Την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί, μετά από πολύωρη συνεδρίασή τους το μεσημέρι της Παρασκευής και μετά από 26 μέρες, δίνοντας ραντεβού τον Σεπτέμβριο.Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίασης του κλαδικού συμβουλίου της ΠΟΕΙΑΤΑ παρατηρήθηκαν εντάσεις, καθώς οι απόψεις ήταν μοιρασμένες για συνέχιση, ή μη, των κινητοποιήσεων, παρά την εισήγηση υπέρ της αναστολής, που έκανε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Θύμιος Λυμπερόπουλος, όπως είχε προαναγγείλει από χτες μετά τη συνάντησή του με τους περιφερειάρχες της χώρας.Έντονες αντιδράσεις διατυπώθηκαν από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών στη Σπάρτη, τα Γιάννενα, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη και δύο από την Αθήνα, οι οποίοι τελικά ψήφισαν υπέρ της συνέχισης της απεργίας, ενώ οι συνάδελφοί τους στην Κρήτη, που είχαν πρωτοστατήσει όλο αυτό το διάστημα των κινητοποιήσεων αποφάσισαν να συνταχθούν με την απόφαση της Ομοσπονδίας, εκτιμώντας ότι το μέτωπο πρέπει να παραμείνει αρραγές.Έτσι, το τελικό αποτέλεσμα της ψηφοφορίας ήταν 13 ψήφοι υπέρ της αναστολής και 6 υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων, αν και αυτοί, παρά τη δυσφορία που εξέφρασαν, σημείωσαν ότι θα σεβαστούν την απόφαση της πλειοψηφίας.
Οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να αναστείλουν την απεργία τους έως τις 5 Σεπτεμβρίου, ενώ το πρώτο μεγάλο δυναμικό «παρών» αναμένεται να δώσουν στη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Έως τότε εκτιμούν ότι θα έχουν γίνει γνωστές και οι προτάσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση, οπότε θα έχουν πιο ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία μετά τη συνεδρίαση, μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι η απόφαση για την αναστολή της απεργίας ελήφθη ύστερα από τις διαβεβαιώσεις των περιφερειαρχών ότι δεν θα προχωρήσουν στην έκδοση νέων αδειών μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, την πρόσκληση του πρωθυπουργού για διάλογο χωρίς προκαταλήψεις, αλλά και την αμέριστη συμπαράσταση της πλειοψηφίας του πολιτικού κόσμου στα δίκαια, όπως τα χαρακτηρίζουν, αιτήματα του κλάδου.Νωρίτερα, οι ιδιοκτήτες ταξί της Πάτρας μετέβησαν στα διόδια του Ρίου, στην εθνική οδό Πατρών - Κορίνθου, ανοίγοντας τις μπάρες για να περνούν ελεύθερα οι διερχόμενοι οδηγοί.
Δεν υπάρχει λόγος να συνεχίζουμε την απεργία σε κενό χρόνο, είχε δηλώσει το πρωί στην κρατική τηλεόραση ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θ.Λυμπερόπουλος. Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να μη γίνει δεκτή η εισήγησή του κατά τη σημερινή συνεδρίαση, ο κ. Λυμπερόπουλος παρατήρησε:
"Έχω κάνει την πρόταση για λήξη της απεργίας, κάτι που συμφέρει τον κλάδο. Εάν δεν εισακουστώ ας αναλάβουν άλλοι την ευθύνη να οδηγήσουν τον κλάδο στην καταστροφή".
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ διεμήνυσε πως αν το Σεπτέμβριο δεν υπάρξουν οι προσδοκώμενες κινήσεις από πλευράς υπουργείου, οι κινητοποιήσεις θα επαναληφθούν.
Καθοριστική για την εκτόνωση της κατάστασης αποδείχθηκε η παρέμβαση των περιφερειαρχών που συναντήθηκαν χθες με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών. Οι περιφερειάρχες δεσμεύθηκαν ότι θα είναι αυτοί οι εγγυητές του διαλόγου που θα ξεκινήσει στο τέλος του Αυγούστου καθώς και ότι δεν θα υπογραφεί καμία άδεια απ' όσες έχουν κατατεθεί μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος, αν πρώτα δεν κατατεθεί ο νόμος κι αφού προηγηθεί η σχετική διαβούλευση.
Παράλληλα όμως, δεν έλαβαν καμία δέσμευση για την άρση των διώξεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί σε βάρος αυτοκινητιστών για παρακώλυση συγκοινωνιών, τονίζοντας ότι ο νόμος είναι νόμος και πρέπει να εφαρμόζεταιhttp://news247.gr.
Οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να αναστείλουν την απεργία τους έως τις 5 Σεπτεμβρίου, ενώ το πρώτο μεγάλο δυναμικό «παρών» αναμένεται να δώσουν στη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Έως τότε εκτιμούν ότι θα έχουν γίνει γνωστές και οι προτάσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση, οπότε θα έχουν πιο ολοκληρωμένη και σαφή εικόνα για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδία μετά τη συνεδρίαση, μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι η απόφαση για την αναστολή της απεργίας ελήφθη ύστερα από τις διαβεβαιώσεις των περιφερειαρχών ότι δεν θα προχωρήσουν στην έκδοση νέων αδειών μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, την πρόσκληση του πρωθυπουργού για διάλογο χωρίς προκαταλήψεις, αλλά και την αμέριστη συμπαράσταση της πλειοψηφίας του πολιτικού κόσμου στα δίκαια, όπως τα χαρακτηρίζουν, αιτήματα του κλάδου.Νωρίτερα, οι ιδιοκτήτες ταξί της Πάτρας μετέβησαν στα διόδια του Ρίου, στην εθνική οδό Πατρών - Κορίνθου, ανοίγοντας τις μπάρες για να περνούν ελεύθερα οι διερχόμενοι οδηγοί.
Δεν υπάρχει λόγος να συνεχίζουμε την απεργία σε κενό χρόνο, είχε δηλώσει το πρωί στην κρατική τηλεόραση ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θ.Λυμπερόπουλος. Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να μη γίνει δεκτή η εισήγησή του κατά τη σημερινή συνεδρίαση, ο κ. Λυμπερόπουλος παρατήρησε:
"Έχω κάνει την πρόταση για λήξη της απεργίας, κάτι που συμφέρει τον κλάδο. Εάν δεν εισακουστώ ας αναλάβουν άλλοι την ευθύνη να οδηγήσουν τον κλάδο στην καταστροφή".
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ διεμήνυσε πως αν το Σεπτέμβριο δεν υπάρξουν οι προσδοκώμενες κινήσεις από πλευράς υπουργείου, οι κινητοποιήσεις θα επαναληφθούν.
Καθοριστική για την εκτόνωση της κατάστασης αποδείχθηκε η παρέμβαση των περιφερειαρχών που συναντήθηκαν χθες με τους εκπροσώπους των αυτοκινητιστών. Οι περιφερειάρχες δεσμεύθηκαν ότι θα είναι αυτοί οι εγγυητές του διαλόγου που θα ξεκινήσει στο τέλος του Αυγούστου καθώς και ότι δεν θα υπογραφεί καμία άδεια απ' όσες έχουν κατατεθεί μετά την απελευθέρωση του επαγγέλματος, αν πρώτα δεν κατατεθεί ο νόμος κι αφού προηγηθεί η σχετική διαβούλευση.
Παράλληλα όμως, δεν έλαβαν καμία δέσμευση για την άρση των διώξεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί σε βάρος αυτοκινητιστών για παρακώλυση συγκοινωνιών, τονίζοντας ότι ο νόμος είναι νόμος και πρέπει να εφαρμόζεταιhttp://news247.gr.