Συναντηθήκαμε σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας, όπου πραγματοποιούνται οι πρόβες για την «Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία του Θύμιου Καρακατσάνη, με την οποία οι πολλά υποσχόμενοι συντελεστές ,θα αλωνίσουν όλη την χώρα, χαρίζοντας μας απλόχερα το γέλιο που έχουμε τόση ανάγκη.Ο ηθοποιός μίλησε στο cosmo.gr, για την παράσταση, την τηλεόραση, τον τρόπο που βιώνει την καθημερινότητα στην Ελλάδα του 2011, ενώ η κουβέντα δεν θα μπορούσε να μην φτάσει στο Σύνταγμα και στην αγανάκτηση όλων μας…
Φέτος το καλοκαίρι, θα περιοδεύσετε στην Ελλάδα με την «Λυσιστράτη» γιατί αγαπάμε τόσο πολύ αυτή την κωμωδία και την βλέπουμε να ανεβαίνει κάθε χρόνο;
Η Λυσιστράτη, είναι μια από τις πιο αγαπημένες κωμωδίες του κοινού, όπως γνωρίζετε έχουν σωθεί έντεκα έργα του Αριστοφάνη και παίζονται, τα εφτά. Η «Λυσιστράτη» κρατάει τα σκήπτρα. Εξάλλου, ο Αριστοφάνης, είναι σήμερα σύγχρονος όσο ποτέ, οι κοινωνίες δεν αλλάζουν και τα αιτήματα παραμένουν τα ίδια.
Στην παράσταση θα συνεργαστείτε με σπουδαία ονόματα του χώρου….
Ναι, μ’ αυτούς τους ανθρώπους μεγαλώσαμε όλοι και εγώ. Έχω μια διαφορά είκοσι χρόνων με τον Κώστα Βουτσά .Είναι πολύ συγκινητικό να βρίσκεσαι με ανθρώπους που χρόνια θαύμαζες και παρακολουθούσες, όπως είναι ο Κώστας αλλά και ο Θύμιος Καρακατσάνης και ο Γιώργος Κωνσταντίνου. Η χαρά μου βέβαια ολοκληρώνεται και από την συνεργασία μου με τους νεότερους του θιάσου.
Από την σκηνοθεσία του κ. Καρακατσάνη, να φανταστώ πως θα δούμε ένα κλασσικό ανέβασμα;
Ναι, εξάλλου το έργο δεν έχει τέτοιες ανάγκες, το έργο υπάρχει επειδή υπάρχει ο λόγος. Το να κάνεις ανατροπές για τις ανατροπές δεν το κατανοώ καθόλου.
Γιατί δεν θα δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο;
Δεν το γνωρίζω τι έχει συμβεί. Εμένα αυτό που μ’ αφορά είναι να ανεβαίνω στην σκηνή και να παίζω σε έργα που μ’ ενδιαφέρουν. Από εκεί και πέρα ξέρω πολύ καλά, πόσο σημαντικό είναι να παίζεις στην Επίδαυρο, έχω παίξει για 15 χρόνια με το Εθνικό θέατρο.
Δεν ξέρετε δηλαδή με ποια κριτήρια δεν επιλέχθηκε η παράσταση σας;
Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί δεν έχω αποδείξεις. Αν αυτή την στιγμή πω ότι δεν πήγαμε στην Επίδαυρο επειδή δεν αρέσει η φάτσα μας στον υπουργό, μπορεί να μου απαντούσε: «Ποιος σας είπε κ. Παρταλάκη ότι δεν μας αρέσει η φάτσα σας;»Από εκεί και πέρα όμως, πρέπει να σεβόμαστε το παρελθόν για να οικοδομούμε το μέλλον, ένας άνθρωπος που έχει υπηρετήσει τον Αριστοφάνη, όσο κανένας άλλος για σχεδόν μισό αιώνα και αναφέρομαι στον Θύμιο Καρατατσάνη, είναι αδιανόητο να είναι εκτός του Φεστιβάλ.Είναι άξιο λόγου και προκαλεί εντύπωση. Αν βρεθώ κάποια στιγμή με τον υπουργό Πολιτισμού ή με τον πρόεδρο του Φεστιβάλ θα τους ρωτήσω, αλλά από εκεί και πέρα δεν ξέρω με ποιο σκεπτικό πάρθηκε η απόφαση.Βέβαια κανείς πολιτικός δεν απαντάει, όλοι μιλούν με άστατα λόγια και γενικεύσεις! Ρωτήστε τον εσείς για εμένα….
Αν κάναμε μια άτυπη σύγκριση της ιστορίας της Λυσιστράτης, όπου οι γυναίκες κάνουν σεξουαλικό αποκλεισμό στους άνδρες τους για να σταματήσουν τον πόλεμο, με το κίνημα των Αγανακτισμένων στο Σύνταγμα θα μπορούσαμε να πούμε πως αλληγορικά πάντα, και οι πολίτες σήμερα «απέχουν» από τις συμπεριφορές του παρελθόντος; Απέχουν από τον καναπέ ίσως…
Ο Ελύτης έχει πει: « ο καθείς και το όπλο του»! Αν δεν ξεσηκωθεί ο λαός και δεν ταρακουνηθεί, επειδή μας έχει πάρει από κάτω επειδή ζούμε σε μια απέραντη ακινησία, έχουν καταρριφτεί τα πάντα, οι αξίες, τα ήθη, η ανθρωπιά και είμαστε σ’ έναν πόλεμο και ως χώρα και ως άνθρωποι. Θεωρώ πως αυτό έχει ξεκινήσει από τους πολιτικούς που έχουν μάθει το λαό να λειτουργεί μέσα από τις ευκολίες και τα ρουσφέτια! Κατά συνέπεια έχει διαβρωθεί μια κοινωνία, μια ανάταση λοιπόν και μια αντίθετη πορεία είναι το ζητούμενο και δεν ξέρει κανείς από πού μπορεί να ξεπηδήσει….
Εσείς κατεβήκατε στο Σύνταγμα;
Όχι και δεν κατέβηκα γιατί ένας σχολιασμός του τύπου: «Τώρα τι ήρθες να μας πεις και εσύ που έχεις βολευτεί και έχεις πάρει χρήματα από την τηλεόραση;» που δεν ισχύει κιόλας, θα με στεναχωρούσε….
Μου λέτε πως φοβάστε ότι κάποιοι θα αντιδράσουν …
Ναι, μπορεί να ειπωθεί το οτιδήποτε και επειδή εγώ είμαι άνθρωπος ευαίσθητος αλλά και εύθικτος δεν θα μπορούσα εύκολα να το δεχτώ. Σκέφτομαι πάντως κάποια στιγμή να κατεβώ και αν το κάνω, θα το κάνω με τους δύο γιούς μου. Έχω έναν γιο δέκα και έναν είκοσι δύο και θα ήθελα να κατέβουμε οι τρεις μας.
Βλέπετε λοιπόν ελπίδα στο κίνημα που δημιουργήθηκε…
Ναι, όσο για αυτά που λένε οι πολιτικοί στην τηλεόραση, διατυπώνοντας απορίες του τύπου: «Μα ποιο είναι το αίτημα αυτών των ανθρώπων; Κανείς δεν μπορεί να μας πει τι συγκεκριμένα θέλουν.» έχω να απαντήσω ειδικά στον κ. Πάγκαλο, που τον άκουσα να αναρωτιέται πως αν αυτός διακρίνει στην Βουλή των Ελλήνων, την διαφορά ανάμεσα τον πρωθυπουργό, στους υπουργούς και στους βουλευτές, εγώ δεν μπορώ.Προσωπικά τους βλέπω ένα ξαμάρι όλους! Γιατί κανείς κατά την γνώμη μου, δεν έχει ούτε το ηθικό βάρος, ούτε την προσωπικότητα ώστε να ηγείται αυτής της ιστορίας που λέγεται ελληνικό κοινοβούλιο!Παλιότερα υπήρχαν πολιτικοί που είχαν και όραμα και προσωπικότητα. Επομένως όπως είναι μια Βουλή φλάτ, το ίδιο έχουν καταντήσει και την κοινωνία! Δεν υπάρχει ένας στο Σύνταγμα να πάρει την πρωτοβουλία και να ηγηθεί, η κοινωνία μας πλέον δεν παράγει τέτοιους ανθρώπους…
Πηγαίνοντας όμως στο Σύνταγμα, δεν βλέπει κανείς απλώς ανθρώπους να κοιτούν την Βουλή. Υπάρχουν ομάδες με συντονιστές , γίνονται συζητήσεις και σ’ αυτές κάποιοι παίρνουν το λόγο….
Ναι, αλλά παρόλα αυτά δεν υπάρχει κάποιος που μέσα από αυτή την διαδικασία να οδηγήσει τον λαό!Σ’ όλα τα κινήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας, υπήρξε ο λαός, η ισχύ εν τη ενώσει αλλά και κάποιος που ηγούνταν, που είχε όραμα και δυνατότητες… Εδώ αυτό λείπει.Ίσως αυτό να εννοεί και ο κ. Πάγκαλος. Ξεχνάει όμως πως αυτό δεν υπάρχει ούτε καν μέσα στην Βουλή! Ακόμα και να φτάσει ένα ψήφισμα των Αγανακτισμένων στην Βουλή, όποιος και να το διαβάσει θα είναι το ίδιο! Είτε το διαβάσει ο κ.Παγκαλος, είτε ο πρόεδρος της Βουλής, είτε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είναι το ίδιο. Αφού δεν μπόρεσαν οι ίδιοι μέσα στο κοινοβούλιο, να «γεννήσουν» ηγέτες γιατί το απαιτούν από τον λαό;
Σας ακούω ιδιαιτέρως απογοητευμένο. Αισθάνεστε πως ανήκετε στους Έλληνες που ψήφισαν κάποιο κόμμα στο παρελθόν και το έχουν μετανιώσει;
Δεν μετάνιωσα γιατί από το 80 και ύστερα μέσα σε τριάντα χρόνια τα πράγματα έχουν αλλάξει τόσο γρήγορα που δεν μπορεί κανείς να τα παρακολουθήσει, μέχρι που φτάσαμε στο σημερινό σημείο.
Αυτή την στιγμή το ζητούμενο είναι να βγουν οι σάπιες ντομάτες μέσα από το καφάσι, που σάπισαν όλες τις υπόλοιπες και να αδειάσει, για να γεμίσει σωστά στην συνέχεια! Με νέους ανθρώπους ικανούς με οράματα και δυνατότητες.Πιστεύω στα ιδιαίτερα μυαλά, ο Αϊνστάιν δεν ήταν μαθηματικός, ήταν φαινόμενο. Μερικούς ανθρώπους τους χτύπησε μια νεράιδα με το ραβδάκι της και ή θα κάνουν το συν για την ανθρωπότητα ή το πλην και ο Χίτλερ, χτυπήθηκε από ραβδάκι αλλά έκανε το πλην.
Θέλω να πω πως έχουμε ανάγκη από ανθρώπους που έχουν αυτό το παραπάνω από εσένα και από εμένα….
Να πάμε λίγο στα τηλεοπτικά, έχετε δηλώσει πως η τηλεόραση είναι μια «κρεατομηχανή», από την άλλη, ενώ έχετε κάνει με ιδιαίτερη επιτυχία είκοσι χρόνια τηλεόραση και είστε ιδιαίτερα αγαπητός στο κοινό και ως ηθοποιός και ως άνθρωπος απέχετε τηλεοπτικά… Φταίτε εσείς γι’ αυτό από την άποψη του ότι δεν το κυνηγήσατε; Δεν κάνατε τις δημόσιες σχέσεις που κάνουν άλλοι….
Αν έχω πει αυτό για την κρεατομηχανή, σίγουρα το εννοούσα μεταφορικά από την άποψη ότι υπάρχουν άνθρωποι που για έξι μήνες είναι πρώτοι στα φώτα και μετά χάνονται. Δεν σημαίνει πως η τηλεόραση έχει αυτή την πρόθεση, να αλέσει τον κόσμο ,απλώς έτσι λειτουργεί το μέσον η εικόνα κάθε λίγα δευτερόλεπτα αλλάζει. Δεν μπορείς να τρως στην μάπα τους ίδιους συνέχεια. Το θέατρο είναι άλλη λειτουργία, δεν υπάρχει αυτό το θέμα και το ραδιόφωνο πάλι λειτουργεί διαφορετικά.Επομένως, η τηλεόραση, παίζει τον ρόλο της και δικαιολογεί αυτό που υπηρετεί. Το γεγονός ότι σήμερα δεν παίζω στην τηλεόραση, όχι μόνο εγώ αλλά και το 90% -και παραπάνω θα έλεγα- των ηθοποιών είναι γιατί ο κόσμος, δεν έχει χρήματα να ξοδέψει.Από την στιγμή που δεν κινείται το χρήμα, δεν διαφημίζεται κανένας και αφού δεν υπάρχουν διαφημίσεις τα κανάλια δεν έχουν την δυνατότητα να εισπράττουν χρήματα. Φυσικό λοιπόν είναι να αφήνουν πίσω την μυθοπλασία, γι’ άλλες επιλογές πιο φθηνές επιλογές, έτσι θα λειτουργούσε κάθε επιχείρηση.
Γι’ αυτό τον λόγο, ασχολείστε παράλληλα και μ΄ άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες; Αναφέρομαι στο εστιατόριο που έχετε και στο βιβλιοπωλείο.
Όχι , εγώ είμαι ένας άνθρωπος που ζω και υπάρχω για να κάνω κάτι, για να φτιάχνω κάτι. Ο τρόπος με τον οποίο ασχολήθηκα με το εστιατόριο δεν έγινε για να εισπράξω αλλά για να δημιουργήσω κάτι…
Δεν έχω την δυνατότητα να κάνω, ότι έκανε ο Αϊνστάιν, αλλά μ’ αυτό που κάνω δικαιολογώ λιγάκι την παρουσία μου στη ζωή.
Μια και μιλήσατε για την ζωή, αν κάνατε μια μικρή αναδρομή στην ζωής σας τι θα ξεχωρίζατε;
Τα παιδιά μου, τα δύο μου παλικάρια!
Έχουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες του πατέρα τους;
Όχι, δεν νομίζω…. Βέβαια ο μικρός είναι μόλις δέκα δεν ξέρω αν στο μέλλον θα τις έχει.
Θα θέλατε να ακολουθούσαν τα παιδιά το επάγγελμά σας;
Θα μου άρεσε να καμαρώνω, τα παιδιά μου ευτυχισμένα! Ο,τι δουλειά και να κάνουν θέλω να ξέρω πως τους γεμίζει αυτό με το οποίο ασχολούνται!
Ο Γιώργος Παρτσαλάκης στον ρόλο του Κινησία θα περιοδεύσει με τον θίασο της «Λυσιστράτης» σ’ όλη την χώρα από τις 27 Ιουνίου έως τις 2 Σεπτεμβρίου 2011
Συντελεστές
Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης
Σκηνοθεσία: Θύμιος Καρακατσάνης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Χορογραφίες: Δημήτρης Παπάζογλου
Σκηνικά κοστούμια: Ρένα Γεωργιάδου
Πρωταγωνιστούν: Θύμιος Καρακατσάνης, Βασίλης Τσιβιλίκας, Γιώργος Παρτσαλάκης, Βάσια Τριφύλλη, ο Γιώργος Κωνσταντίνου και ο Κώστας Βουτσάς.
Συμμετέχουν : Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Χάρης Αρώνης, Μαρία Συκιανάκη, Θεοδώρα Βουτσά, Φίλιππος Φιλόγλου, Γιάννης Γούτης, Νίκος Δροσάκης,Μαρία Μαλλούχου, Γεωργία Βασιλοπούλου, Ειρήνη Καζάκου,Γκέλη Γιακουμάκη και ο Κωνσταντίνος Κυριακού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗΣ 2011
Ιούνιος
27/6 και 28/6 Βόλος
29/6 και 30/6 Βεάκειο
Ιούλιος
1/7 Αγρίνιο
2/7 Άρτα
3/7 Κέρκυρα
4/7 Γιάννενα
5/7 Γρεβενά
6/7 Σέρρες
7/7 Κομοτηνή
8/7 Ορεστιάδα
9/7 και 10/7 Αλεξανδρούπολη
11/7 Φαρράγγι (ΠΕΤΡΟΥΣΑΣ)
12/7 Γιαννιτσά
13/7 Λάρισα
14/7 Βέροια
15/7 Σκύδρα
16/7 Μουδανιά
17/7 Χαλκίδα
18/7 Πετρούπολη
19/7 Λειβαδιά
20/7 Θήβα
21/7 Σοφικό
22/7 Οιτή (Λάμια)
23/7 Καρδίτσα
24/7 Αμφίπολη
25/7 και 26/7 Θεσσαλονίκη
27/7 Δίον
28/7 Τέμπτη
29/7 Παπάγου
30/7 Σπάρτη και σε πολλά άλλα μέρη σ’ όλη την χώρα!http://www.cosmo.gr/
Φέτος το καλοκαίρι, θα περιοδεύσετε στην Ελλάδα με την «Λυσιστράτη» γιατί αγαπάμε τόσο πολύ αυτή την κωμωδία και την βλέπουμε να ανεβαίνει κάθε χρόνο;
Η Λυσιστράτη, είναι μια από τις πιο αγαπημένες κωμωδίες του κοινού, όπως γνωρίζετε έχουν σωθεί έντεκα έργα του Αριστοφάνη και παίζονται, τα εφτά. Η «Λυσιστράτη» κρατάει τα σκήπτρα. Εξάλλου, ο Αριστοφάνης, είναι σήμερα σύγχρονος όσο ποτέ, οι κοινωνίες δεν αλλάζουν και τα αιτήματα παραμένουν τα ίδια.
Στην παράσταση θα συνεργαστείτε με σπουδαία ονόματα του χώρου….
Ναι, μ’ αυτούς τους ανθρώπους μεγαλώσαμε όλοι και εγώ. Έχω μια διαφορά είκοσι χρόνων με τον Κώστα Βουτσά .Είναι πολύ συγκινητικό να βρίσκεσαι με ανθρώπους που χρόνια θαύμαζες και παρακολουθούσες, όπως είναι ο Κώστας αλλά και ο Θύμιος Καρακατσάνης και ο Γιώργος Κωνσταντίνου. Η χαρά μου βέβαια ολοκληρώνεται και από την συνεργασία μου με τους νεότερους του θιάσου.
Από την σκηνοθεσία του κ. Καρακατσάνη, να φανταστώ πως θα δούμε ένα κλασσικό ανέβασμα;
Ναι, εξάλλου το έργο δεν έχει τέτοιες ανάγκες, το έργο υπάρχει επειδή υπάρχει ο λόγος. Το να κάνεις ανατροπές για τις ανατροπές δεν το κατανοώ καθόλου.
Γιατί δεν θα δούμε την παράσταση στην Επίδαυρο;
Δεν το γνωρίζω τι έχει συμβεί. Εμένα αυτό που μ’ αφορά είναι να ανεβαίνω στην σκηνή και να παίζω σε έργα που μ’ ενδιαφέρουν. Από εκεί και πέρα ξέρω πολύ καλά, πόσο σημαντικό είναι να παίζεις στην Επίδαυρο, έχω παίξει για 15 χρόνια με το Εθνικό θέατρο.
Δεν ξέρετε δηλαδή με ποια κριτήρια δεν επιλέχθηκε η παράσταση σας;
Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί δεν έχω αποδείξεις. Αν αυτή την στιγμή πω ότι δεν πήγαμε στην Επίδαυρο επειδή δεν αρέσει η φάτσα μας στον υπουργό, μπορεί να μου απαντούσε: «Ποιος σας είπε κ. Παρταλάκη ότι δεν μας αρέσει η φάτσα σας;»Από εκεί και πέρα όμως, πρέπει να σεβόμαστε το παρελθόν για να οικοδομούμε το μέλλον, ένας άνθρωπος που έχει υπηρετήσει τον Αριστοφάνη, όσο κανένας άλλος για σχεδόν μισό αιώνα και αναφέρομαι στον Θύμιο Καρατατσάνη, είναι αδιανόητο να είναι εκτός του Φεστιβάλ.Είναι άξιο λόγου και προκαλεί εντύπωση. Αν βρεθώ κάποια στιγμή με τον υπουργό Πολιτισμού ή με τον πρόεδρο του Φεστιβάλ θα τους ρωτήσω, αλλά από εκεί και πέρα δεν ξέρω με ποιο σκεπτικό πάρθηκε η απόφαση.Βέβαια κανείς πολιτικός δεν απαντάει, όλοι μιλούν με άστατα λόγια και γενικεύσεις! Ρωτήστε τον εσείς για εμένα….
Αν κάναμε μια άτυπη σύγκριση της ιστορίας της Λυσιστράτης, όπου οι γυναίκες κάνουν σεξουαλικό αποκλεισμό στους άνδρες τους για να σταματήσουν τον πόλεμο, με το κίνημα των Αγανακτισμένων στο Σύνταγμα θα μπορούσαμε να πούμε πως αλληγορικά πάντα, και οι πολίτες σήμερα «απέχουν» από τις συμπεριφορές του παρελθόντος; Απέχουν από τον καναπέ ίσως…
Ο Ελύτης έχει πει: « ο καθείς και το όπλο του»! Αν δεν ξεσηκωθεί ο λαός και δεν ταρακουνηθεί, επειδή μας έχει πάρει από κάτω επειδή ζούμε σε μια απέραντη ακινησία, έχουν καταρριφτεί τα πάντα, οι αξίες, τα ήθη, η ανθρωπιά και είμαστε σ’ έναν πόλεμο και ως χώρα και ως άνθρωποι. Θεωρώ πως αυτό έχει ξεκινήσει από τους πολιτικούς που έχουν μάθει το λαό να λειτουργεί μέσα από τις ευκολίες και τα ρουσφέτια! Κατά συνέπεια έχει διαβρωθεί μια κοινωνία, μια ανάταση λοιπόν και μια αντίθετη πορεία είναι το ζητούμενο και δεν ξέρει κανείς από πού μπορεί να ξεπηδήσει….
Εσείς κατεβήκατε στο Σύνταγμα;
Όχι και δεν κατέβηκα γιατί ένας σχολιασμός του τύπου: «Τώρα τι ήρθες να μας πεις και εσύ που έχεις βολευτεί και έχεις πάρει χρήματα από την τηλεόραση;» που δεν ισχύει κιόλας, θα με στεναχωρούσε….
Μου λέτε πως φοβάστε ότι κάποιοι θα αντιδράσουν …
Ναι, μπορεί να ειπωθεί το οτιδήποτε και επειδή εγώ είμαι άνθρωπος ευαίσθητος αλλά και εύθικτος δεν θα μπορούσα εύκολα να το δεχτώ. Σκέφτομαι πάντως κάποια στιγμή να κατεβώ και αν το κάνω, θα το κάνω με τους δύο γιούς μου. Έχω έναν γιο δέκα και έναν είκοσι δύο και θα ήθελα να κατέβουμε οι τρεις μας.
Βλέπετε λοιπόν ελπίδα στο κίνημα που δημιουργήθηκε…
Ναι, όσο για αυτά που λένε οι πολιτικοί στην τηλεόραση, διατυπώνοντας απορίες του τύπου: «Μα ποιο είναι το αίτημα αυτών των ανθρώπων; Κανείς δεν μπορεί να μας πει τι συγκεκριμένα θέλουν.» έχω να απαντήσω ειδικά στον κ. Πάγκαλο, που τον άκουσα να αναρωτιέται πως αν αυτός διακρίνει στην Βουλή των Ελλήνων, την διαφορά ανάμεσα τον πρωθυπουργό, στους υπουργούς και στους βουλευτές, εγώ δεν μπορώ.Προσωπικά τους βλέπω ένα ξαμάρι όλους! Γιατί κανείς κατά την γνώμη μου, δεν έχει ούτε το ηθικό βάρος, ούτε την προσωπικότητα ώστε να ηγείται αυτής της ιστορίας που λέγεται ελληνικό κοινοβούλιο!Παλιότερα υπήρχαν πολιτικοί που είχαν και όραμα και προσωπικότητα. Επομένως όπως είναι μια Βουλή φλάτ, το ίδιο έχουν καταντήσει και την κοινωνία! Δεν υπάρχει ένας στο Σύνταγμα να πάρει την πρωτοβουλία και να ηγηθεί, η κοινωνία μας πλέον δεν παράγει τέτοιους ανθρώπους…
Πηγαίνοντας όμως στο Σύνταγμα, δεν βλέπει κανείς απλώς ανθρώπους να κοιτούν την Βουλή. Υπάρχουν ομάδες με συντονιστές , γίνονται συζητήσεις και σ’ αυτές κάποιοι παίρνουν το λόγο….
Ναι, αλλά παρόλα αυτά δεν υπάρχει κάποιος που μέσα από αυτή την διαδικασία να οδηγήσει τον λαό!Σ’ όλα τα κινήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας, υπήρξε ο λαός, η ισχύ εν τη ενώσει αλλά και κάποιος που ηγούνταν, που είχε όραμα και δυνατότητες… Εδώ αυτό λείπει.Ίσως αυτό να εννοεί και ο κ. Πάγκαλος. Ξεχνάει όμως πως αυτό δεν υπάρχει ούτε καν μέσα στην Βουλή! Ακόμα και να φτάσει ένα ψήφισμα των Αγανακτισμένων στην Βουλή, όποιος και να το διαβάσει θα είναι το ίδιο! Είτε το διαβάσει ο κ.Παγκαλος, είτε ο πρόεδρος της Βουλής, είτε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είναι το ίδιο. Αφού δεν μπόρεσαν οι ίδιοι μέσα στο κοινοβούλιο, να «γεννήσουν» ηγέτες γιατί το απαιτούν από τον λαό;
Σας ακούω ιδιαιτέρως απογοητευμένο. Αισθάνεστε πως ανήκετε στους Έλληνες που ψήφισαν κάποιο κόμμα στο παρελθόν και το έχουν μετανιώσει;
Δεν μετάνιωσα γιατί από το 80 και ύστερα μέσα σε τριάντα χρόνια τα πράγματα έχουν αλλάξει τόσο γρήγορα που δεν μπορεί κανείς να τα παρακολουθήσει, μέχρι που φτάσαμε στο σημερινό σημείο.
Αυτή την στιγμή το ζητούμενο είναι να βγουν οι σάπιες ντομάτες μέσα από το καφάσι, που σάπισαν όλες τις υπόλοιπες και να αδειάσει, για να γεμίσει σωστά στην συνέχεια! Με νέους ανθρώπους ικανούς με οράματα και δυνατότητες.Πιστεύω στα ιδιαίτερα μυαλά, ο Αϊνστάιν δεν ήταν μαθηματικός, ήταν φαινόμενο. Μερικούς ανθρώπους τους χτύπησε μια νεράιδα με το ραβδάκι της και ή θα κάνουν το συν για την ανθρωπότητα ή το πλην και ο Χίτλερ, χτυπήθηκε από ραβδάκι αλλά έκανε το πλην.
Θέλω να πω πως έχουμε ανάγκη από ανθρώπους που έχουν αυτό το παραπάνω από εσένα και από εμένα….
Να πάμε λίγο στα τηλεοπτικά, έχετε δηλώσει πως η τηλεόραση είναι μια «κρεατομηχανή», από την άλλη, ενώ έχετε κάνει με ιδιαίτερη επιτυχία είκοσι χρόνια τηλεόραση και είστε ιδιαίτερα αγαπητός στο κοινό και ως ηθοποιός και ως άνθρωπος απέχετε τηλεοπτικά… Φταίτε εσείς γι’ αυτό από την άποψη του ότι δεν το κυνηγήσατε; Δεν κάνατε τις δημόσιες σχέσεις που κάνουν άλλοι….
Αν έχω πει αυτό για την κρεατομηχανή, σίγουρα το εννοούσα μεταφορικά από την άποψη ότι υπάρχουν άνθρωποι που για έξι μήνες είναι πρώτοι στα φώτα και μετά χάνονται. Δεν σημαίνει πως η τηλεόραση έχει αυτή την πρόθεση, να αλέσει τον κόσμο ,απλώς έτσι λειτουργεί το μέσον η εικόνα κάθε λίγα δευτερόλεπτα αλλάζει. Δεν μπορείς να τρως στην μάπα τους ίδιους συνέχεια. Το θέατρο είναι άλλη λειτουργία, δεν υπάρχει αυτό το θέμα και το ραδιόφωνο πάλι λειτουργεί διαφορετικά.Επομένως, η τηλεόραση, παίζει τον ρόλο της και δικαιολογεί αυτό που υπηρετεί. Το γεγονός ότι σήμερα δεν παίζω στην τηλεόραση, όχι μόνο εγώ αλλά και το 90% -και παραπάνω θα έλεγα- των ηθοποιών είναι γιατί ο κόσμος, δεν έχει χρήματα να ξοδέψει.Από την στιγμή που δεν κινείται το χρήμα, δεν διαφημίζεται κανένας και αφού δεν υπάρχουν διαφημίσεις τα κανάλια δεν έχουν την δυνατότητα να εισπράττουν χρήματα. Φυσικό λοιπόν είναι να αφήνουν πίσω την μυθοπλασία, γι’ άλλες επιλογές πιο φθηνές επιλογές, έτσι θα λειτουργούσε κάθε επιχείρηση.
Γι’ αυτό τον λόγο, ασχολείστε παράλληλα και μ΄ άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες; Αναφέρομαι στο εστιατόριο που έχετε και στο βιβλιοπωλείο.
Όχι , εγώ είμαι ένας άνθρωπος που ζω και υπάρχω για να κάνω κάτι, για να φτιάχνω κάτι. Ο τρόπος με τον οποίο ασχολήθηκα με το εστιατόριο δεν έγινε για να εισπράξω αλλά για να δημιουργήσω κάτι…
Δεν έχω την δυνατότητα να κάνω, ότι έκανε ο Αϊνστάιν, αλλά μ’ αυτό που κάνω δικαιολογώ λιγάκι την παρουσία μου στη ζωή.
Μια και μιλήσατε για την ζωή, αν κάνατε μια μικρή αναδρομή στην ζωής σας τι θα ξεχωρίζατε;
Τα παιδιά μου, τα δύο μου παλικάρια!
Έχουν τις καλλιτεχνικές ανησυχίες του πατέρα τους;
Όχι, δεν νομίζω…. Βέβαια ο μικρός είναι μόλις δέκα δεν ξέρω αν στο μέλλον θα τις έχει.
Θα θέλατε να ακολουθούσαν τα παιδιά το επάγγελμά σας;
Θα μου άρεσε να καμαρώνω, τα παιδιά μου ευτυχισμένα! Ο,τι δουλειά και να κάνουν θέλω να ξέρω πως τους γεμίζει αυτό με το οποίο ασχολούνται!
Ο Γιώργος Παρτσαλάκης στον ρόλο του Κινησία θα περιοδεύσει με τον θίασο της «Λυσιστράτης» σ’ όλη την χώρα από τις 27 Ιουνίου έως τις 2 Σεπτεμβρίου 2011
Συντελεστές
Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης
Σκηνοθεσία: Θύμιος Καρακατσάνης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Χορογραφίες: Δημήτρης Παπάζογλου
Σκηνικά κοστούμια: Ρένα Γεωργιάδου
Πρωταγωνιστούν: Θύμιος Καρακατσάνης, Βασίλης Τσιβιλίκας, Γιώργος Παρτσαλάκης, Βάσια Τριφύλλη, ο Γιώργος Κωνσταντίνου και ο Κώστας Βουτσάς.
Συμμετέχουν : Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Χάρης Αρώνης, Μαρία Συκιανάκη, Θεοδώρα Βουτσά, Φίλιππος Φιλόγλου, Γιάννης Γούτης, Νίκος Δροσάκης,Μαρία Μαλλούχου, Γεωργία Βασιλοπούλου, Ειρήνη Καζάκου,Γκέλη Γιακουμάκη και ο Κωνσταντίνος Κυριακού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗΣ 2011
Ιούνιος
27/6 και 28/6 Βόλος
29/6 και 30/6 Βεάκειο
Ιούλιος
1/7 Αγρίνιο
2/7 Άρτα
3/7 Κέρκυρα
4/7 Γιάννενα
5/7 Γρεβενά
6/7 Σέρρες
7/7 Κομοτηνή
8/7 Ορεστιάδα
9/7 και 10/7 Αλεξανδρούπολη
11/7 Φαρράγγι (ΠΕΤΡΟΥΣΑΣ)
12/7 Γιαννιτσά
13/7 Λάρισα
14/7 Βέροια
15/7 Σκύδρα
16/7 Μουδανιά
17/7 Χαλκίδα
18/7 Πετρούπολη
19/7 Λειβαδιά
20/7 Θήβα
21/7 Σοφικό
22/7 Οιτή (Λάμια)
23/7 Καρδίτσα
24/7 Αμφίπολη
25/7 και 26/7 Θεσσαλονίκη
27/7 Δίον
28/7 Τέμπτη
29/7 Παπάγου
30/7 Σπάρτη και σε πολλά άλλα μέρη σ’ όλη την χώρα!http://www.cosmo.gr/