Επιλογή με ρίσκο

Αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία, όπως ερεθισμός της μύτης, δυσχέρεια στην αναπνοή, οξεία αναπνευστική δυσφορία, πνευμονικό οίδημα, ακόμα και θάνατος, δημιουργία φωτοχημικού νέφους και ιδιαίτερα τσιμπημένο κόστος αγοράς.Αυτά αποτελούν συνοπτικά τα μειονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης, ως εναλλακτικό καύσιμο, ενώ μέλη της Greenpeace δείχνουν τα μοντέλα αυτοκινήτου ντίζελ ως υπαίτια για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.Η Παγκόσμια Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο έφερε στην
επιφάνεια επιφυλάξεις και ερωτηματικά σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας στη χώρα μας και οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η πετρελαιοκίνηση ίσως προκαλέσει εκρηκτική αύξηση στα όρια αζώτου και όζοντος στην ατμόσφαιρα.Η πετρελαιοκίνηση υστερεί περιβαλλοντικά, σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθεσία Euro 5, καθώς επιτρέπει τα τριπλάσια όρια εκπομπών αερίου, σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, ενώ το νομοθετικό πλαίσιο που θα ισχύσει στην Ελλάδα και γενικά στο σύνολο της Ε.Ε., ακόμα και μετά το 2014 με το Euro 6 (80μg/χλμ), θα είναι ακόμα πιο χαλαρό από αυτό που ισχύει από το 2007 στις ΗΠΑ και επιτρέπει την εκπομπή 44 μg/χλμ. οξειδίων του αζώτου.Η χώρα μας διαθέτει έναν ήδη επιβαρυμένο ατμοσφαιρικό ορίζοντα και έχει ήδη υπερβεί τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπής οξειδίων του αζώτου, ενώ το καλοκαίρι του 2009 παρουσίασε τη μεγαλύτερη διάρκεια ημερών (160), κατά τις οποίες ξεπεράστηκαν τα όρια εκπομπών για την προστασία της ανθρώπινης υγείας.Μέχρι στιγμής, η Ελλάδα δεν διαθέτει ελεγκτικό και κυρωτικό μηχανισμό, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να παρακολουθήσει κανείς ή και να εγγυηθεί παράλληλα, την καλή κατάσταση των πετρελαιοκινητήρων, σε περίπτωση άρσης της απαγόρευσης.Παράλληλα, η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στα πετρελαιοκίνητα θα επιφέρει και την ταυτόχρονη αύξηση του κόστους αγοράς τους. Εκτιμάται ότι η ενσωμάτωση παγίδων των σωματιδίων θα επιφέρει αύξηση του κόστους κατά 150 με 800 ευρώ για τα ελαφρά οχήματα και 2.000 έως 10.500 για τα βαρέα οχήματα.Αυτό επιβεβαιώνει ότι η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των βενζινοκινητήρων είναι πιο οικονομική, από τα πετρελαιοκίνητα.Στον αντίποδα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η ετήσια δαπάνη για καύσιμα του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι μειωμένη κατά 35%, ενώ υποστηρίζουν ότι η εκπομπή αερίων κινητήρων ντίζελ Euro 5 είναι ακριβώς η ίδια με τους βενζινοκινητήρες Euro 6, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για έναν οικονομικό τρόπο μετακίνησηςhttp://news247.gr.

Η λίστα ιστολογίων μου