Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2017

Ποιες δίαιτες αποδίδουν προσωρινά και ποιες σε βάθος χρόνου

Ποιες δίαιτες αποδίδουν προσωρινά και ποιες σε βάθος χρόνου

Οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορο και μόνιμο αδυνάτισμα αφθονούν, αλλά ποιες μπορούν να πραγματοποιήσουν όσα υπόσχονται; Την απάντηση αποφάσισαν να βρουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τζωνς Χόπκινς, οι οποίοι σε πρωτοποριακή έρευνα που πραγματοποίησαν εξέτασαν κατ’ αρχήν 4.200 μελέτες για δίαιτες, αναζητώντας ακράδαντα επιστημονικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητά τους.
Από τις μελέτες αυτές, μόνο μερικές δεκάδες ήταν καλά σχεδιασμένες και αξιόπιστες και μονάχα αυτές συμπεριέλαβαν στην ανάλυσή τους που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Annals of Internal Medicine».
Οι μελέτες αυτές αφορούν 11 δημοφιλείς δίαιτες.
Όπως γράφουν οι ερευνητές, τα ευρήματά τους υποδηλώνουν ότι λίγα προγράμματα αδυνατίσματος επιτρέπουν στον χρήστη τους να χάσει περισσότερο βάρος απ’ ό,τι όταν κάνει δίαιτα μόνος του, ενώ ακόμα λιγότερα είναι εκείνα με τα οποία δεν ξαναπαχαίνει όποιος τα ακολουθεί.
Σε γενικές γραμμές, εξ άλλου, η αποτελεσματικότητα των διαιτολογίων ήταν «μέτρια», με τους εθελοντές να χάνουν κατά μέσον όρο 3-5% περισσότερο βάρος απ’ ό,τι όταν ακολουθούσαν άλλου είδους διατροφή.
Ποια είναι τα αποτελεσματικά προγράμματα;
* Για μακροχρόνιο αδυνάτισμα: οι δίαιτες Weight Watchers και Jenny Craig
* Για παροδικό αδυνάτισμα: οι δίαιτες NutriSystem (3 μήνες), οι δίαιτες με υποκατάστατα γευμάτων (4-6 μήνες) και δίαιτες όπως η Άτκινς που συνιστούν λίγους υδατάνθρακες και πολλές πρωτεΐνες (6-12 μήνες).
Υπάρχουν επίσης ορισμένα προγράμματα αδυνατίσματος που βασίζονται στο Ίντερνετ, για τα οποία τα στοιχεία δεν είναι αρκετά ώστε να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα, γράφουν οι ερευνητές. Τα προγράμματα αυτά είναι τα Biggest Loser Club, eDiets και LoseIt!
«Όταν ένας άνθρωπος κάνει δίαιτα, δεν πρέπει να σκέφτεται μόνο τα κιλά του, αλλά και τις βελτιώσεις που θα έχει στην υγεία του, όπως στην πίεση, την χοληστερόλη και το σάκχαρό του», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τζην Κλαρκ, αναπληρώτρια καθηγήτρια και υποδιευθύντρια στο Τμήμα Γενικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Τζωνς Χόπκινς.
«Τα οφέλη αυτά είναι μακροπρόθεσμοι στόχοι, επομένως δεν βοηθά ιδιαίτερα η απώλεια βάρους για τρεις ή έξι μήνες και στη συνέχεια η ανάκτηση των χαμένων κιλών».Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία να βρεθούν τα προγράμματα που παρέχουν απώλεια βάρους για 12 μήνες και περισσότερους».
Πηγή: tovima.gr