«Αφού δεν μπορείς, να μην βγαίνεις!» – Μισαναπηρική συμπεριφορά οδηγού λεωφορείου (Video)


 Τη μισαναπηρική συμπεριφορά ενός οδηγού λεωφορείου αλλά και τη δύσκολη καθημερινότητα που αναγκάζεται να βιώνει ένας ανάπηρος άνθρωπος στην χώρα μας εξαιτίας της ελλιπούς προσβασιμότητας, κατέγραψε και δημοσίευσε χρήστης των social media.

Ειδικότερα, άτομο σε αμαξίδιο, κατέγραψε την προσπάθειά του να επιβιβαστεί σε ένα λεωφορείο στην Αθήνα, μία διαδικασία που θα έπρεπε να είναι απλή.

Ο πολίτης αρχικά πλησιάζει με το αμαξίδιό του στην πόρτα του λεωφορείου, το οποίο είχε μεν ράμπα, η οποία όμως δεν φαίνεται να λειτουργούσε. Όταν απευθύνεται στον οδηγό ρωτώντας τον αν λειτουργεί η ράμπα, εκείνος ακούγεται να απαντά: «Δεν έχεις βοηθό;». Έπειτα, αφού ο άνδρας στο αμαξίδιο απαντά «όχι, βγαίνω μόνος μου έξω», ο οδηγός αποκρίνεται: «Γιατί; Γιατί πας έξω; Αφού δεν μπορείς! Να μην βγαίνεις!».

Εντέλει, ο οδηγός προσφέρεται να τον βοηθήσει να μπει στο λεωφορείο, ωστόσο όπως ακούγεται στο βίντεο, του λέει: «Ρε συ το κράτος σου πληρώνει βοηθό. Όχι όλα στην τσέπη». Όταν το άτομο απαντά «Όχι σε μένα», ο οδηγός απαντά «γιατί εσύ τι είσαι;».

Όπως εξηγεί το άτομο που βίωσε το περιστατικό, είναι η δεύτερη φορά που παίρνει λεωφορείο στην Ελλάδα και ενώ ήθελε απλά να πάει για ένα καφέ με τους φίλους του, το τίμημα ήταν ο «εξευτελισμός», ενώ στη συνέχεια διερωτάται «Πιστεύετε ότι αυτή η εμπειρία με βοήθησε ώστε να αρχίσω να κινούμαι περισσότερο με λεωφορεία ή όχι;». Όπως υπογραμμίζει, ο προσωπικός βοηθός δεν μπορεί να υποκαθιστά την υποχρέωση του κράτους για υποδομές προσβασιμότητας,.

Όπως αναφέρει στην λεζάντα του βίντεο, «έχω αποκρύψει τον οδηγό και το δρομολόγιο, επειδή ο σκοπός του βίντεο είναι να αναδείξει ένα συστημικό πρόβλημα, και όχι να στοχοποιήσει έναν οδηγό», ταγκάροντας τον ΟΑΣΑ και τον Υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, όπου όπως φαίνεται αποδίδει και την ευθύνη.https://www.instagram.com/p/Cxfz4Haviwk/

«Εγώ θα συνεχίσω να παίρνω λεωφορείο μόνος μου και να καταγράφω την εμπειρία μου. Για να δούμε στις πόσες φορές θα γίνει η εμπειρία μου αξιοπρεπής» αναφέρει κλείνοντας το βίντεο. https://www.rosa.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου