Η κατανάλωση και ενός μόνο ποτού φτάνει για να τριπλασιάσει τις πιθανότητες θανάτου κατά την πρόκληση ενός τροχαίου δυστυχήματος, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα βρετανικού υγειονομικού ιδρύματος. Οπως διαπιστώνεται για πολλοστή φορά, ένα ποτήρι μπίρας ή κρασιού αρκεί για να ανεβάσει το επίπεδο του αλκοόλ στο αίμα του οδηγού ως και 0,50 mg ανά 100 ml αίματος, το οποίο μάλιστα προτείνεται και ως ανώτατο επιτρεπόμενο όριο από τους βρετανούς ειδικούς. Το βασικό επιχείρημα είναι ότι η ύπαρξη αλκοόλ ακόμη και σε ένα τόσο χαμηλό επίπεδο στο αίμα τριπλασιάζει τον κίνδυνο πρόκλησης θανατηφόρου δυστυχήματος. Και αυτό διότι, όπως διαπιστώνεται, η αναλογία του αλκοόλ στο αίμα λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στον οδηγό. Φέρ΄ ειπείν, στα 0,80 mg οι πιθανότητες εξαπλασιάζονται, ενώ στο 1 mg γίνονται 11 φορές περισσότερες.
Οι βρετανοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι διαθέτουν ξεκάθαρες αποδείξεις σχετικά με την επίδραση του αλκοόλ στις αντιδράσεις και στα αντανακλαστικά των οδηγών, τα οποία όπως λένε επιβραδύνονται ακόμα και με την κατανάλωση μικρής ποσότητας ποτού. Οι χώρες επιταχύνουν τις διαδικασίες μείωσης των επιτρεπόμενων ορίων του αλκοόλ στο αίμα, καθώς λαμβάνουν υπόψη τους και τις βαρύτατες συνέπειες που προκαλούν τα αυτοκινητικά ατυχήματα στην κοινωνία και στα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης. Στη Βόρεια Ευρώπη οι σχετικοί δείκτες είναι πλέον μηδενικοί και- τουλάχιστον τυπικά- απαγορεύεται εξ ολοκλήρου η οδήγηση ακόμη και υπό την επήρεια μιας σταγόνας αλκοόλ. Η χώρα μας βρίσκεται στην αμέσως επόμενη κατηγορία, όπου απλώς επιτρέπει όλο κι όλο μισό ποτηράκι, ενώ οι περισσότερες δυτικές χώρες δέχονται ότι ένα ποτήρι κρασί αρκεί για την οδήγηση. Αλλες, όπως η Κύπρος ή οι αγγλοσαξονικές χώρες, διατηρούν αρκετά πιο υψηλά όρια, που φτάνουν πρακτικά τις δύο μπίρες ή τα τρία ποτηράκια ούζου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, στη χώρα μας ένας στους τέσσερις θανάτους που καταγράφεται στα τροχαία δυστυχήματα αφορά νέους ανθρώπους ηλικίας 15 ως 29 ετών και συσχετίζεται άμεσα με την κατανάλωση αλκοόλ. Αλλωστε είναι ενδεικτικό ότι κάθε χρόνο οι έλεγχοι της Τροχαίας εντοπίζουν περίπου 50.000 μεθυσμένους οδηγούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», το 5% των οδηγών που έχουν καταναλώσει αλκοόλ προκαλεί το 25% των ατυχημάτων. «Πόλεμος» επί τροχών
Ο οδηγός αγώνων κ. Τ. Ιαβέρης μιλάει ευθέως για πλεόνασμα ανοησίας στους δρόμους. «Φοβόμαστε την ανοησία. Πρέπει οι έλληνες οδηγοί να καταλάβουν ότι κάτι δεν πάει καλά με τον εαυτό τους. Η συμπεριφορά στο τιμόνι είναι ζήτημα συνείδησης και συναισθηματικής νοημοσύνης και όχικατ΄ ανάγκηικανότητας στην οδήγηση. Ενα κόκκινο φανάρι το περνά μόνο ένας ασυνείδητος» σημειώνει. «Σε όλη την Ελλάδα, και ειδικά στην επαρχία, συναντώ ανθρώπους να βρίσκονται σε κατάσταση ζάληςλόγω του αλκοόλ. Οι περισσότεροι έλληνες κυκλοφορούν υπό το κράτος ζαλάδας και δεν έχουν τον νου τους» λέει ο κ. Ιαβέρης. Ο βετεράνος οδηγός αγώνων έχει κάνει και κάποιους μακάβριους υπολογισμούς. «Με τους πιο μέτριους υπολογισμούς και αξιολογώντας την ανθρώπινη ζωή στα 500.000 ευρώ- όσο δηλαδή την εκτιμούν οι ασφαλιστικές εταιρείες και τα Ταμεία-, αλλά και όσους χάνουν τη ζωή τους για λόγους που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με την οδήγηση προκύπτει ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά τα 13 δισ. ευρώ!» λέει, επισημαίνοντας και την «οικονομική» πτυχή του ζητήματος. «Πρόκειται για πλήρη απαξίωση της ανθρώπινης ζωής. Κανείς δεν ασχολείται ποτέ με αυτή την πτυχή. Υπάρχουν 14 συνυπεύθυνα υπουργείατα οποία αρκούνται σε συγκροτήσεις επιτροπών» καταλήγει. πηγη:http://www.tovima.gr