Οι γενικές αρχές του Th. Gordon πάνω στις σχέσεις γονιών και παιδιών




parentsandchildren
Οι γενικές αρχές του Th. Gordon πάνω στις σχέσεις γονιών και παιδιών
Εσύ κι εγώ ζούμε μια σχέση που μου είναι πολύτιμη και την οποία θέλω να διαφυλάξω. Εν τούτοις καθένας από μας είναι ένα πρόσωπο ξεχωριστό με τις ιδιαίτερες ανάγκες του και το δικαίωμα να τις ικανοποιήσει. Όταν συναντήσεις δυσκολίες στην πραγματοποίηση των αναγκών σου, θα προσπαθήσω να σου συμπαρασταθώ με το να σ’ ακούσω προσεκτικά και με το να σου προσφέρω την αυθεντική μου αποδοχή, για να σε βοηθήσω να ανακαλύψεις τις προσωπικές σου λύσεις περισσότερο, παρά να εξαρτηθείς από τις δικές μου. Θα προσπαθήσω επίσης να σεβασθώ το δικαίωμα σου να εκλέξεις τις δικές σου ιδέες και να αναπτύξεις τις προσωπικές σου αξίες όσο διαφορετικές κι αν είναι από τις δικές μου. Όταν όμως η συμπεριφορά σου εμποδίζει την ικανοποίηση των προσωπικών μου αναγκών, τότε θα σου το πω ευθέως και εντίμως με την βέβαιη ελπίδα ότι θα σεβαστείς αρκετά τις ανάγκες μου και τα αισθήματά μου, ώστε να δοκιμάσεις να τροποποιήσεις τη συμπεριφορά σου, που μου είναι δύσκολο να αποδεχθώ. Κατά τον ίδιο τρόπο, κάθε φορά που θα σου είναι δύσκολο να αποδεχθείς κάποια συγκεκριμένη συμπεριφορά μου, επιθυμώ να μου το λες ευθέως και εντίμως, για να μπορώ να προσπαθήσω να την τροποποιήσω.
 Όταν διαπιστώνουμε ότι κανένας από τους δυο μας δεν μπορεί να αλλάξει τη συμπεριφορά του με τρόπο που να μη προσκρούει στην ικανοποίηση των αναγκών του άλλου, τότε θα αναγνωρίζουμε ότι έχουμε μια σύγκρουση αναγκών και θα προσπαθούμε να βρούμε μια λύση ικανοποιητική και για τους δυο μας, χωρίς ούτε ο ένας ούτε ο άλλος να καταφεύγει στη χρήση της δύναμης ή της αυθεντίας. Σέβομαι τις ανάγκες σου, αλλά σέβομαι επίσης και τις δικές μου.
 Ας καταβάλλουμε λοιπόν κάθε προσπάθεια, ώστε να βρίσκουμε πάντοτε μια λύση που να μπορεί να την αποδεχθεί καθένας από μας. Τόσο οι δικές σου όσο και οι δικές μου ανάγκες θα είναι εξίσου ικανοποιημένες. Κανένας δεν θα είναι χαμένος, θα είμαστε κερδισμένοι και οι δύο.
 Έτσι θα μπορείς να συνεχίσεις να αναπτύσσεσαι ως πρόσωπο με την εκπλήρωση των δικών σου αναγκών, όπως θα μπορώ κατά τον ίδιο τρόπο να αναπτύσσομαι κι εγώ. Μ ‘αυτόν τον τρόπο η σχέση μας θα παραμείνει υγιής και καθένας από μας θα μπορέσει να καταβάλει κάθε προσπάθεια, για να γίνει αυτό που είναι ικανός να είναι. Και η σχέση μας θα συνεχίσει μέσα σ’ ένα αίσθημα αμοιβαίου σεβασμού, αγάπης και ειρήνης. Aναστασία Καρακώστα.Παιδαγωγός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Η λίστα ιστολογίων μου