Σύμφωνα με έρευνα του ΣΚΑΪ, το αυτοκίνητο στην Ευρώπη αποτελεί ακριβή υπόθεση
Μπορεί το αυξημένο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου να έγινε αιτία κοινωνικής αναταραχής παραμονές Χριστουγέννων, με χιλιάδες ιδιοκτήτες να καταθέτουν πινακίδες προκείμενου να μην πληρώσουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφοράς, ωστόσο στην Ευρώπη το αυτοκίνητο είναι πολύ ακριβή υπόθεση.Κι αυτό, γιατί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δίνεται περισσότερο έμφαση στο κόστος χρήσης παρά στο κόστος κτήσης.
Ενδεικτικά:
Ολλανδία: "Πληρώνω όσο οδηγώ"GPS υπολογίζει χιλιόμετρα που διανύθηκαν
Συνυπολογισμός εκπομπών ρύπων
Στόχος:10% μείωση Co2, 50% μείωση κυκλοφορίας
Βρετανία: Απαλλάσσει τα "καθαρά" υπερφορολογεί τα μεγάλα
13 φόροι ΙΧ
35 στερλίνες /έτος για "πράσινα" ΙΧ με εκπομπές έως 120gr Co2/χλμ
405 στερλίνες /έτος για ρυπογόνα με εκπομπές έως 255gr Co2/χλμ
Αστικά διόδια στο Λονδίνο 8 στερλίνες
Γαλλία: εισάγει ετήσια τέλη κυκλοφορίας
Τέλη ταξινόμησης 2.600 ευρώ, για ΙΧ με εκπομπές 160gr Co2/χλμ και άνω
τέλη κυκλοφορίας 160ευρώ/έτος για ΙΧ με εκπομπές 250gr Co2/χλμ και άνω
φοροαπαλλαγή 1000 ευρώ για ΙΧ με εκπομπές 130gr Co2/χλμ
Δανία: Κίνητρα για "καθαρά" ΙΧ
Φόρος αγοράς αυτοκινήτου 200%
Φοροαπαλλαγή στα ηλεκτρικά ΙΧ
Δωρεάν θέση στάθμευσης στα "καθαρά" ΙΧ
Δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ
Και δύο παραδείγματα εκτός Ευρώπης:
ΗΠΑΦοροαπαλλαγές για όλα τα αυτοκίνητα κόστους μέχρι 50 χιλιάδες δολάρια
Φοροαπαλλαγές για καθαρά και υβδριδικά αυτοκίνητα από 1300 έως 3000 δολάρια
Κίνα
Κατάργηση φόρων, επιδότηση αγοράς αυτοκινήτου το 2009
Αύξηση πωλήσεων 33%πηγηhttp://www.skai.gr: