Οδηγοί προσοχή τσην έξοδο: Τα επικίνδυνα χιλιόμετρα

Πάσχα στο χωριό θέλουμε να κάνουμε όλοι. Για να πάμε όμως και να γυρίσουμε σώοι και αβλαβείς θα πρέπει να έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα. Φέτος, δε, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και... οπλισμένοι με υπομονή αφού εκτός από την ετοιμότητα που οφείλουμε να δείχνουμε στα σημεία του εθνικού δικτύου που έχουν χαρακτηριστεί ως καρμανιόλες, αναμένεται να συναντήσουμε και προβλήματα στη μετακίνηση λόγω έργων.

Τον δικό τους Γολγοθά θα τραβήξουν όσοι Αθηναίοι ταξιδέψουν προς την Πελοπόννησο καθώς η προβληματική Αθηνών - Πατρών έχει μετατραπεί σε ένα μεγάλο εργοτάξιο. Τα βάσανα μάλιστα των οδηγών αρχίζουν από την Ελευσίνα αφού σε όλο το μήκος της εθνικής ώς την Κόρινθο διατίθενται στην κυκλοφορία τρεις λωρίδες, καθώς η λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά τμήματα είναι κατειλημμένη από εργοτάξια.


ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ

Το κακό συνεχίζεται και στην Κορίνθου - Πατρών όπου υπάρχουν εργοτάξια μεταξύ Ξυλοκάστρου - Δερβενίων, Ακράτας - κόμβου Καλαβρύτων, στον κόμβο της παραλίας Αιγίου στην περιοχή Παναγοπούλα και κοντά στον κόμβο του Ρίου. Στα σημεία αυτά θα υπάρχει μία λωρίδα κυκλοφορίας, το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 60 χιλιόμετρα την ώρα και απαγορεύεται το προσπέρασμα.

Οι πλέον επικίνδυνες καρμανιόλες, που ενώ είναι «γνωστές και... σεσημασμένες» από το 1985 υπάρχουν και στον φετινό χάρτη της Διεύθυνσης Τροχαίας του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., είναι από το 120ό ώς το 129ο χιλιόμετρο στον κόμβο Ξυλοκάστρου, από το 155ο ώς το 185ο χιλιόμετρο από την Ακράτα ώς τις Καμάρες και από το 190ό ώς το 205ο χιλιόμετρο από το Λαμπίρι ώς το Ρίο. Οσοι πρόκειται να κινηθούν στην εθνική Πατρών - Πύργου θα πρέπει να δείξουν μεγάλη προσοχή στο 48ο χιλιόμετρο στην περιοχή Κουρτέση, στο 61ο - 64ο χιλιόμετρο στην Ανδραβίδα και στο 67ο - 82ο χιλιόμετρο μεταξξύ Γαστούνης - Αμαλιάδας.

Στον άξονα Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης υπάρχουν εργοτάξια στο Σπαθοβούνι, στο Αρτεμήσιο, στη Στέρνα και στα τμήματα Τρίπολη - Παραδείσια, Τσάκωνα - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη. Εντούτοις, η διαδρομή Τρίπολη - Μεγαλόπολη θα είναι συντομότερη κατά 15 λεπτά και χωρίς στροφές αφού από τη Μεγάλη Τρίτη δόθηκε στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο. Οι καρμανιόλες σε αυτόν το άξονα εντοπίζονται από το 105ο ώς το 123ο χιλιόμετρο της Κορίνθου - Τρίπολης από τον κόμβο Νεμέας ώς τον κόμβο Στέρνας, στο Καλογερικό, στη Μεγαλόπολη και την Τσακώνα.


ΠΡΟΣ ΗΠΕΙΡΟ

Οσοι πρόκειται να συνεχίσουν προς την Ηπειρο θα συναντήσουν έργα από το 45ο ώς το 46ο χιλιόμετρο Αντιρρίου - Ιωαννίνων στην Αιτωλοακαρνανία, από το 12ο ώς 15ο και στο 48ο χιλιόμετρο της Ιωαννίνων - Αθηνών στην Πρέβεζα. Επικίνδυνα σημεία σε αυτό τον άξονα έχουν χαρακτηριστεί το 6ο - 10ο χιλιόμετρο Αντιρρίου - Ιωαννίνων, το 62ο - 71ο χιλιόμετρο στο Αγρίνιο της εθνικής Αντιρρίου - Ιωαννίνων, το 119ο - 127ο χιλιόμετρο στην περιοχή Μενίδι και το 183ο - 196ο χιλιόμετρο της Αντιρρίου - Ιωαννίνων στις περιοχές Παναγιά - Χάνι Τερόβου.


ΣΤΟΝ... ΑΞΟΝΑ

Στον άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης έργα γίνονται από το 400ό ώς το 403ο χιλιόμετρο, από το 412ο ώς το 419ο, από το 422ο ώς το 425ο και από το 471ο ώς το 472ο χιλιόμετρο, ενώ στην Αθηνών - Λαμίας οι οδηγοί θα συναντήσουν εργοτάξια στην περιοχή της Υλίκης όπου κατά την έξοδο θα υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και στην επιστροφή το αντίστροφο. Εργα εξάλλου γίνονται για ένα χιλιόμετρο στο 10ο και 14ο χιλιόμετρο της Εγνατίας. Επικίνδυνα σημεία είναι το 92ο - 98ο χιλιόμετρο μεταξύ Υλίκης - Ακραίφνιου, το 117ο - 132ο χιλιόμετρο από το Μαρτίνο ώς τα διόδια Τραγάνας, το Πέταλο του Μαλιακού, το 216ο - 260ό χιλιόμετρο από την Αλαμάνα ώς τον κόμβο Αγίων Θεοδώρων και τα Τέμπη που είναι ανοιχτά από τη Μεγάλη Τετάρτη. Δρόμος-καρμανιόλα χαρακτηρίζεται ακόμη η εθνική οδός Τρικάλων - Καλαμπάκας σε όλο της το μήκος, ενώ ολόκληρη η διαδρομή της εθνικής οδού Μουδανιών - Κασσάνδρειας - Ποτίδαιας στη Χαλκιδική είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη.

Δώρο... άδωρο για απόδραση μετ’ επιστροφής

Η απόδραση τις ημέρες του Πάσχα από τα μεγάλα αστικά κέντρα είναι σίγουρα ο διακαής πόθος όλων. Στους καιρούς που ζούμε, όμως, μία έξοδος από την Αθήνα κοστίζει μια μικρή περιουσία, ακόμα και για να πάμε μέχρι το χωριό μας, ενώ αν θέλουμε να το δούμε κοσμοπολίτες, θα βάλουμε πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη. Και σίγουρα το ήδη πετσοκομμένο δώρο του Πάσχα δεν φτάνει ούτε στη μία ούτε στην άλλη περίπτωση.

Η «Espresso» επέλεξε τέσσερις νησιωτικούς και τέσσερις ηπειρωτικούς προορισμούς και σας παρουσιάζει το κόστος των μετακινήσεων για μια τετραμελή οικογένεια, το οποίο για τα νησιά αγγίζει το 50% ενός μέσου μισθού των 1.000 ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά την ηπειρωτική Ελλάδα είναι έως και 50% υψηλότερο σε σχέση με πέρσι λόγω της βενζίνης και των διοδίων.

Σύμφωνα με τους πιο πρόχειρους υπολογισμούς, το ταξίδι ενός ζευγαριού με δύο παιδιά (4 έως 12 ετών) και ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού προς την κοσμοπολίτικη Μύκονο -μετ' επιστροφής και σε οικονομική θέση (χωρίς καμπίνα)- διαμορφώνεται ως εξής: 49 ευρώ για κάθε ενήλικα, 25 ευρώ για κάθε παιδί συν 82,50 ευρώ για το αυτοκίνητο. Αμέσως φτάνουμε τα 230,50 ευρώ μόνο για να πας στο Νησί των Ανέμων. Υπολογίζοντας και την επιστροφή καταλήγουμε στο ποσό των 461 ευρώ, ενώ αν υπολογίσουμε και τα διάφορα έξοδα αναψυκτικών, ροφημάτων και τοστ που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσουμε τα 550 ευρώ.

Αντίστοιχα, για τη μετακίνηση μιας τετραμελούς οικογένειας από Πειραιά προς τα Χανιά της Κρήτης απαιτούνται: 36 ευρώ για κάθε ενήλικα και 29 ευρώ για κάθε παιδί συν 86 ευρώ το αυτοκίνητο. Σύνολο, 216 ευρώ. Ακολούθως, τα έξοδα της επιστροφής με μια σχετική έκπτωση υπολογίζονται σε 143 ευρώ. Σύνολο, 359 ευρώ σε οικονομικές θέσεις και χωρίς φαγητό.

Ιδιαιτέρως τσουχτερός φαίνεται πως είναι και ο προορισμός της Κέρκυρας, όπου χρειάζεται να μεταβούμε στην Πάτρα πληρώνοντας τα διόδια και τη βενζίνη του αυτοκινήτου (αυξημένη κατά 53% σε σχέση με πέρσι την ίδια εποχή). Εν συνεχεία, από το λιμάνι της Πάτρας απαιτούνται 222 ευρώ για την Κέρκυρα και 210 ευρώ για την επιστροφή, αγγίζουμε τα 423 ευρώ μόνο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, συν 71,20 τα έξοδα μετακίνησης στην εθνική οδό (60 ευρώ η βενζίνη και 11,20 τα διόδια), φτάνουμε αισίως τα 494,2 ευρώ. Σχεδόν 500 ευρώ μόνο για να πας και να έρθεις στο Νησί των Φαιάκων.

Δυσβάσταχτο για τον οικογενειακό προϋπολογισμό είναι και το κόστος των εισιτηρίων ακόμα και σε κοντινές αποστάσεις μερικών ναυτικών μιλίων, σε νησιά του Αργοσαρωνικού, όπου δεν υπάρχει και η δυνατότητα μεταφοράς αυτοκινήτου. Ετσι λοιπόν, η μετάβαση μέχρι τις Σπέτσες κοστίζει 140 ευρώ (35 ευρώ το άτομο) και 105 ευρώ για την επιστροφή στον Πειραιά. Σύνολο, 245 ευρώ.

Σε οικονομικό Γολγοθά αναδεικνύεται και το ταξίδι οδικώς στους προορισμούς της ελληνικής επαρχίας, αφού ένα αυτοκίνητο για να διανύσει φέτος την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη μετ' επιστροφής χρειάζεται 174 ευρώ, ενώ πέρυσι (με μέση τιμή βενζίνης τα 0,882 ευρώ και 28 ευρώ τα διόδια) η ίδια διαδρομή κόστιζε 116 ευρώ!

Παίρνοντας χαρτί και μολύβι διαπιστώνουμε ότι για τη διαδρομή των 862 χιλιομέτρων Αθήνα - Γιάννενα - Αθήνα μέσω γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου απαιτούνται 100 ευρώ για τη βενζίνη συν 35 ευρώ διόδια και τη γέφυρα, σύνολο 135 ευρώ.
Οσοι επιλέξουν τον Βόλο ως πασχαλινό προορισμό θα πληρώσουν 97,8 ευρώ (85 ευρώ βενζίνη και 12,80 ευρώ διόδια), ενώ όσοι κατευθυνθούν προς τον Πύργο 81,2 ευρώ (70 ευρώ βενζίνη και 11,2 ευρώ τα διόδια).


Προς νησιά για 4μελή οικογένεια (Μετ' επιστροφής)
Μύκονος 461 Ευρώ
Κρήτη 359 Ευρώ
Κέρκυρα 500 Ευρώ
Σπέτσες 245 Ευρώ

Μετακινήσεις στεριά (Μετ' επιστροφής)
Θεσσαλονίκη 174 Ευρώ
Γιάννενα 135 Ευρώ
Βόλος 97,8 Ευρώ
Πύργος 81,2 Ευρώ
πηγη:http://www.madata.gr

Η λίστα ιστολογίων μου