Όλα είναι δρόμος… Κεφαλοκυνηγοί και ταρίφες στο απόσπασμα!

Tους αποκαλούν κεφαλοκυνηγούς, σε κάποιες στάσεις στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας είναι γραμμένο το σύνθημα «Ξύλο στους ελεγκτές», ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μάλιστα που έπεσαν θύματα χειροδικίας κατά τη διάρκεια ελέγχων ενώ σύνηθες είναι το φαινόμενο να ακούν τα εξ αμάξης.
Οι ίδιοι μάλιστα έχουν περάσει από ειδικό σεμινάριο για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους «κρίσεων» από επιθετικούς λαθρεπιβάτες. Αυτό όμως το οποίο κανείς από τους υπεύθυνους της ΕΘΕΛ αλλά και του ΟΑΣΑ ήταν το ενδεχόμενο επιβάτης να πυροβολήσει τον ελεγκτή, όπως την περίπτωση του άτυχου Γιώργου Γερογιαννάκη που έπεσε θύμα ένοπλης επίθεσης χθες το μεσημέρι.Στα ειδικά σεμινάρια που έχουν περάσει όλοι οι εθελοντές ελεγκτές αυτό που μαθαίνουν από την πρώτη στιγμή είναι πώς προέχει η σωματική τους ασφάλεια» λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών της ΕΘΕΛ, Απόστολος Ραφτόπουλος που, όπως και υπόλοιποι εργαζόμενοι, δεν πίστευαν ποτέ πως ένας ελεγκτής θα βρισκόταν στο νοσοκομείο τραυματισμένος από σφαίρες ενός «λαθρεπιβάτη». «Οι ελεγκτές, τόσο οι εθελοντές όσο και τα μέλη του νέου Σώματος Ελεγκτών του ΟΑΣΑ, είναι προετοιμασμένοι για βρισιές, απειλές ακόμη και για χειροδικίες αλλά όχι και να τραβήξει ο άλλος όπλο για ένα εισιτήριο» σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της ΕΘΕΛ που συμπληρώνει πως παρά το ακραίο αυτό περιστατικό «δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια επικίνδυνη στοχοποίηση των ελεγκτών». Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι απόψεις του εκπροσώπου των εργαζομένων που συμπληρώνει πως «το συγκεκριμένο αιματηρό περιστατικό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ταυτιστεί ούτε κατά διάνοια με το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ». Τόσο η διοίκηση του οργανισμού όσο και οι εργαζόμενοι που σε καθημερινή βάση βρίσκονται αντιμέτωποι πλέον με μέλη του συγκεκριμένου κινήματος έχουν συνειδητοποιήσει ότι η αντιπαράθεση των αρνητών πληρωμής του εισιτηρίου είναι συνήθως στο επίπεδο του απλού λεκτικού διαπληκτισμού και τίποτε παραπάνω. «Στην χειρότερη περίπτωση μέχρι σήμερα είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα άγριο πολλές φορές βρισίδι και τίποτα παραπάνω» είναι η μαρτυρία του Γ.Α., ενός από τους 300 εθελοντές ελεγκτές της ΕΘΕΛ, που σε καθημερινή βάση πέραν του οχταώρου τους πραγματοποιούν ελέγχους εισιτηρίων έναντι αμοιβής 20 ευρώ για κάθε βεβαιωμένη παράβαση.
“Καλύτερα να μας κλέψουν ήσυχα…”
Και ενώ στους κόλπους των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες επικρατεί πλέον ο φόβος για ακραίες συμπεριφορές από επιβάτες των ΜΜΜ απέναντι στους ελεγκτές, το υπουργείο Μεταφορών επαναφέρει την επιβολή προστατευτικού χωρίσματος στα ταξί για την προστασία των οδηγών από επιβάτες-ληστές. Ένα μέτρο που ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα δια στόματος του υφυπουργού Σπ. Βούγια. Ένα μέτρο όμως που βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετη την συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου που κάνει λόγο για δημιουργία τεχνητού κλίματος φόβου στους κόλπους των οδηγών ταξί με μοναδικό σκοπό τον εξαναγκασμό στην αγορά ενός αναποτελεσματικού για την προστασία τους εξοπλισμού.
  Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ «η τοποθέτηση του διαχωριστικού στα ελληνικά ταξί θα προκαλέσει μονάχα προβλήματα στους πελάτες μας και οι μόνοι κερδισμένοι θα είναι οι εισαγωγείς που θα μας πουλήσουν τα συγκεκριμένα υλικά».   Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος μάλιστα μιλώντας στο protothema.gr δεν δίστασε να ομολογήσει πως «είναι προτιμότερη μια απλή ληστεία ενός συναδέλφου που θα δώσει χωρίς αντίσταση την είσπραξη της βάρδιας από το να χρειαστεί ο ληστής να σπάσει το προστατευτικό διαχωριστικό με ότι επικίνδυνο αυτό συνεπάγεται»http://www.blogger.com/.

Η λίστα ιστολογίων μου