκληρες γενιές- ανήκει πια στο παρελθόν, όπως μακρινό παρελθόν αποτελεί πλέον και ο σχεδόν απαγορευτικός, για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, κυβισμός των κινητήρων βενζίνης και diesel. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το πυκνογραμμένο δελτίο τύπου που συνοδεύει το πολλά υποσχόμενο X-Trail του 2014 μιλά για τον συνεχιστή της τετρακίνητης παράδοσης της Nissan, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτα που να θυμίζει όσα οι δύο προηγούμενες γενιές του αυτοκινήτου με κόπο κατέκτησαν.
Το νέο Νissan X-Trail ακολουθεί το σχεδιαστικό παράδειγμα του μικρότερου και πιο προσιτού Qashqai, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να κλέψει λίγη από τη δόξα ενός best seller και παράλληλα να προσαρμοστεί στους σχεδόν απαράβατους κανόνες που επιβάλλει η ασφάλεια, η αεροδυναμική και η σύγχρονη αισθητική. Για τον απλό παρατηρητή, η πληροφορία πως το δεύτερο στη τάξη SUV της Nissan βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault, δεν αποτελεί μια αξιοποιήσιμη πληροφορία. Αντιθέτως, η σημαντική αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, όπως αυτή περιγράφεται από την προσθήκη 7,6 εκατοστών στο μήκος του μεταξονίου, συνιστά μια εξαιρετική αφορμή για να ξεδιπλώσεις και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του.
Πέρα από το νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο, το νέο X-Trail εφοδιάζεται και με νέους κινητήρες. Για την ακρίβεια, τα πρώτα βήματα του ιαπωνικού SUV συνοδεύονται από το πετρελαιοκίνητο μοτέρ των 1,6 λίτρων, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του οποίου θα σε κάνουν πολύ γρήγορα να ξεχάσεις την ύπαρξη οποιασδήποτε άλλης εναλλακτικής επιλογής.
Πριν φτάσεις βέβαια στο σημείο να μιλάς για τους 130 ίππους και τα 320 Nm ροπής του πετρελαιοκινητήρα των 1.598 κ.εκ., μια γρήγορη ματιά σε ό,τι έχει να παρουσιάσει ο θάλαμος επιβατών πρόκειται να σου δώσει μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη για το τι πραγματικά πρεσβεύει η τρίτη, κατά σειρά, γενιά του Nissan X-Trail.
H εντυπωσιακή, ακόμα και για τα δεδομένα ενός μεσαίων διαστάσεων SUV, ευρυχωρία, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, το γεγονός πως για πρώτη φορά στην ιστορία του το X-Trail προσφέρεται και σε επταθέσια έκδοση.
Τα πίσω συρόμενα καθίσματα κάνουν τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα, επιτρέποντας να προσαρμόσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες σου τον χώρο που αντιστοιχεί σε επιβάτες και αποσκευές. Πάντως, ακόμα και χωρίς τη μετακίνηση ή την κατάργηση της δεύτερης σειράς καθισμάτων, τα 550 λίτρα του επίπεδου χώρου αποσκευών δεν θα δυσκολευτούν να φιλοξενήσουν τα "μπαγκάζια" μιας τετραμελούς οικογένειας. Εξίσου πληθωρικό είναι και το παράδειγμα του εξοπλισμού, καθώς από την έκδοση Acenta (βασική στην περίπτωση του τετρακίνητου X-Trail), το ιαπωνικό SUV προσφέρει, μεταξύ άλλων, το σύνολο των εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας που στη γλώσσα της Nissan περιγράφεται ως Safety Shield.
Ακόμα και έτσι, πάντως, δύσκολα μπορείς να μιλήσεις για μια πρόταση που θα κοιτάξει στα μάτια τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, καθώς η αίσθηση της ποιότητας στο εσωτερικό της κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα. Αίσθηση που δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με την ποιότητα ή το φινίρισμα των υλικών-πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες του ταμπλό αλλά και με τις φτωχές επιδόσεις της ηχομόνωσης. Η αλήθεια είναι πως το μέγεθος, το προφίλ ή ακόμα και η τεχνολογία που κουβαλά το Nissan X-Trail δεν δικαιολογούν την ευκολία με την οποία ο θόρυβος του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα περνά στο εσωτερικό, πόσο μάλλον την κίνηση του επιλογέα τη στιγμή που ζητάς το κάτι παραπάνω από τον κινητήρα.
Η πληθωρική παρουσία του τελευταίου, πάντως, θα σκεπάσει αργά ή γρήγορα τις όποιες λεπτομέρειες έχουν διαφύγει της προσοχής των Ιαπώνων, προσφέροντας στην τρίτη γενιά του X-Trail ένα σαφές πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.
Τα νούμερα των επιδόσεων αρκούν ώστε να πάρεις μια πρώτη γεύση για τον τρόπο με τον οποίο οι 130 ίπποι και τα 320 Nm ροπής ανταποκρίνονται στο διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.580 κιλών της -κενής- τετρακίνητης έκδοσης. Σύμφωνα με τη Nissan, λοιπόν, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,0 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 186 χλμ./ώρα, αριθμοί που ουσιαστικά έρχονται να επιβεβαιώσουν την αίσθηση που αποκομίζεις από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του νέου X-Trail.
Το ιαπωνικό SUV "κρύβει" αποτελεσματικά το βάρος του, είτε με την ικανότητα της ανάρτησης να φιλτράρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, είτε με την ευκολία με την οποία θα επιταχύνεις, αξιοποιώντας τα 320 Nm ροπής. Το σύστημα διεύθυνσης δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στους διακριθέντες, αν και για τα δεδομένα της κατηγορίας κρίνεται ως απολύτως επαρκές. Υπερβάλλοντας με το γκάζι, πάντως, το φαινόμενο του torque steering κάνει κάτι παραπάνω από αισθητή την παρουσία του, αναδεικνύοντας την αδυναμία του μπροστινού άξονα να διαχειριστεί, χωρίς τη βοήθεια του συστήματος τετρακίνησης, το πλεόνασμα ροπής που εξασφαλίζει ο πετρελαιοκινητήρας.
Μιλώντας για το σύστημα τετρακίνησης που εφοδιάζει το νέο Nissan X-Trail, ένας περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα σου επιτρέπει να επιλέξεις πρωτίστως αν στη διαδικασία της μετάδοσης της κίνησης θα εμπλακούν οι πίσω τροχοί και δευτερευόντως τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η… μοιρασιά της ροπής.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στη δικίνητη διαμόρφωση και στην τετρακίνητη, με τη δεύτερη να προσφέρει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα "κλειδώματος" του κεντρικού διαφορικού. Και αν στην άσφαλτο το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να θεωρηθεί ακόμα και περιττό, σεβόμενος πάντα τα όρια που θέτει ο "on-off" προσανατολισμός του ιαπωνικού SUV και ειδικότερα η απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος, στο χώμα, όπως και στις υπόλοιπες επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, η συμβολή του είναι καθοριστική.
Μπορεί, λοιπόν, το νέο X-Trail να απέκτησε την εικόνα και έως ένα βαθμό τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου οχήματος ελευθέρου χρόνου, ωστόσο, αυτό ελάχιστα έχει επηρεάσει τις εκτός δρόμου δεξιότητές του, οι οποίες κατά κύριο λόγο πηγάζουν από την ικανότητα της ανάρτησης να λειτουργεί υποδειγματικά σε άσφαλτο και χώμα.http://auto.in.gr