Δραματικό αναμένουν το χειμώνα οι καταναλωτικές οργανώσεις, καθώς ήδη σε 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, η αύξηση της τιμής έχει ξεπεράσει την αύξηση του ΦΠΑ. Η Ελλάδα, χώρα με τον μεγαλύτερο πληθωρισμό στην Ε.Ε. με υψηλότερο μόνον αυτόν της Ρουμανία.Ανατιμήσεις έως και 19%, που είναι μεγαλύτερες από την συνολική αύξηση του ΦΠΑ, πέρασαν ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ και βάζουν φωτιά στην τσέπη των καταναλωτών.Από την άλλη πλευρά, δύο εταιρίες μειώνουν την τιμή στα ακριβά πακέτα τσιγάρων (3,80 ευρώ) στα 43 ευρώ, καθώς είδαν τις πωλήσεις να πέφτουν κατακόρυφα κατά 15%, από την δεύτερη
αύξηση του ΕΦΚ.Οι ανατιμήσεις των προϊόντων, σύμφωνα με τα ΝΕΑ αφορά 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και στα 15 από αυτά παρουσιάζεται αύξηση μεγαλύτερη του 3%, δηλαδή υψηλότερες από τις δυο αυξήσεις ΦΠΑ κατά το ίδιο διάστημα.Αντίστοιχα μειώσεις έως και 9% παρατηρήθηκαν σε 8 προϊόντα, ενώ σταθερές παρέμειναν οι τιμές σε 3 προϊόντα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε προϊόντα όπως μπίρες έως και 19%, έως 18% σε οδοντόκρεμες, 12% σε κατεψυγμένες ζύμες, 6% σε ξίδια, 5% σε γιαούρτια και φρέσκο γάλα.Με την νέα αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ σε σειρά ειδών πρώτης ανάγκης μέχρι τον Σεπτέμβρη, το πορτοφόλι της μέσης ελληνικής οικογένειας, αναμένεται να πάρει φωτιά, διατηρώντας τον πληθωρισμό στη χώρα, τον υψηλότερο της Ευρωζώνης και τον τρίτο υψηλότερο, μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.Χαρακτηριστικό είναι, ότι υψηλότερο πληθωρισμό από την Ελλάδα, έχουν μόνον η Ρουμανία με 7,1% και η Ισλανδία (που επλήγη από την κρίση με χρεοκοπίες τραπεζών) με 6,2.Έτσι, η μέση ελληνική οικογένεια αναγκάζεται να περικόψει τις δαπάνες για τρόφιμα προκειμένου να ανταπεξέλθει στο κύμα ακρίβειας που πλήττει την αγορά.Και στρέφεται προς φθηνότερα προϊόντα όπως αυτά ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ταυτόχρονα μειώνει και την κατανάλωση.Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης όγκου στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 3,9% τον Μάιο του 2010 σε σχέση με τον Μάιο του 2009. Δεν είναι συγκυριακό το φαινόμενο της μείωσης κατά 12% στην κατανάλωση κρέατος, ενώ κάθετη είναι και η πτώση των πωλήσεων στα βιολογικά τρόφιμα (-19%) και στα χαρτικά όπου οι μεγάλες βιομηχανίες μετρούν απώλειες κατά 13%-16%. Ενδεικτικό είναι ότι μέσα σε δύο χρόνια η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε σε 55 ευρώ, από 71 ευρώ, γεγονός που ερμηνεύεται από την ύφεση η οποία πλήττει πλέον την πραγματική οικονομία, δηλαδή το εισόδημα των εργαζομένων.πηγηhttp://news247.gr/:
αύξηση του ΕΦΚ.Οι ανατιμήσεις των προϊόντων, σύμφωνα με τα ΝΕΑ αφορά 25 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και στα 15 από αυτά παρουσιάζεται αύξηση μεγαλύτερη του 3%, δηλαδή υψηλότερες από τις δυο αυξήσεις ΦΠΑ κατά το ίδιο διάστημα.Αντίστοιχα μειώσεις έως και 9% παρατηρήθηκαν σε 8 προϊόντα, ενώ σταθερές παρέμειναν οι τιμές σε 3 προϊόντα. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε προϊόντα όπως μπίρες έως και 19%, έως 18% σε οδοντόκρεμες, 12% σε κατεψυγμένες ζύμες, 6% σε ξίδια, 5% σε γιαούρτια και φρέσκο γάλα.Με την νέα αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ σε σειρά ειδών πρώτης ανάγκης μέχρι τον Σεπτέμβρη, το πορτοφόλι της μέσης ελληνικής οικογένειας, αναμένεται να πάρει φωτιά, διατηρώντας τον πληθωρισμό στη χώρα, τον υψηλότερο της Ευρωζώνης και τον τρίτο υψηλότερο, μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.Χαρακτηριστικό είναι, ότι υψηλότερο πληθωρισμό από την Ελλάδα, έχουν μόνον η Ρουμανία με 7,1% και η Ισλανδία (που επλήγη από την κρίση με χρεοκοπίες τραπεζών) με 6,2.Έτσι, η μέση ελληνική οικογένεια αναγκάζεται να περικόψει τις δαπάνες για τρόφιμα προκειμένου να ανταπεξέλθει στο κύμα ακρίβειας που πλήττει την αγορά.Και στρέφεται προς φθηνότερα προϊόντα όπως αυτά ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ταυτόχρονα μειώνει και την κατανάλωση.Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης όγκου στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 3,9% τον Μάιο του 2010 σε σχέση με τον Μάιο του 2009. Δεν είναι συγκυριακό το φαινόμενο της μείωσης κατά 12% στην κατανάλωση κρέατος, ενώ κάθετη είναι και η πτώση των πωλήσεων στα βιολογικά τρόφιμα (-19%) και στα χαρτικά όπου οι μεγάλες βιομηχανίες μετρούν απώλειες κατά 13%-16%. Ενδεικτικό είναι ότι μέσα σε δύο χρόνια η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε σε 55 ευρώ, από 71 ευρώ, γεγονός που ερμηνεύεται από την ύφεση η οποία πλήττει πλέον την πραγματική οικονομία, δηλαδή το εισόδημα των εργαζομένων.πηγηhttp://news247.gr/: