Αναβαθμίζεται ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. Έλεγχοι για την τήρηση της νομοθεσίας περί εμπορικού ανταγωνισμού.

Σε φορολογικούς ελεγκτές μετατρέπονται οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, με στόχο την προστασία του καταναλωτή και την επιβολή προστίμων σε όσες εταιρίες παραβιάζουν τον ανταγωνισμό, βάσει του νέου νομοσχεδίου που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.Στο νομοσχέδιο θεσπίζονται αντικειμενικά κριτήρια υπολογισμού των προστίμων που επιβάλλονται σε επιχειρήσεις για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της "Καθημερινής της Κυριακής", θεσπίζεται για πρώτη φορά το δικαίωμα του θιγόμενου να ζητήσει αποζημίωση, σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων του ανταγωνισμού, κάτι που υπήρχε νομοθετικά και σήμερα, ωστόσο στην πράξη δεν εφαρμόζονταν ποτέ.Με τις προωθούμενες διατάξεις θα διευκολύνεται η διαδικασία αυτή, καθώς οι αποφάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα είναι δεσμευτικές για τα πολιτικά δικαστήρια, θα αναστέλλεται η παραγραφή για όσο διάστημα εκκρεμούν οι υποθέσεις, ενώ οι απαιτήσεις των θιγομένων θα τοκίζονται από τότε που επέρχεται η ζημία.Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι το δικαίωμα να καταθέσουν αγωγή ζητώντας αποζημίωση θα έχουν και οι εμμέσως θιγόμενοι. Εάν, για παράδειγμα, από την ύπαρξη ενός καρτέλ προκύπτουν αυξήσεις στις τιμές λιανικής, θα μπορεί να προσφύγει στη δικαιοσύνη, διεκδικώντας αποζημίωση όχι μόνο μια επιχείρηση που θίγεται άμεσα από την παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού, αλλά και μια καταναλωτική οργάνωση.Με το ίδιο νομοσχέδιο θα διευκολύνεται επίσης το δικαίωμα αποζημίωσης των καταναλωτών από παράνομες συμπεριφορές των προμηθευτών.Για παράδειγμα, σήμερα εάν μια καταναλωτική οργάνωση κερδίσει μια συλλογική αγωγή κατά τράπεζας για καταχρηστικούς όρους στις συναλλαγές, ο κάθε καταναλωτής ατομικά που επιθυμεί να αποζημιωθεί από την τράπεζα θα πρέπει να προσφύγει εκ νέου στο δικαστήριο, ακολουθώντας μια πολύπλοκη και συχνά χρονοβόρα διαδικασία.
Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν αύξηση της προθεσμίας από 6 μήνες που είναι σήμερα σε 3 έτη, μέσα στην οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να ασκούν αγωγή για την αναγνώριση του δικαιώματος αποζημίωσης, ενώ προβλέπεται αναστολή της παραγραφής των αξιώσεων μέχρι να υπάρξει αμετάκλητη δικαστική απόφαση.
Αναβαθμίζεται ο ρόλος της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή
Οι υπάλληλοί της ΓΓΚ θα μπορούν να υποχρεώνουν τις επιχειρήσεις να παράσχουν έγγραφα και πληροφορίες, θα έχουν πρόσβαση κατά τους ελέγχους σε έγγραφα και άλλα στοιχεία που τηρούνται σε οποιαδήποτε μορφή και να τα κατάσχουν, ενώ θα έχουν πρόσβαση και σε κάθε υπάρχουσα καταγραφή τηλεφωνικής συνδιάλεξης ή ανταλλαγής δεδομένων.Επιπλέον, σε περίπτωση επιβολής προστίμου από τη ΓΓΚ, η ένοχη επιχείρηση θα υποχρεούται να καταβάλλει υποχρεωτικά το 25% του ποσού και με ανώτατο όριο τα 100.000 ευρώhttp://news247.gr.

Η λίστα ιστολογίων μου