Μπορεί το άγχος να προκαλέσει τικ;

Μπορεί το άγχος να προκαλέσει τικ;

Αναγνώστριά μας ρωτά: 
Γεια σας θα ηθελα να ρωτησω κατι που απασχολει εδώ και κοντα ένα μηνα την κορη μου. Είναι 11 ετων και εχει αποκτησει ένα τικ κουναει τον λαιμο καπως και τον στριβει νομιζα ότι ηταν πιασιμοκαι ότι θα το αποβαλει μονη της αλλα πιεζεται και μου το ειπε και η Δασκαλα της με ολη την καλη διαθεση εχει αρκετο αγχος λογω διαβάσματος και μου λεει ότι δεν το θελει και ότι της βγαινει από μονο του τι να κανω εχω ενοχες ότι το καθυστερώ και ότι φταιω εγω...
Απαντά η Τιτίκα Μητσοπούλου, Ψυχολόγος,
Msc Κοινωνικής Ψυχιατρικής-Παιδοψυχιατρικής,
Υποψήφια Δρ. Ιατρικής, Παν/μιο Ιωαννίνων
www.thesy.gr

Καταρχήν όπως μου επισημαίνετε η κόρη σας έχει λιγότερο από ένα μήνα εμφανίσει την συγκεκριμένη συμπεριφορική συνήθεια, επομένως δεν θεωρώ ότι έχετε καθυστερήσει, αφού ένα τικ που διαρκεί λιγότερο από 4 εβδομάδες δεν εμπνέει ανησυχία. Δεδομένου ότι μιλήσατε ήδη με την δασκάλα της και με την ίδια, προσπαθήστε να ακούσετε και να καταλάβετε και να μην πέσετε στην παγίδα των ενοχών. Το τικ είναι μία ακούσια κίνηση που το παιδί δεν μπορεί να σταματήσει ή να ελέγξει, οπότε θα είναι άσκοπο να το πιέσετε να το αποβάλλει.Παρατηρείστε ψύχραιμα σε ποιες άλλες περιστάσεις εκδηλώνεται, πόσο συχνά καθώς και πότε δεν εμφανίζεται. Εάν η αιτία που προκαλεί το τικ είναι προσωρινή όπως περιοδικές, αυξημένες σχολικές υποχρεώσεις - διαγωνίσματα, ίσως θα είναι περαστικό και το σύμπτωμα.
Περίπου το 10% όλων των παιδιών που πηγαίνουν σχολείο εμφανίζουν μερικές φορές τικ. Αυτά τα τικ είναι συνήθως παροδικά (όταν τα τικ είναι παρόντα για χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός έτους). Συνήθως τα τικ αυτά εξαφανίζονται αυτόματα από μόνα τους, αλλά εάν επιμείνουν ή εγκατασταθούν θα πρέπει να ζητήσετε την βοήθεια ειδικού, τόσο για την διάγνωση, όσο και για την θεραπεία. Ρωτήστε την παιδίατρό σας να σας παραπέμψει σε εξειδικευμένο ιατρό (παιδοψυχίατρο, παιδονευρολόγο) ή ψυχολόγο ή απευθυνθείτε σε εξειδικευμένο δημόσιο φορέα όπως το ιατροπαιδαγωγικό κέντρο Σισμανογλείου. Η πρόγνωση σε ελαφρά τικ είναι η καλύτερη και η θεραπεία συμπεριφοράς από εξειδικευμένο ψυχολόγο σε συνεργασία με τους γονείς μπορεί να βοηθήσει πολύ στην ενημερότητα, τον έλεγχο και την αποτελεσματική αντιμετώπιση του τικ.http://www.boro.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου