FIONA: Με το που στρέφεις το βλέμμα μέσα σου, παύεις να έχεις μια συμβατική ζωή

Άραγε θυμάται κάνεις πως νιώθαμε πιτσιρίκια όταν μας χάρισαν το πρώτο ποδήλατο, το πρώτο γουόκ μαν, την πρώτη κιθάρα. Ελευθερία, μια αίσθηση που δεν περιγράφεται με λόγια. Η ελευθερία είναι δημιουργία, εξέλιξη μέσα από ένα παιχνίδι γεμάτο νότες, ένας μαγικός κόσμος που μόνο αν στην ψυχή μείνει ένα κομμάτι αγνό μπορεί να το αναγνωρίσει. Με την πρώτη ματιά το παιδί που κρύβεις μέσα σου ξυπνά με τις νότες, αν δεν το έχει στραγγαλίσει η ενήλικη φιγούρα σου.
Όταν συναντήσαμε πρώτη φορά την Fiona Lambridi ήταν ένα μεσημέρι στα Εξάρχεια με το συγκρότημα ALTRIBE, μετά την ξαναείδαμε όταν μας σύστησε το πρώτο προσωπικό της δίσκο που είχε τίτλο “You heal my heart” και τώρα την ξανασυναντάμε στην Θεσσαλονίκη, στην “Μαγική Σοφίτα” του Μπενσουσάν Χαν. Μια διαδρομή γεμάτη μαγικές νότες, μέσα σε ένα ταξίδι γεμάτο συναισθήματα που γεννούν όνειρα στο άκουσμα μιας φωνής που αγγίζει τις πιο ευαίσθητες χορδές των ονείρων που μας έκανε να νιώθουμε ελευθερία. Γιατί η μουσική δεν έχει μόνο σταθμούς, έχει και ένα κομμάτι ζωής μέσα της, έναν αγνό ενθουσιασμό που σε κάνει να νιώθεις πάντα ότι χρόνος δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο μαγεία. Η μαγεία της εκφράσης που νιώθεις όταν είσαι πραγματικά ελεύθερος.

Πώς μπορεί να συνδυαστεί η “Μαγική Σοφίτα” με την “γιατρειά της ψυχής” μεσώ της μουσικής;
“Γιατρειά της ψυχής”… αναφέρεσαι στον τίτλο του νέου δίσκου προφανώς, “You heal my heart”. Όμως το αίσθημα της γιατρειάς, της θεραπείας προέρχεται από την επαφή μου με την μουσική αφενός και σε δεύτερη φάση από το μοίρασμα της μουσικής μου με τον κόσμο. Η μουσική για μένα πάντα ήταν ένα καταφύγιο. Δεν με απασχολούσε πάντα να εκτίθεμαι. Δεν είμαι εμμονική με το να βγαίνω στον κόσμο και να τραγουδάω. Το κάνω όταν το έχω ανάγκη, όταν αισθάνομαι ότι έχω πράγματα να τους πω ή όταν αισθάνομαι ότι κλείστηκα για πολύ και ήρθε η ώρα να βγω στο φως. Η “Μαγική Σοφίτα” είναι ο χώρος που με «κάλεσε» στη Θεσσαλονίκη να στήσω αυτές τις μουσικές συναντήσεις. Μου ταίριαξε. Αισθάνθηκα πολύ άνετα και ένιωσα από την πρώτη στιγμή ότι σε αυτόν τον χώρο μπορώ να βγάλω στοιχεία του εαυτού μου που ως τώρα έμεναν στην σκιά.
Πες μας λίγα λόγια για το νέο σου προσωπικό project που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα, μετα την κυκλοφορία του προσωπικού σου δίσκου “You heal my heart”;
Το άλμπουμ “You heal my heart” είναι το πρώτο μου προσωπικό άλμπουμ, έπειτα από μια μεγάλη πορεία που είχα με το συγκρότημα ALTRIBE και είχα την τύχη να δουλέψω για την ολοκλήρωσή του με σπουδαίους ανθρώπους. Με τον επί χρόνια συνοδοιπόρο-συνδημιουργό σε πολλά τραγούδια, τον drummer/συνθέτη/στιχουργό Albert Παναγιωτόπουλο, με τον οποίο φτιάξαμε πολύ ωραία τραγούδια και είχαμε κοινή αισθητική για τη μουσική. Ειδικά όταν έβαζε λόγια στην μουσική μου, ήταν σαν να ηξερε τι θέλω να πω και με ποιον τρόπο! Κάτι ανάλογο συνέβη και με τον Νίκο Αντύπα ο οποίος έκανε την ενορχήστρωση και την παραγωγή του αλμπουμ. Με τον Νίκο δεν γνωριζόμαστε πολλά χρόνια, αλλά κατάφερε να βγάλει από μέσα μου ερμηνείες που δεν είχα φανταστεί και φυσικά έβαλε ένα κομμάτι του εαυτού του στον ήχο και στο συνολικό αποτέλεσμα και τον ευχαριστώ για αυτό. Η παρουσίαση του δίσκου στην ακουστική του εκδοχή προέκυψε λόγω της παρουσίας μου στη Θεσσαλονίκη τους τελευταίους μήνες για παράλληλες μουσικές δραστηριότητες. Βρέθηκα εδώ με εξαιρετικούς μουσικούς, στην προκειμένη περίπτωση με τον κιθαρίστα Κώστα Βαπορίδη και είπαμε “γιατί όχι;”.
Θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου ως μουσικό χαμαιλέοντα;
Δεν ξέρω αν είναι χαμαιλεοντισμός αυτό που μου συμβαίνει. Αλλάζω συχνά. Περνάω φάσεις που θέλω να εκφραστώ έντονα και με εξωστρέφεια και φάσεις που θέλω να είμαι πιο εσωστρεφής, πιο ήρεμη και εσωτερική στην έκφρασή μου. Οι διαθέσεις μου είναι που καθορίζουν την έκφρασή μου. Δεν τις προγραμματίζω. Κάθε αλλαγή μου ομως, απαιτεί να εργάζομαι στο υλικό μου και να το προσαρμόζω μουσικά και αισθητικά.

Πώς μπορεί να βάλει κάποιος το πρώτο σπόρο στις ανθρώπινες ψυχές, την ελευθεριά της μουσικής ενώ ζει μια συμβατική ζωή στην καθημερινότητά του;
Η ελευθερία είναι μια αξία για μένα αδιαπραγμάτευτη. Όμως ξέρω πολύ καλά ότι η πάλη είναι αέναη και καθημερινή. Κάθε live είναι μια έκθεση προσωπική που κάθε φορά με εξαντλεί. Δεν είμαι επιφυλακτική ούτε κρατάω πισινές. Αφήνομαι και αδειάζω. Αυτός είναι ο σπόρος. Η αίσθηση ελευθερίας που έχω σε κάθε live και η απελευθέρωση που βιώνω από όσα με ταλανίζουν, είναι η απόδειξη ότι υπάρχει δρόμος. Υπάρχει τρόπος. Πρώτα κοιτάμε μέσα μας. Εκεί είναι οι απαντήσεις. Με το που στρέφεις το βλέμμα μέσα σου, παύεις να έχεις μια συμβατική ζωή!
Τι μυστήριο σκαρώνεις στην “Μαγική Σοφίτα” του Μπενσουσάν Χαν;
Στο Μπενσουσάν Χαν, έναν υπέροχο πολυχώρο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ανακάλυψα την “Μαγική Σοφίτα”. Είναι γνωστός καλλιτεχνικός χώρος το Μπενσουσάν και αποφασίσαμε να κάνουμε μια σειρά ακουστικών lives, απογυμνωμένων και μίνιμαλ ενορχηστρώσεων. Μόνο φωνή και δυο κιθάρες. Ήθελα να δέιξω πως τα ωραία τραγούδια, μπορούν να σταθούν και να διεισδήσουν στην ψυχή και έτσι. Απλά. Γυμνά. Μαγικά. Κι έτσι η “Μαγική Σοφίτα” έγινε ο χώρος έκφρασής μου για τους επόμενους μήνες. Θα είμαστε εκεί κάθε τελευταία Παρασκευή του μήνα μέχρι τον Δεκέμβριο. Το επόμενο live είναι την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, στις 22:30.

Η μουσική είναι τρόπος ζωής ή δρόμος στο άγνωστο που αλλάζει τον προορισμό ενός ανθρώπου;
Χωρίς πολλά πολλά. Είναι δρόμος ζωής. Δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε μια στιγμή της μέχρι τώρα ζωής μου που να μην καθορίζεται από την μουσική. Απο πολύ μικρή που η μουσική ήταν στο σπίτι μας καθημερινά, από τη στιγμή που μπήκε η όπερα στη ζωή μου και μελετούσα καθημερινά και ζούσα σχεδόν σε καραντίνα διότι η όπερα, είναι πρωταθλητισμός, την στιγμή που άρχισα να παίζω με συγκροτήματα, να κάνω μια πιο ροκ εν ρολ ζωή μέχρι που άρχισα να συνθέτω δικά μου τραγούδια. Και ακόμη δεν ξέρω τι έπεται… Η ζωή με εκπλήσσει με τα όσα ανακαλύπτω για μένα. Ήδη το διάστημα που βρίσκομαι στην Θεσσαλονίκη, ίδρυσα ένα βιωματικό εργαστήρι φωνητικής το FINDMYVOICE Workshop με σαφείς θεραπευτικές προεκτάσεις, της φωνής και της ψυχής! Πού θα με βγάλει αυτό; Είναι ένας καινούριος άγνωστος δρόμος και ήδη τον διαβαίνω.
Έχεις σκεφτεί πέρα από την Θεσσαλονίκη να βρεθείς και σε άλλα μέρη της Ελλάδας και να μεταλαμπαδεύσεις τους μαγικούς σπόρους της μουσικής σου;
Ποτέ δεν υπήρξα στατική. Πάντα ταξίδευα. Πάντα άφηνα τη ζώνη ασφαλείας μου. Σαν ένα συνεχές τσεκ, μη επανάπαυσης! Πήγα στο Βερολίνο για live το 2014. Έμεινα δύο χρόνια στο Λονδίνο, κάνοντας live και jam σε κλαμπς. Σε όλη την Ελλάδα έχω ταξιδέψει όλα αυτά τα χρόνια της καλλιτεχνικής μου πορείας. Και υπάρχει και συνέχεια. Το FINDMYVOICE ταξιδεύει και αυτό πια, και σε συνεργασία με θεατρικά εργαστήρια, μουσικές σχολές, πολιτιστικά κέντρα πηγαίνω και μεταφέρω το μήνυμα ότι η τέχνη θεραπεύει την ψυχή. Είναι Εκφραση – Θεραπεία και εν τέλει Απελευθέρωση. Δεν χρειάζεται να γίνει κανείς τραγουδιστής. Αρκεί να βρει τρόπο να εκφράσει τον εαυτό του με την φωνή του.

Πώς νιώθεις, τι έχεις αποκομίσει από αυτή την νέα μουσική εμπειρία που ζεις στην Θεσσαλονίκη;
Η Θεσσαλονίκη υπήρξε αρκετά γενναιόδωρη μαζί μου αλλά κι εγώ την σεβάστηκα. Είναι μια πόλη που μου θυμίζει τα μέρη που μεγάλωσα. Περπατιέται. Έχει θάλασσα. Δεν ζω χωρίς θάλασσα! Εδώ λοιπόν, ανακάλυψα καινούρια πράγματα του εαυτού μου και αυτό με οδήγησε σε νέα μουσικά μονοπάτια. Είναι νωρίς ακόμη για να κάνω απολογισμό. Αυτή τη στιγμή ζω τις αλλαγές. Όμως έχει δείξει από νωρίς ότι κάτι πολύ ωραίο συμβαίνει με μένα και αυτήν την πόλη!
Ποια είναι τα επόμενα μουσικά σου βήματα, τι να περιμένουμε;
Οι εμφανίσεις στη “Μαγική Σοφίτα” είναι το τρέχον μουσικό πρότζεκτ που μου απορροφά αρκετό χρόνο και ενέργεια και τα εργαστήρια του FINDMYVOICE που επίσης είναι πολύ απαιτητικά. Ετοιμάζω ένα μεγάλο κάλεσμα, ένα OPEN CALL- Ανοιχτό Μάθημα για όλους, στις 11 Νοεμβρίου, ημέρα Δευτέρα και ώρα 17:00. Θα πραγματοποιηθεί στο Μπενσουσάν Χαν και πρόκειται για μια συνάντηση γνωριμίας με το εργαστήρι και με εμένα. Ένας τρόπος να πάρουν μια γεύση του τι κάνουμε στο εργαστήρι, πώς δουλεύουμε και πόσο σημαντικό είναι να βρίσκουμε τρόπο να κάνουμε τις υπερβάσεις μας. Θα ακολουθήσει ο χειμερινός τρίμηνος κύκλος του εργαστηρίου που θα ξεκινήσει τέλος Νοεμβρίου.

Social Links
Official FB Page FIONA
Official FB Page FINDMYVOICE Workshop
Music Links
«FREE»: www.youtube.com/watch?v=zu0NnUi9_rg
«TAKE YOUR TIME»: www.youtube.com/watch?v=CFCwpCRMPKk&feature=youtu.be
«SWEET DREAMS» Cover: www.youtube.com/watch?v=SR558jeSMK4,https://3pointmagazine.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου