Και ο Ποντίφικας γίνεται οικολόγος!Ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον αναμένεται να είναι το νέο αυτοκίνητο του Πάπα Βενέδικτου. Οπως έχει γίνει γνωστό, η Mercedes κατασκευάζει ήδη το νέο Popemobile

Ο Προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Πάπας Βενέδικτος παρήγγειλε υβριδικό αυτοκίνητο για τις επίσημες μετακινήσεις του. Ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον αναμένεται να είναι το νέο αυτοκίνητο του Πάπα Βενέδικτου. Οπως έχει γίνει γνωστό, η Mercedes κατασκευάζει ήδη το νέο Popemobile το οποίο θα βασίζεται πάνω στη νέα M-Class. Θα είναι υβριδικό και θα μπορεί να ταξιδέψει 25 χλμ. περίπου αποκλειστικά και μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του, απόσταση αρκετή ώστε να τον βλέπουν οι πιστοί. Ο πετρελαιοκινητήρας θα τίθεται σε λειτουργία σε μεγάλες αποστάσεις και υψηλές ταχύτητες. Το κόστος του αναμένεται να ξεπεράσει τα 350.000 δολάρια. Η καμπίνα του θα είναι καλυμμένη από αλεξίσφαιρο πλέξιγκλας, που θα επιτρέπει στους πιστούς να τον βλέπουν, και το κάθισμά του θα είναι δερμάτινο με χρυσές ραφές και θα έχει ειδικές αναρτήσεις, προκειμένου τα ταξίδια να είναι πιο άνετα. Επίσης, θα φέρει ειδική θωράκιση, ικανή να αποκρούσει μεγάλης ισχύος βομβιστικής επίθεση. Από τότε που ο Τούρκος σκοπευτής Μεχμέτ Αλί Αγκτσά επιχείρησε να δολοφονήσει τον Πάπα Ιωάννη Παύλο Β’ στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, στις 13 Μαΐου 1981, το Βατικανό έχει υιοθετήσει δρακόντεια μέτρα ασφαλείας κατά τις μετακινήσεις του Ποντίφικα. Ετσι το αυτοκίνητο του Πάπα έχει πολλές κατασκευαστικές ομοιότητες με αυτό του Προέδρου των ΗΠΑ, σε θέματα θωράκισης, αλλά επιτρέπει την οπτική επαφή.
Ήθελε ηλεκτρικό
Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Wirtschaftswoche, ο Πάπας επιθυμούσε αρχικά ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, ωστόσο η ιδέα εγκαταλείφθηκε. Οι άνδρες της ασφάλειάς του επισήμαναν ότι η μπαταρία αυτή δεν θα είχε την ισχύ να δώσει την απαιτούμενη ταχύτητα στο όχημα, ώστε να μπορέσει να διαφύγει σε περίπτωση ανάγκης. Αν και η Wirtschaftswoche επικαλείται πηγές μέσα από στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η Mercedes ούτε επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει την πληροφορία.
«Εξαιτίας της εμπιστευτικότητας δεν μπορούμε να κάνουμε κανένα σχόλιο σχετικά με τα οχήματα του Πάπα», υπογράμμισε ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, Ρομπ Χάλογουέι. Σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, αλλά και τις προσδοκίες του ίδιου του Ποντίφικα, το νέο όχημα θα ήταν έτοιμο πριν από την προγραμματισμένη επίσκεψη του Πάπα στη γενέτειρά του στα τέλη Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, ο εκπρόσωπος του Βατικανού, Φεντερίκο Λομπάρντι, υπογράμμισε ότι δεν θα παραδοθεί πριν από το τέλος του έτους. «Το νέο popemobile δεν θα πρέπει να έχει δέρμα, αν ο Πάπας επιθυμεί πραγματικά να λέγεται οικολόγος», αναφέρει η οργάνωση για την προστασία των δικαιωμάτων των ζώων ΡΕΤΑ. Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει ότι η κατεργασία των δερμάτων, που χρησιμοποιούνται κυρίως για τα καθίσματα, δεν είναι μόνο τοξική προς το περιβάλλον αλλά και πραγματική κόλαση για τις αγελάδες.
Ανησυχία για το περιβάλλον
Ο ιταλικός Τύπος χαρακτηρίζει πολλές φορές τον Βενέδικτο ως «Πράσινο Πάπα», εξαιτίας των... περιβαλλοντικών ανησυχιών του. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια ομιλιών έχει εκφράσει τις ανησυχίες του για την καταστροφή του περιβάλλοντος, επαναλαμβάνοντας τα μεγάλα σχέδιά του να μετατρέψει το Βατικανό σε μια περιοχή μηδενικού άνθρακα. Συχνά προειδοποιεί ότι η ανθρωπότητα απειλεί τα οικοσυστήματα του πλανήτη, και πως όλοι κάποτε θα πρέπει να ακούσουν «τη φωνή της Γης». Μάλιστα ασκεί κριτική σε όσους δεν σέβονται του «θεϊκούς νόμους της φύσης», τονίζοντας ότι με αυτή την τακτική δεν μπορέσει ποτέ να υπάρξει παγκόσμια ειρήνη.
Κατά τη διάρκεια των έξι ετών που βρίσκεται στην ηγεσία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στη βασική αίθουσα του Βατικανού, μετατρέποντας το ηλιακό φως σε ηλεκτρική ενέργεια. Τα πάνελ έχουν τοποθετηθεί έτσι ώστε να μην είναι ορατά στους επισκέπτες και να μην αλλοιώνεται η εξωτερική όψη των ιστορικών κτιρίων. Επίσης, στα άμεσα σχέδιά του είναι αναπτύξει κι άλλες εναλλακτικές μορφές ενέργειας, ώστε μέχρι το 2020 Βατικανό να παράγει το 20% της ποσότητας ενέργειας που χρειάζεται. Στόχος είναι να παράγονται 300 κιλοβατώρες καθαρής ενέργειας ετησίως, εξοικονομώντας έτσι 80 τόνους πετρελαίου κάθε χρόνο. Επίσης έχει ταχθεί ανοικτά κατά της πυρηνικής ενέργειας. «Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούν μορφές ενέργειας που να σέβονται το περιβάλλον, αποφεύγοντας να προσφεύγουν σε τεχνολογία επικίνδυνη για τον άνθρωπο», τονίζει.
Ο φορητός θρόνος
Μέχρι το 1978 οι Ποντίφικες μετακινούνταν πάνω στη sedia gestatoria, στον πολυτελή φορητό θρόνο τον οποίο κουβαλούσαν δώδεκα άνδρες. Η παράδοση της δημιουργίας του «φορητού θρόνου» με τον οποίο μεταφερόταν ο Πάπας σε επίσημες τελετές, για να τον βλέπει ο κόσμος, αποδίδεται στον Πάπα Στέφανο Γ’, τον ιδρυτή του Παπικού Κράτους, και καταργήθηκε από τον Πάπα Παύλο ΣΤ’. Με την πάροδο των ετών αρκετές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Mercedes, Seat, Rover και Fiat, ανέλαβαν να κατασκευάσουν αυτοκίνητα ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες του Πάπα, τα λεγόμενο Popemobil. Ο όρος Popemobile επινοήθηκε για τα ειδικά προσαρμοσμένα μηχανοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τον εκάστοτε Πάπα, ωστόσο το 2002, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β’ ζήτησε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να σταματήσουν να τον αναφέρουν, λέγοντας ότι είναι «αναξιοπρεπής».http://www.pulse.gr

Η λίστα ιστολογίων μου