Συνεχή αξιολόγηση, έρευνες, επιλογή μαθημάτων, έμφαση στις ξένες γλώσσες, τη δημιουργικότητα και τις κοινωνικές δραστηριότητες, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.Τέλος στο δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες οικογένειες μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Παιδείας, καθώς προχωρά στη δημιουργία του νέου σχολείου, βασισμένο περισσότερο σε εργαστηριακές διατριβές, εργαστηριακές ασκήσεις και ερευνητικές εργασίες, ακονίζοντας έτσι περισσότερο την κριτική σκέψη του μαθητή και μειώνοντας έτσι την απόσταση από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
Τις βασικές κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει το νέο σχολείο παρουσίασε χτες η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας σε εκδήλωση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των πανεπιστημιακών για την παρουσίαση του βιβλίου "Η αναβάθμιση του Λυκείου και τα συστήματα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση". Το νέο σχολείο θα βασιστεί:*Στην ελληνική γλώσσα. Προετοιμάζεται ποσοτική - σε επίπεδο ωρών - αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος, ώστε ο μαθητής να κατακτά σε βάθος τη μητρική του γλώσσα και να τη χρησιμοποιεί σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια.
*Στην ελευθερία επιλογής μαθημάτων. θα υπάρχουν λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στη Β΄και τη Γ' Λυκείου. Η επιλογή των γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και ασφαλώς θα συναρτάται με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.*Στις ξένες γλώσσες, καθώς αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, ώστε όλοι οι μαθητές να αποκτούν γλωσσική επάρκεια στο σχολείο. Υποχρεωτικά θα διδάσκονται τα Αγγλικά και θα υπάρχει και η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας.
*Στη δημιουργικότητα. Εξετάζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας που θα εκπαιδεύουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πως να χειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει.*Στις κοινωνικές δραστηριότητες. Ο μαθητής θα μπορέσει να πέραν των μαθημάτων να επιλέξει και δραστηριότητες κοινωνικού ή και περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
*Στις τέχνες και τον πολιτισμό, που θα στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.*Στις ερευνητικές εργασίες, με στόχο την εξάσκηση στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση της εκτεταμένης εργασίας. Σε αυτή την περίπτωση, ο δάσκαλος θα γίνεται σύμβουλος του μαθητή και θα τον καθοδηγεί σε όλη την προσπάθειά του.
*Στα πειραματικά εργαστήρια, που θα αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα.
*Στις νέες τεχνολογίες, που θα περιλαμβάνουν εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις σε όλα τα μαθήματα και ενδέχεται πολλές εξετάσεις να γίνονται μέσω υπολογιστή.
*Φάκελος αξιολόγησης. Η αξιολόγηση θα γίνεται για το όλο το έργο και τις εργασίες του μαθητή καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, με ένα ολοκληρωμένο προφίλ που δεν θα βασίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά στην συνολική προσπάθεια του μαθητή.πηγη:http://news247.gr/
Τις βασικές κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει το νέο σχολείο παρουσίασε χτες η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας σε εκδήλωση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των πανεπιστημιακών για την παρουσίαση του βιβλίου "Η αναβάθμιση του Λυκείου και τα συστήματα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση". Το νέο σχολείο θα βασιστεί:*Στην ελληνική γλώσσα. Προετοιμάζεται ποσοτική - σε επίπεδο ωρών - αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος, ώστε ο μαθητής να κατακτά σε βάθος τη μητρική του γλώσσα και να τη χρησιμοποιεί σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια.
*Στην ελευθερία επιλογής μαθημάτων. θα υπάρχουν λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στη Β΄και τη Γ' Λυκείου. Η επιλογή των γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων έχει ως στόχο την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο και ασφαλώς θα συναρτάται με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.*Στις ξένες γλώσσες, καθώς αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, ώστε όλοι οι μαθητές να αποκτούν γλωσσική επάρκεια στο σχολείο. Υποχρεωτικά θα διδάσκονται τα Αγγλικά και θα υπάρχει και η επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας.
*Στη δημιουργικότητα. Εξετάζονται νέες μέθοδοι διδασκαλίας που θα εκπαιδεύουν τον μαθητή πώς να μαθαίνει, πως να χειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει.*Στις κοινωνικές δραστηριότητες. Ο μαθητής θα μπορέσει να πέραν των μαθημάτων να επιλέξει και δραστηριότητες κοινωνικού ή και περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
*Στις τέχνες και τον πολιτισμό, που θα στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή.*Στις ερευνητικές εργασίες, με στόχο την εξάσκηση στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση της εκτεταμένης εργασίας. Σε αυτή την περίπτωση, ο δάσκαλος θα γίνεται σύμβουλος του μαθητή και θα τον καθοδηγεί σε όλη την προσπάθειά του.
*Στα πειραματικά εργαστήρια, που θα αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα.
*Στις νέες τεχνολογίες, που θα περιλαμβάνουν εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις σε όλα τα μαθήματα και ενδέχεται πολλές εξετάσεις να γίνονται μέσω υπολογιστή.
*Φάκελος αξιολόγησης. Η αξιολόγηση θα γίνεται για το όλο το έργο και τις εργασίες του μαθητή καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, με ένα ολοκληρωμένο προφίλ που δεν θα βασίζεται μόνο στις εξετάσεις, αλλά στην συνολική προσπάθεια του μαθητή.πηγη:http://news247.gr/