Κανένα σημείο επαφής δεν είχαν δώσει ως και χθες οι σομαλοί πειρατές που επιτέθηκαν αργά το απόγευμα της Κυριακής (ώρα Ελλάδος) στο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο «Μaran Centaurus», ενώ έπλεε περίπου 600 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά των Σεϋχελλών και 700 μίλια ανοιχτά των ακτών της Σομαλίας, μεταφέροντας 2 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου τα οποία είχε φορτώσει στη Σαουδική Αραβία με προορισμό τη Νέα Ορλεάνη των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές, το ελληνικό δεξαμενόπλοιο, κλάσης vlcc και χωρητικότητας 156.565 τόνων γκρος, με πλήρωμα 28 ναυτικούς, εκ των οποίων οι εννέα είναι Ελληνες, κατευθυνόταν προς τις ακτές της Σομαλίας, και συγκεκριμένα στην περιοχή στην οποία βρίσκονται τα λιμάνια Χαραντχίρε και Χομπίο, τα οποία και αποτελούν κρησφύγετα των σομαλών πειρατών, χωρίς κανένας να έχει επικοινωνήσει προς το παρόν με τη διαχειρίστρια εταιρεία Μaran Τankers Μanagement Ιnc, συμφερόντων Γιάννη Αγγελικούση.
Ο μόνος που κατάφερε να επικοινωνήσει με τη διαχειρίστρια εταιρεία, και μάλιστα κρυφά, ήταν ο πλοίαρχος του σκάφους, ο οποίος και ενημέρωσε ότι το πλοίο κατελήφθη αιφνιδίως από εννέα οπλισμένους σομαλούς πειρατές. Τα στελέχη της εταιρείας με τη σειρά τους επικοινώνησαν άμεσα με τον θάλαμο επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος, το οποίο και προσπάθησε να επικοινωνήσει με το πλοίο, χωρίς κανένα όμως αποτέλεσμα.
Αμέσως μόλις η πληροφορία περιήλθε στον θάλαμο επιχειρήσεων με εντολή του αρχηγού ΛΣ αντιναυάρχου κ. Αθανάσιου Μπούσιου ενεργοποιήθηκε η ομάδα διαχείρισης κρίσεων που έχει συσταθεί για την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών και ενημερώθηκαν οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη.
Η ομάδα διαχείρισης κρίσεων ενημέρωσε ακολούθως τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών, καθώς και τα διεθνή κέντρα για την καταπολέμηση περιστατικών πειρατείας, ενώ άμεσα έλαβαν γνώση του συμβάντος οι δυνάμεις της στρατιωτικής επιχείρησης «Αταλάντα» της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για την αποστολή διαθέσιμων επιχειρησιακών μέσων στην περιοχή. Το πλοίο εν τέλει εντοπίστηκε από δορυφόρο να πλέει προς τις ακτές της Σομαλίας, χωρίς κανένας να έχει καταφέρει να επικοινωνήσει μαζί του. Οι μόνες αναφορές για την κατάσταση του πληρώματος, σύμφωνα με τις οποίες είναι όλοι καλά στην υγεία τους, είναι αυτές που κατάφερε να δώσει ο πλοίαρχος του σκάφους προς την εταιρεία μέσω του κινητού του. Λίγο αργότερα και το κινητό του πλοιάρχου σίγησε.
Η εταιρεία ωστόσο έσπευσε να ενημερώσει τους οικείους των ναυτικών που επιβαίνουν στο πλοίο για την πειρατική επίθεση, υπογραμμίζοντας ότι θα καταβληθούν όλες οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να απελευθερωθούν άμεσα οι ναυτικοί που κρατούνται από τους σομαλούς πειρατές.
Αυτό ωστόσο που προβληματίζει πολλούς παρατηρητές είναι το ότι το πλοίο, το οποίο είναι μικρής ηλικίας, ναυπηγημένο το 1995 και επιμελώς συντηρημένο, κουβαλά 2 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι τα λύτρα που θα ζητηθούν θα είναι ιδιαίτερα υψηλά. Επιπροσθέτως το γεγονός ότι στο πλοίο επιβαίνουν και έλληνες ναυτικοί, ανήκει δε σε έναν μεγάλο ελληνικό ναυτιλιακό όμιλο, καθιστά ακόμη πιο «ακριβή» την απελευθέρωσή του.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι για τον όμιλο Αγγελικούση, στον οποίο ανήκουν τα συμφέροντα της διαχειρίστριας εταιρείας Μaran Τankers Μanagement, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Βήματος», «πρώτο μέλημα είναι η ασφάλεια των ναυτικών που βρίσκονται επί του πλοίου και ως εκ τούτου», προσθέτουν, «κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλλει ότι θα γίνουν όσα πρέπει να γίνουν τόσο για την ασφάλειά τους όσο και για την απελευθέρωσή τους». πηγη:http://www.tovima.gr