Απόσυρση αυτοκινήτων και πάλι το 2010

Ήταν φθινόπωρο του 2009, όταν ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ξεστόμισε τη φράση «απόσυρση τέλος». Έκτοτε, όμως, άλλαξαν πολλά. Ήρθε το μνημόνιο και τα μέτρα λιτότητας, που συρρίκνωσαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αλλά κυρίως η επιτακτική ανάγκη για εύρεση εσόδων. Έτσι έναν χρόνο μετά, στο τραπέζι των συσκέψεων του κτιρίου της οδού Νίκης έπεσε εκ νέου η πρόταση για απόσυρση Ι.Χ. αυτοκινήτων, με διπλό αυτή τη φορά στόχο. Αφενός την αναζωογόνηση της σκληρά δοκιμαζόμενης αγοράς αυτοκινήτου, και αφετέρου τη συγκέντρωση εσόδων μέσω των τελών ταξινόμησης. Το σχέδιο που εξετάζουν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει ως κίνητρο όχι την απευθείας χρηματοδότηση αλλά τη μείωση των τελών ταξινόμησης για αγορά νέου αυτοκινήτου σε ποσοστό έως και 50%. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι συντελεστές βάσει των οποίων προκύπτει το ύψος των τελών θα ξεκινούν από 2,5% και θα φτάνουν έως και το 25% ή διαφορετικά για ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών εκατοστών τα τέλη από 4.000 ευρώ θα μειωθούν στα 2.000 ευρώ. Στην ίδια λογική εντάσσεται και το σχέδιο μείωσης του ύψους των τελών κυκλοφορίας, για να αποφευχθεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων που παρατηρήθηκε στο τέλος της περσινής χρονιάς.
Στο «κόκκινο» η αγορά του αυτοκινήτου
Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: η πτώση στις πωλήσεις για τον μήνα Αύγουστο άγγιξε το 68,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, ενώ, στο σύνολο του οκταμήνου, οι ταξινομήσεις έφθασαν τις 117.237, όταν το διάστημα Ιανουάριος – Αύγουστος 2009 οι αντίστοιχες πωλήσεις ήταν 169.429, με το ποσοστό πτώσης να αγγίζει, δηλαδή, το 30,8%. Την ίδια ώρα, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου έβαλαν λουκέτο, 9.000 εργαζόμενοι απολύθηκαν και η πτώση του τζίρου, λόγω και της αύξησης της φορολογίας, ανήλθε στο 60%. Δεν είναι, λοιπόν, παράξενο το γεγονός ότι, ενώ ο ετήσιος στόχος για τα έσοδα από τέλη ταξινόμησης ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ, τα μέχρι στιγμής έσοδα μετά βίας αγγίζουν τα 200 εκατ. ευρώ.πηγηhttp://www.madata.gr

Η λίστα ιστολογίων μου