Έχω διαβήτη - Πόσα φρούτα μπορώ να καταναλώνω;

Έχω διαβήτη - Πόσα φρούτα μπορώ να καταναλώνω;

ΕΡΩΤΗΜΑ
Καλησπέρα σας, θα ήθελα να ρωτήσω εσάς και τους συνεργάτες σας για ένα διατροφικό θέμα που έχει σχέση με τον διαβήτη τύπυ 2. Μου αρέσει ο χυμός ροδιού (φυσικός) αλλά δεν γνωρίζω εάν επιτρέπεται να πίνω και εάν ναι μέχρι πόσα ρόδια (διότι 1 ποτήρι είναι περίπου 2 μεγάλα ρόδια). Και πάλι ευχαριστώ προκαταβολικά για το χρόνο σας.
Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Άρτεμις, δυστυχώς δεν αναφέρετε στο μήνυμά σας πολλές λεπτομέρειες σχετικά με εσάς όπως ηλικία, σωματομετρικά χαρακτηριστικά αλλά και το αν λαμβάνεται αγωγή ή όχι έτσι δεν μπορώ να είμαι απολύτως συγκεκριμένη στην απάντησή μου, ωστόσο σε κάθε περίπτωση αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι πως η διατροφή που πρέπει να ακολουθεί κάποιος με σακχαρώδη διαβήτη είναι ουσιαστικά μια ισορροπημένη διατροφή με καλή κατανομή υδατανθράκων και θερμίδων μέσα στα γεύματα. Για τη σύγχρονη διαιτολογία θεωρείται λίγο παρωχημένη η αντίληψη ότι ο διαβητικός ασθενής πρέπει να στερείται ή/και να αποκλείει ομάδες τροφίμων από τη διατροφή του όπως το ψωμί ή τα φρούτα. Τα φρούτα συγκεκριμένα, μπορεί να περιέχουν σάκχαρα (τα οποία ο οργανισμός ενός διαβητικού δεν μπορεί να μεταβολίσει ομαλά) αλλά περιέχουν και πολύτιμες βιταμίνες και φυτικές ίνες και είναι απαραίτητα συστατικά μιας ισορροπημένης διατροφής. Τουτέστιν, ακόμη και στη διατροφή ατόμων με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 τα φρούτα έχουν θέση αρκεί -όπως σε όλους μας άλλωστε, ασθενείς ή όχι,- να υπάρχει μέτρο και να ρυθμίζονται τα επίπεδα ινσουλίνης με την κατάλληλη αγωγή. Ωστόσο, αυτό που θα σας συμβούλευα εγώ, είναι να αποφύγετε την κατανάλωση φρούτων με τη μορφή χυμού και να προτιμήσετε την κατανάλωση των φρούτων ολόκληρων καθώς πίνοντας χυμό αντί για καταναλώνοντας ολόκληρο το φρούτο στερείστε τις πολύτιμες φυτικές ίνες του φρούτου, προσλαμβάνετε περισσότερες θερμίδες και απλά σάκχαρα και η ανταπόκριση του οργανισμού σας (επίπεδα σακχάρου στο αίμα) στο χυμό είναι πολύ χειρότερη σε σχέση με την κατανάλωση φρούτων. http://www.boro.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου