Η Ευρώπη προετοιμάζεται για το ηλεκτροκίνητο ΙΧ Επαναφόρτιση στο σπίτι, το γραφείο ή σε κάποιο δημόσιο χώρο

Ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ έκανε ένα ιαπωνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς διήνυσε μια απόσταση 1.003 χιλιομέτρων, σε περίπου 27,5 ώρες, χωρίς να χρειαστεί επαναφόρτιση της μπαταρίας του.
Σύμφωνα με τη βρετανική "Τέλεγκραφ", το όχημα, που ήταν εφοδιασμένο με μια ειδική μπαταρία λιθίου ιόντων κατασκευασμένη από την ιαπωνική εταιρία Sanyo, έτρεχε με περίπου 40 χιλιόμετρα την ώρα, χωρίς στάση, σε μια πίστα δοκιμών στην Ιαπωνία.
Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ήταν μόλις 555,6 χιλιόμετρα και είχε γίνει πέρυσι το Νοέμβριο, πάλι σε τεστ που είχε οργανώσει το Ιαπωνικό Κλαμπ Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Το νέο ρεκόρ δείχνει την πρόοδο που σημειώνεται συνεχώς στην τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς όλο και περισσότερες εταιρίες ανταγωνίζονται για το ποια θα πάρει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, που αναμένεται να γνωρίσει τεράστια άνθηση μέσα στα επόμενα χρόνια.
Το μεγαλύτερο πρακτικό πρόβλημα παραμένει η δυνατότητα επαναφόρτισης ενός κινούμενου ηλεκτροκίνητου οχήματος. Μόλις χθες Τρίτη τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν ότι θα πρέπει μέχρι τα μέσα του 2011 να αναπτύξουν ένα ενιαίο σύστημα τεχνικών προδιαγραφών για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ώστε να πειστούν οι καταναλωτές να ξεπεράσουν τους δισταγμούς τους και να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η επαναφόρτιση θα πρέπει να μπορεί να γίνεται είτε στο σπίτι ή το γραφείο, είτε σε δημόσιους σταθμούς, με εύκολο τρόπο.
Από την άλλη, όπως τονίστηκε, για να "απογειωθεί" η αγορά, θα πρέπει και οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πέσουν (η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει σχετικά οικονομικά κίνητρα για την αγορά "πράσινων" αυτοκινήτων), καθώς επίσης οι μπαταρίες τους να έχουν αρκετή διάρκεια και να μην χρειάζονται επαναφόρτιση κάθε λίγο και λιγάκι.
Πάντως, οι ευρωπαίοι υπουργοί εκτίμησαν ότι ενώ τα οχήματα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες "θα παραμείνουν κυρίαρχα σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα", τα ηλεκτρικά και -στο απώτερο μέλλον- τα οχήματα υδρογόνου "αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία χαμηλών εκπομπών άνθρακα", η οποία και το περιβάλλον θα απαλλάξει από μεγάλο μέρος των "αερίων του θερμοκηπίου" και την Ευρώπη θα βοηθήσει να μειώσει την εξάρτησή της από το εισαγόμενο πετρέλαιο.
Ένα επιμέρους -όχι αμελητέο- πρόβλημα που θεωρείται ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί, έχει να κάνει με τον μειωμένο θόρυβο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενώ αυτό είναι καλό νέο από την άποψη της μείωσης της ηχορύπανσης στις ευρωπαϊκές πόλεις, αυξάνει τον κίνδυνο για τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς να μην αντιληφθούν ότι πλησιάζει κάποιο ηλεκτρικό όχημα. Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν ότι πρέπει να μελετήσουν τρόπους για να λύσουν το πρόβλημα.πηγηhttp://www.skai.gr:

Η λίστα ιστολογίων μου