Ο Καλλικράτης έχει βάλει στόχο να πατάξει την γραφειοκρατία και να διευκολύνει τη ζωή μας. Όπως αναφέρει η "Ελευθεροτυπία", οι παρακάτω νέοι θεσμοί υπόσχονται να αλλάξουν τη ζωή μας προς το καλύτερο. Να λοιπόν τι αλλάζει:
*Αυξάνονται και εκσυγχρονίζονται τα ΚΕΠ
Περίπου 1.200 ΚΕΠ επρόκειτο να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα (1.000), βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των απανταχού δημοτών. Παράλληλα, τα αναβαθμίζονται τεχνολογικά αρχής γενομένης με την μετονομασία τους σε e-ΚΕΠ, και την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Έτσι, τόσο οι πολίτες όσο και οι επιχειρήσεις δεν θα χρειάζεται να προσέρχονται σε διάφορα καταστήματα του κράτους αλλά σκοπός του Καλλικράτη είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη μονοδιάστατα, σε ένα δηλαδή σημείο αποφεύγοντας την ταλαιπωρία και την πολύωρη αναμονή στις ατελείωτες μέχρι πρότινος ουρές.
*Εισάγεται η κάρτα του δημότη
Η κάρτα του δημότη θα είναι η επίσημη δοκιμή για τη δημιουργία στη συνέχεια της κάρτας του πολίτη. Με αυτήν την κάρτα περνούν οι δήμοι στην αυτόματη εξυπηρέτηση, για παράδειγμα για έκδοση πιστοποιητικών και άλλων χαρτιών οικογενειακής κατάστασης, ενώ μέσω αυτής της κάρτας ο πολίτης θα μπορεί να συμμετέχει σε δημοκρατικές διαδικασίες όπως είναι τοπικά δημοψηφίσματα.
*Διοικητική βοήθεια στο σπίτι
Είναι μια νέα υπηρεσία που στην ουσία αποτελεί αυτοτελές γραφείο το οποίο υπάγεται απευθείας στον δήμαρχο, με στόχο να παρέχεται βοήθεια στο σπίτι σε άτομα που δεν μπορούν λόγω προβλημάτων υγείας να προσέλθουν στα ΚΕΠ ή σε άλλες υπηρεσίες του δήμου όπως είναι οι υπερήλικες και άτομα με ειδικές ανάγκες.
*Συγκρότηση Επιτροπής διαβούλευσης
Στους δήμους και τις περιφέρειες συγκροτείται Επιτροπή Διαβούλευσης, ένα γνωμοδοτικό όργανο στο οποίο συμμετέχουν τοπικά επιμελητήρια και εκπρόσωποι σημαντικών επιχειρηματικών κλάδων του δήμου ή της περιφέρειας και απλοί πολίτες. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή του πολίτη στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της περιοχής του.
*Μια φορά το χρόνο γενική συνέλευση
Στις τοπικές κοινότητες που έχουν έως 2.000 κατοίκους οι πολίτες μαζί με τους φορείς της τοπικής κοινότητας καλούνται τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο σε συνέλευση. Στις γενικές συνελεύσεις θα κατατίθενται από τα αρμόδια όργανα αλλά και από τους πολίτες προτάσεις ανάλογα με τις ανάγκες και τα προβλήματα που υπάρχουν και θα ιεραρχούνται οι προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη. Ετσι θα υπάρχουν αποφάσεις σε πρώτο επίπεδο λειτουργίας της δημοκρατίας για τα έργα που πρέπει να γίνουν στην περιοχή, τις υπηρεσίες που πρέπει να δημιουργηθούν για την τουριστική ανάπτυξη και την προβολή της τοπικής κοινότητας, και την εφαρμογή πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών προγραμμάτων και κάθε άλλο θέμα που θα προκύψει για την περιοχή.
*Διαφάνεια στο Διαδίκτυο
Σημαντικό ρόλο αναλαμβάνει και το διαδίκτυο αφού κάθε απόφαση των οργάνων των δήμων και των Νομικών Προσώπων του υποχρεωούται να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο.
*Ορίζεται ο Συμπαραστάτης του πολίτη
Σε κάθε δήμο και περιφέρεια επιλέγεται ένα πρόσωπο κύρους και εμπειρίας το οποίο ορίζεται Συμπαραστάτης. Ο Συμπαραστάτης είναι στην ουσία το άτομο που θα δέχεται τις καταγγελίες πολιτών και των επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου ή των δημοτικών επιχειρήσεων και θα μεσολαβεί για την επίλυση των προβλημάτων. Μάλιστα θα είναι υποχρεωμένος μέσα σε 30 ημέρες εγγράφως ή ηλεκτρονικά να απαντήσει στον ενδιαφερόμενο, ενώ θα συντάσσει έκθεση κάθε χρόνο. Η έκθεση θα παρουσιάζεται από τον ίδιο σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού και περιφερειακού συμβουλίου. πηγηhttp://news247.gr/:
*Αυξάνονται και εκσυγχρονίζονται τα ΚΕΠ
Περίπου 1.200 ΚΕΠ επρόκειτο να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα (1.000), βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των απανταχού δημοτών. Παράλληλα, τα αναβαθμίζονται τεχνολογικά αρχής γενομένης με την μετονομασία τους σε e-ΚΕΠ, και την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Έτσι, τόσο οι πολίτες όσο και οι επιχειρήσεις δεν θα χρειάζεται να προσέρχονται σε διάφορα καταστήματα του κράτους αλλά σκοπός του Καλλικράτη είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη μονοδιάστατα, σε ένα δηλαδή σημείο αποφεύγοντας την ταλαιπωρία και την πολύωρη αναμονή στις ατελείωτες μέχρι πρότινος ουρές.
*Εισάγεται η κάρτα του δημότη
Η κάρτα του δημότη θα είναι η επίσημη δοκιμή για τη δημιουργία στη συνέχεια της κάρτας του πολίτη. Με αυτήν την κάρτα περνούν οι δήμοι στην αυτόματη εξυπηρέτηση, για παράδειγμα για έκδοση πιστοποιητικών και άλλων χαρτιών οικογενειακής κατάστασης, ενώ μέσω αυτής της κάρτας ο πολίτης θα μπορεί να συμμετέχει σε δημοκρατικές διαδικασίες όπως είναι τοπικά δημοψηφίσματα.
*Διοικητική βοήθεια στο σπίτι
Είναι μια νέα υπηρεσία που στην ουσία αποτελεί αυτοτελές γραφείο το οποίο υπάγεται απευθείας στον δήμαρχο, με στόχο να παρέχεται βοήθεια στο σπίτι σε άτομα που δεν μπορούν λόγω προβλημάτων υγείας να προσέλθουν στα ΚΕΠ ή σε άλλες υπηρεσίες του δήμου όπως είναι οι υπερήλικες και άτομα με ειδικές ανάγκες.
*Συγκρότηση Επιτροπής διαβούλευσης
Στους δήμους και τις περιφέρειες συγκροτείται Επιτροπή Διαβούλευσης, ένα γνωμοδοτικό όργανο στο οποίο συμμετέχουν τοπικά επιμελητήρια και εκπρόσωποι σημαντικών επιχειρηματικών κλάδων του δήμου ή της περιφέρειας και απλοί πολίτες. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή του πολίτη στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της περιοχής του.
*Μια φορά το χρόνο γενική συνέλευση
Στις τοπικές κοινότητες που έχουν έως 2.000 κατοίκους οι πολίτες μαζί με τους φορείς της τοπικής κοινότητας καλούνται τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο σε συνέλευση. Στις γενικές συνελεύσεις θα κατατίθενται από τα αρμόδια όργανα αλλά και από τους πολίτες προτάσεις ανάλογα με τις ανάγκες και τα προβλήματα που υπάρχουν και θα ιεραρχούνται οι προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη. Ετσι θα υπάρχουν αποφάσεις σε πρώτο επίπεδο λειτουργίας της δημοκρατίας για τα έργα που πρέπει να γίνουν στην περιοχή, τις υπηρεσίες που πρέπει να δημιουργηθούν για την τουριστική ανάπτυξη και την προβολή της τοπικής κοινότητας, και την εφαρμογή πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών προγραμμάτων και κάθε άλλο θέμα που θα προκύψει για την περιοχή.
*Διαφάνεια στο Διαδίκτυο
Σημαντικό ρόλο αναλαμβάνει και το διαδίκτυο αφού κάθε απόφαση των οργάνων των δήμων και των Νομικών Προσώπων του υποχρεωούται να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο.
*Ορίζεται ο Συμπαραστάτης του πολίτη
Σε κάθε δήμο και περιφέρεια επιλέγεται ένα πρόσωπο κύρους και εμπειρίας το οποίο ορίζεται Συμπαραστάτης. Ο Συμπαραστάτης είναι στην ουσία το άτομο που θα δέχεται τις καταγγελίες πολιτών και των επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου ή των δημοτικών επιχειρήσεων και θα μεσολαβεί για την επίλυση των προβλημάτων. Μάλιστα θα είναι υποχρεωμένος μέσα σε 30 ημέρες εγγράφως ή ηλεκτρονικά να απαντήσει στον ενδιαφερόμενο, ενώ θα συντάσσει έκθεση κάθε χρόνο. Η έκθεση θα παρουσιάζεται από τον ίδιο σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού και περιφερειακού συμβουλίου. πηγηhttp://news247.gr/: