Ημετεροκρατία, οικογενειοκρατία, νεποτισμός |
Το άτομο αναπτύσσει ελεύθερα την ατομικότητά του, απρόσκοπτα και ανεμπόδιστα, πάνω στο έδαφος των κοινωνικών σχέσεων, αλλά όχι ανταγωνιστικά με τους άλλους. Το βαθύ μυστικό της ατομικότητας είναι οι ανεπτυγμένες και δημοκρατικές κοινωνικές σχέσεις. Ανάμεσα στο άτομο και την κοινωνία, την ελευθερία και την ισότητα, τη δημοκρατία και την ατομική πρωτοβουλία, την ευτυχία και την επιστήμη, πρέπει να υπάρχει μια αρμονική ισορροπία. Σ’ αυτήν τη διερεύνηση, πυξίδα είναι η επαναστατική ηθική. Ο Μαρξ υποστήριζε ότι το ολοκληρωμένο άτομο δίνει διέξοδο στο πλήθος των ικανοτήτων του φυσικού ή επίκτητου με βάση τις ανάγκες του στο πλαίσιο της δημοκρατικής κοινωνικής κατανομής. Ούτε ο κομμουνισμός, ούτε ο σοσιαλισμός, ως πρώτο κοινωνικό του στάδιο, είναι κοινωνίες χωρίς αξίες και χωρίς ηθική. Άλλωστε ο «σοσιαλιστικός άνθρωπος» προεικονίζεται στο σήμερα και στον αγώνα για τον επαναστατικό μετασχηματισμό της κοινωνίας. Σ’ αυτόν τον αγώνα δεν υπάρχει κανένα «σινικό τείχος» ανάμεσα στις ατομικές και κοινωνικές προσδοκίες, ούτε ανάμεσα στις πολιτικές και ηθικές αρχές (χωρίς να ξεπέφτουμε στην ηθικολογία και νάχουμε καθαρά χέρια χωρίς να έχουμε καθόλου χέρια).
Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε κληρονόμοι των πιο λαμπρών παραδόσεων της αριστεράς, οφείλουμε να δούμε τα τελευταία «κατορθώματα» του ΣΥΡΙΖΑ, όχι αφηρημένα και ρυθμιστικά, αλλά στέρεα και πολιτικά. Διότι, η πολιτική της αριστεράς είναι μία σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους και «αρμέγει» τις ηθικές της αρχές τόσο από το παρελθόν όσο και από το μέλλον. Αν θέλουμε, που θέλουμε, να εξανθρωπίσουμε σε προοδευτική κατεύθυνση την κοινωνική ιστορία πρέπει να κάνουμε τις ιδέες μας πράξη με την υπεροχή και κατίσχυση της πολιτικής μας ηθικής πάνω στον κυνισμό, και τη «διεφθαρμένη διακυβέρνηση».
Είναι δύσκολο να βρούμε νησίδες λογικής και οάσεις ηθικής σ’ ένα σύστημα που σαπίζει, παρακμάζει και πεθαίνει παρασύροντας όλη την κοινωνία στα Τάρταρα. Δεν μπορεί να κηρυχτεί μία επανάσταση στον τομέα της ηθικής· αυτή αναμφίβολα θα ξεπέσει στην ηθικολογία και την αναποτελεσματικότητα. Αλλά οπωσδήποτε πρέπει να εμβολιαστεί η πολιτική της αριστεράς με ηθικά αντισώματα. Τέτοια που δεν έχουν καμία σχέση με τη συναλλαγή, τις ασκήσεις σιωπής ή την «ομερτά» ανάμεσα στα αστικά κόμματα, ένα ανήθικο ανταλλακτήριο αξιών. Στη Βουλή, τα αστικά κόμματα με τους διορισμούς, την ημετεροκρατία, την οικογενειοκρατία, το νεποτισμό (συγγενοκρατία), στην πραγματικότητα άσκησαν μία πράξη βίας απέναντι στο λαό και τη νεολαία. Μία πράξη νόμιμης βίας όπου το νομικό δίκιο τους προσκρούει στους δικούς μας ηθικούς κι επαναστατικούς κώδικες.
Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ έριχνε τις τελευταίες αριστερές του μάσκες, χιλιάδες απόφοιτοι των Λυκείων ήσαν υποχρεωμένοι να γράφουν έκθεση για το πώς η κοινωνία αλλάζει ήρεμα, εξελικτικά και ομαλά. Η ιδιοτέλεια και οι συγγενοπρακτικές στη Βουλή αποδείχνουν την άβυσσο που χωρίζει τον αστικό από τον σοσιαλιστικό κόσμο. «Η αστική ηθική είναι ένα παρακμιακό σύμπτωμα και γι’ αυτόν το λόγο πρέπει να ηττηθεί». Η πραγματική αριστερά έχει τους δικούς της αξιακούς κώδικες και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτούς.https://www.m-lkke.gr/