«Φρένο» στα ηλεκτρικά πατίνια βάζει το Παρίσι

Κανόνες στα ηλεκτρικά πατίνια αποφάσισε να θέσει σήμερα ο Δήμος του Παρισιού, περιορίζοντας τις εταιρίες που τα διαχειρίζονται, απαγορεύοντας τη στάθμευσή τους στα πεζοδρόμια και βάζοντας όριο ταχύτητας, καθώς η συζήτηση για το νέο αυτό μέσο που έχει πλημμυρίσει τελευταία τις μεγαλουπόλεις από άκρη σ’ άκρη του πλανήτη γίνεται όλο και πιο έντονη, τα ατυχήματα φαίνεται να πληθαίνουν και οι επικριτικές του, αντίστοιχα, να πολλαπλασιάζονται.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα με το οποίο ξεκινάει σχετικό του δημοσίευμα ο βρετανικός Economist: «Στις 29 Μαίου, τα ηλεκτρικά πατίνια άρχισαν να τρέχουν νόμιμα πλέον στους ποδηλατόδρομους της σουηδικής πόλης του Έλσινμποργκ. Την επόμενη μέρα, ένας οδηγός συγκρούστηκε με αυτοκίνητο και σκοτώθηκε. Οι αρχές έσπευσαν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία τους. Το συγκεκριμένο περιστατικό καταδεικνύει την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου μέσου, και της ταχέως αναπτυσσόμενης «μικροκινητικότητας» σε όλο τον κόσμο».
Σήμερα, η Δήμαρχος του Δήμου του Παρισιού Αν Ινταλγκό δήλωσε, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Le Monde, ότι ήρθε η ώρα να «τελειώνουμε με την αναρχία» που προκαλούν τα ηλεκτρικά πατίνια, εξαγγέλοντας τον περιορισμό σε δυο ή τρεις (από 12 που είναι σήμερα) των εταιριών που εκμεταλλεύονται το νέο αυτό μεταφορικό μέσο στο Παρίσι, καθώς και την απαγόρευση της στάθμευσης των πατινιών στα πεζοδρόμια της πόλης. Επίσης, θα περιοριστεί το όριο ταχύτητας με το οποίο θα δικαιούνται να μετακινούνται στην πόλη τα ηλεκτρικά πατίνια, στα 20 χιλιόμετρα την ώρα, ή ακόμα και στα 8 χιλιόμετρα την ώρα στις περιοχές κυκλοφορίας πεζών.
Στο Παρίσι, αναφέρει η γαλλική εφημερίδα, ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τα πατίνια μόνο στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας (ή στους ποδηλατόδρομους), πολλοί τρέχουν με υπερβολικά υψηλές ταχύτητες ή ανεβαίνουν δυο-δυο στα πατίνια, με αποτέλεσμα τα ατυχήματα να πολλαπλασιάζονται. Σύμφωνα με στοιχεία του Economist, έρευνα που διενεργήθηκε στο Πόρτλαντ έδειξε ότι οι οδηγοί πατινιών εμπλέκονται σε ατυχήματα 22 φορές συχνότερα απ’ ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων και 44 φορές περισσότερο απ’ ότι οι οδηγοί δικύκλων. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά πατίνια είναι όλο και λιγότερο καλοδεχούμενα, καθώς εγκαλείπονται όπου να’ ναι, εμποδίζοντας τη διέλευση πεζών και αυτοκινήτων. Το 2018, το Σαν Φρανσίσκο τα απαγόρευσε προσωρινά, ενώ ο δήμαρχος του Νάσβιλ φέρεται να παραδέχτηκε πρόσφατα ότι «το συγκεκριμένο πείραμα δείχνει να αποτυγχάνει».
Ε.Κ. https://www.avgi.gr/

Η λίστα ιστολογίων μου