Τα ρούχα που δεν αγοράζουμε και τα τηλέφωνα που δεν παίρνουμε... |
υπόδησης, κατά 0,3% στην ομάδα ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των οικιακών υπηρεσιών καθώς και κατά 1,0% στην ομάδα ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών
Δηλαδή, κοινώς, τα ρούχα που δεν αγοράζουμε και τα τηλέφωνα που δεν παίρνουμε, λόγω κρίσης, είναι αυτά που έριξαν τον πληθωρισμό!
Αντίθετα, την ίδια ώρα, το σύνολο, σχεδόν, του καλαθιού της νοικοκυράς χαρακτηρίζεται από αυξήσεις. Προσέξτε την ανακοίνωση της Στατιστικής για το ποιες ομάδες προϊόντων έχουν τσιμπήσει:
α) Κατά 0,6% η ομάδα ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης , κυρίως, των τιμών στα είδη: λαχανικά
νωπά, ψάρια νωπά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 0,5% η ομάδα ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών της νοσοκομειακής περίθαλψης.
γ) Κατά 0,1% η ομάδα ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων και στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη).
δ) Κατά 0,6% η ομάδα ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω επιβάρυνσης των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών (φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το Δώρο Χριστουγέννων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε
από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ε) Κατά 0,3% η ομάδα ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω της επιβάρυνσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων από το Δώρο Χριστουγέννων.
Σημειώνεται ότι ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου, παρουσίασε αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 4,7%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο. Με πιο απλά λόγια, παρά την λαίλαπα των μέτρων που έχουν συρρικνώσει δραματικά το εισόδημα των πολιτών και παρά την πτώση της κατανάλωσης, οι τιμές εξακολουθούν δύο χρόνια τώρα να ανεβαίνουν, αφού προϊόντα καιο υπηρεσίες είναι τίγκα στους φόρους.http://www.protothema.gr