Ψυχολογία: Παχαίνουμε όταν καταπιέζουμε τις επιθυμίες μας

Ψυχολογία: Παχαίνουμε όταν καταπιέζουμε τις επιθυμίες μας

Αναγνώστριά μας ρωτά: 
Καλημερα ειμαι 42 χρονων και ειμαι 90 κιλα εχω ξεκινησει πολλες φορες αλλα σταματαω τωρα νιωθω οτι με πιάνει καταθλιψη γι' αυτο και δεν θελω να πηγαινω πουθενα εχω 2 παιδια 18 και15χρονων και δουλευω 15 εως 18 ωρες την μερα δεν ξερω τι να κανω θελω απο καπου να κρατηθω γιατι νιωθω οτι χανω το παιχνιδι του βαρους μου. Να παω σε ψυχολογο θα με βοηθησετε εσεις πειτε μου την γνωμη σας. 
Στο ερώτημά σας απαντά ο ψυχολόγος- ομαδικός θεραπευτής Δημήτρης Κατσαρός 
Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το ότι αναφέρετε το βάρος σας και στη συνέχεια λέτε “έχω ξεκινήσει πολλές φορές αλλά σταματάω” χωρίς να αναφέρετε τί είναι αυτό που ξεκινήσατε. Βγαίνει από τα συμφραζόμενα ότι επιχειρείτε να χάσετε κάποια κιλά. Είναι αυτός ένας τρόπος που συνηθίζετε να μιλάτε ή πρόκειται για ένα τυπογραφικό λάθος της στιγμής; Στην πρώτη περίπτωση ίσως δείχνει πως δεν έχετε ισχυρή επιθυμία για αυτό ή πως μια άλλη επιθυμία σας είναι πιο δυνατή από το να κάνετε δίαιτα. Αν ισχύει κάτι τέτοιο τότε μήπως δίνετε μικρό χώρο στις επιθυμίες σας και τις συμπυκνώνετε σε αυτήν του φαγητού; Συνήθως ένα σώμα αδύνατο στερεοτυπικά δείχνει εγκράτεια όμως πρακτικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Οι άνθρωποι έχουν διάφορες διεξόδους και πολλές φορές το φαγητό είναι ένας τρόπος να συμπυκνωθούν οι επιθυμίες όσο το δυνατόν περισσότερο. Μπορεί να χρειάζεται να κοιτάξετε μέσα σας πριν αποφασίσετε να αλλάξετε το “έξω” σας, δηλαδή το πως φαίνεστε με ένα τρόπο που να μη σας αδικεί. Το να μην ονομάσετε όμως το εγχείρημά σας νομίζω δείχνει πως βρίσκεται σε σύγκρουση με άλλους στόχους που έχετε. Δείτε ποιοι είναι αυτοί οι στόχοι και ποιους εξυπηρετούν.http://www.boro.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου