Διάταση αορτής: Τι να προσέχεις και πώς να τρέφεσαι

Διάταση αορτής: Τι να προσέχεις και πώς να τρέφεσαι

Είμαι 47 ετών και πρόσφατα μού διαγνώστηκε διάταση ανιούσας αορτής 46cm. Μου συστάθηκαν επανέλεγχος σε 6 μήνες μείωση του σωματικού βάρος μου έλεγχος της πίεσής μου αποφυγή γυμναστικής με βάρη αερόβια δραστηριότητα.
Θα ήθελα να ρωτήσω τα παρακάτω σε σχέση με τη διατροφή εάν υπάρχουν τροφές στερεές υγρές σκευάσματα, βότανα που ενδυναμώνουν τα τοιχώματα της αορτής περιορίζοντας την παραιτέρω διάτασή της και αντίθετα τροφές που προκαλούν την διάταση της σε σχέση με κάποια ζητήματα καθημερινότητας και άθλησης.
εάν επιτρέπεται παίζοντας με την κόρη μου 25 Κιλά να την σηκώνω αγκαλιά με τα χέρια ή να την μεταφέρω στην πλάτη μου να αλλάζω μόνος μου ελαστικό στο αυτοκίνητό μου να μεταφέρω ή να σπρώχνω βαρειά αντικείμενα πχ σε μετακόμιση να ανεβαίνω σκάλες να κάνω μονόζυγο να προπονούμαι σε σάκο πυγμαχίας να ασκούμε με σούστες ή ελατήρια ή λάστιχα ενδυνάμωσης.
Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και την απάντηση σας.
Στο ερώτημα απάντησε η Φραγκίσκα Σιγάλα, Αγγειοχειρούργος
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητέ Αναγνώστη,
Πολύ σωστά σας έχουν ενημερώσει, ότι για την διάταση της ανιούσας αορτής 46 mm, το πρώτο που πρέπει να ελέγχεται είναι ο παράγοντας της αρτηριακής πιέσεως, ώστε να κυμαίνεται  πάντα  σε φυσιολογικά επίπεδα. Ο έλεγχος της ανιούσας αορτής  θα πρέπει να γίνει σε 6 μήνες με αξονική αγγειογραφία ώστε να ελέχθη ο ρυθμός αύξησης της. Επίσης ο έλεγχος θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την καρδιακή λειτουργία, ιδιαίτερα της αορτικής βαλβίδας,  με έναν  υπέρηχο καρδιάς. Το κάπνισμα αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την ανευρυσματική νόσο και η διακοπή του είναι απαραίτητη.Όσον αφορά την διατροφή  θα πρέπει να αποφεύγονται οι τροφές πλούσιες σε αλάτι, γιατί αυξάνουν την αρτηριακή πίεση. Η χοληστερίνη  θα πρέπει να είναι επίσης σε φυσιολογικά επίπεδα, ιδιαίτερα εάν υπάρχουν ενδείξεις αθηρωματικής  αιτιολογίας της αορτικής διάτασης. Για το λόγο αυτό η συχνή λήψη τροφών πλούσιων σε χοληστερίνη θα πρέπει να αποφεύγεται. Δεν υπάρχουν επιστημονικές μελέτες, που να αποδεικνύουν ότι κάποια ροφήματα ή βότανα σταματούν την αορτική διάταση.
Σχετικά με τις δραστηριότητες σας , η μακροχρόνια έντονη δραστηριότητα, όπως  η άσκηση με μονόζυγο ,  με σάκο πυγμαχίας και με σούστες, καλό είναι να αποφεύγονται, αφού ενέχουν τον κίνδυνο της  αύξησης της αρτηριακής πίεσης και  επομένως επιβαρύνουν αρνητικά το αορτικό τοίχωμα. Κοινωνικές δραστηριότητες  όπως το παιχνίδι με το παιδί σας  και  η  αγκαλιά του ή ακόμη και  η περιστασιακή αλλαγή ενός λάστιχου αυτοκινήτου δεν αποτελούν απαγόρευση, εφόσον γίνονται χωρίς υπερβολές .  
Συμπερασματικά η έντονη μυϊκή δραστηριότητα και η  υπερβολική  κόπωση θα πρέπει να αποφεύγονται. Απαραίτητη είναι η  ρύθμιση της  αρτηριακής  πίεσης και χοληστερίνης σε φυσιολογικά επίπεδα  καθώς και  η διακοπή καπνίσματος  .http://www.boro.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου