Μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά αύξηση του συνολικού αριθμού των τροχαίων συμβάντων, έδειξαν οι στατιστικές της Τροχαίας, όπως αναλύθηκαν από τον διευθυντή Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., ταξίαρχο Ανδρέα Κορδολαίμη ενώπιον της μόνιμης επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.Σύμφωνα με τους αριθμούς, ο περυσινός στόχος να μειωθούν κατά 100 σε σχέση με το 2009 (συνολικώς 1463) οι νεκροί σε τροχαία, επιτεύχθηκε και ξεπεράστηκε, αφού η μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ήταν κατά 183, πλην όμως ήσαν αυξημένα κατά 5% οι σοβαροί τραυματισμοί και κατά 2% οι ελαφροί. Το πρώτο δίμηνο του 2011 οι νεκροί είναι 119 έναντι 152 της περυσινής αντίστοιχης περιόδου.Όπως σημείωσε ο διοικητής της Τροχαίας τα περισσότερα θανατηφόρα συνέβησαν σε δευτερεύοντες επαρχιακούς άξονες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των 58 θανατηφόρων τροχαίων σε εθνικό δίκτυο, συνέβησαν στην Κορίνθου- Πατρών.
Για τα τροχαία οι καταγεγραμμένες αιτίες είναι η υπερβολική ταχύτητα, τα φθαρμένα ελαστικά, οι διαφημιστικές πινακίδες, η μη χρήση κράνους και ζώνης, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και το αλκοόλ.
Πεζοί σε ποσοστό 15% και δικυκλιστές με 35% συνιστούν τα μισά θύματα τροχαίων, ενώ οι μισοί από τους νεκρούς δεν φορούσαν ζώνη ή κράνος.Οι αλλοδαποί συμμετέχουν σε ποσοστό 14% σε τροχαία, από τους οποίους το 50% είναι Αλβανοί.Από την πλευρά των βουλευτών οι Παναγιώτης Κουρουμπλής, Παύλος Στασινός και Λάμπρος Μίχος (ΠΑΣΟΚ) επισήμαναν ότι οι αστυνομικοί στήνονται στα πλέον ακατάλληλα σημεία, όπου δεν χρειάζεται η παρουσία τους, μόνον και μόνον για να κόβουν κλήσεις.Ο Παύλος Στασινός σημείωσε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κανείς ικανοποιημένος, γιατί η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων δεν είναι αποτέλεσμα καλύτερης αστυνόμευσης, αφού τα τροχαία αυξάνονται. Η μείωση, συμπλήρωσε, οφείλεται στην καλύτερη παθητική ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων, στην ταχύτερη ενεργοποίηση του ΕΚΑΒ και στην καλύτερη αντιμετώπιση των συμβάντων από τα νοσοκομεία.Με την επισήμανση συμφώνησε και ο Θεόδωρος Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ), που σημείωσε ότι οι νεκροί μπορεί να μειώθηκαν, αλλά άλλοι ποιοτικοί και ρεαλιστικοί στόχοι που είχαν τεθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν επιτεύχθηκαν από τη χώρα μας.Την ανάγκη σύνταξης μιας συγκροτημένης έρευνας από την Τροχαία για τα ατυχήματα επισήμανε η Λιάνα Κανέλη (ΚΚΕ), ενώ η Φωτεινή Πιπιλή (ΝΔ) ζήτησε από το διοικητή της Τροχαίας να γνωστοποιήσει σε πόσους οδηγούς πολιτικών, ή και ίδιους πολιτικούς έχει κόψει η Τροχαία κλήση, αλλά και να σκιαγραφήσει το ψυχογράφημα του αντικοινωνικού Έλληνα οδηγού.Πρόβλημα με τα εξοντωτικά πρόστιμα, εντόπισε ο βουλευτής της ΝΔ Στάθης Κωνσταντινίδης, ενώ ο πρόεδρος της επιτροπής Λεωνίδας Γρηγοράκος (ΠΑΣΟΚ) αναφέρθηκε στον μεγάλο κίνδυνο που προκαλείται από τους ελιγμούς των δικύκλων μεταξύ των αυτοκινήτων σε συνθήκες μεγάλης κίνησηςhttp://www.newsbomb.gr.
Για τα τροχαία οι καταγεγραμμένες αιτίες είναι η υπερβολική ταχύτητα, τα φθαρμένα ελαστικά, οι διαφημιστικές πινακίδες, η μη χρήση κράνους και ζώνης, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και το αλκοόλ.
Πεζοί σε ποσοστό 15% και δικυκλιστές με 35% συνιστούν τα μισά θύματα τροχαίων, ενώ οι μισοί από τους νεκρούς δεν φορούσαν ζώνη ή κράνος.Οι αλλοδαποί συμμετέχουν σε ποσοστό 14% σε τροχαία, από τους οποίους το 50% είναι Αλβανοί.Από την πλευρά των βουλευτών οι Παναγιώτης Κουρουμπλής, Παύλος Στασινός και Λάμπρος Μίχος (ΠΑΣΟΚ) επισήμαναν ότι οι αστυνομικοί στήνονται στα πλέον ακατάλληλα σημεία, όπου δεν χρειάζεται η παρουσία τους, μόνον και μόνον για να κόβουν κλήσεις.Ο Παύλος Στασινός σημείωσε ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι κανείς ικανοποιημένος, γιατί η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων δεν είναι αποτέλεσμα καλύτερης αστυνόμευσης, αφού τα τροχαία αυξάνονται. Η μείωση, συμπλήρωσε, οφείλεται στην καλύτερη παθητική ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων, στην ταχύτερη ενεργοποίηση του ΕΚΑΒ και στην καλύτερη αντιμετώπιση των συμβάντων από τα νοσοκομεία.Με την επισήμανση συμφώνησε και ο Θεόδωρος Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ), που σημείωσε ότι οι νεκροί μπορεί να μειώθηκαν, αλλά άλλοι ποιοτικοί και ρεαλιστικοί στόχοι που είχαν τεθεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν επιτεύχθηκαν από τη χώρα μας.Την ανάγκη σύνταξης μιας συγκροτημένης έρευνας από την Τροχαία για τα ατυχήματα επισήμανε η Λιάνα Κανέλη (ΚΚΕ), ενώ η Φωτεινή Πιπιλή (ΝΔ) ζήτησε από το διοικητή της Τροχαίας να γνωστοποιήσει σε πόσους οδηγούς πολιτικών, ή και ίδιους πολιτικούς έχει κόψει η Τροχαία κλήση, αλλά και να σκιαγραφήσει το ψυχογράφημα του αντικοινωνικού Έλληνα οδηγού.Πρόβλημα με τα εξοντωτικά πρόστιμα, εντόπισε ο βουλευτής της ΝΔ Στάθης Κωνσταντινίδης, ενώ ο πρόεδρος της επιτροπής Λεωνίδας Γρηγοράκος (ΠΑΣΟΚ) αναφέρθηκε στον μεγάλο κίνδυνο που προκαλείται από τους ελιγμούς των δικύκλων μεταξύ των αυτοκινήτων σε συνθήκες μεγάλης κίνησηςhttp://www.newsbomb.gr.